Ruostumaton pakoputkisto
Ruostumaton pakoputkisto
Ajattelin laittaa uuden otsikon, jos jollakin sama ongelma.
Eli hommattuna Avgassystemsin 3" kokorosteri alusta loppuun ja suoraan Ruotsin tehtaalta.
Pitäs putki saada alle ja kyselin ensin merkkiliikkeestä, arvio n. 1h työ pientarvikelisineen 70€, sitten muista firmoista esim yksi virityksiin erikoistunut virma sanoi, että 75-80€, koska Saabiin on erityisen vaikea vaihtaa putkisto sen ahtaan turbon sijainnin takia ja monesti menee pelkästään tunti turbonpään muttereiden irrotukseen. Eli hinnat pyörii noissa jos haluaa viikon sisällä putkea alle.
Tietääkös kukaan onko Pirkanmaan alueella ketään joka laittaa putken alle esim 50€, eikä tarvi odotella toukokuuta tai kesää?
Niin ja putken mukana tuli rosteri kiinnikkeet ja kuparitahnaa löytyy kyllä, mutta tiivistys pastaa en ole hommannut, koska en tiedä tarvitaanko sitä.
Eli hommattuna Avgassystemsin 3" kokorosteri alusta loppuun ja suoraan Ruotsin tehtaalta.
Pitäs putki saada alle ja kyselin ensin merkkiliikkeestä, arvio n. 1h työ pientarvikelisineen 70€, sitten muista firmoista esim yksi virityksiin erikoistunut virma sanoi, että 75-80€, koska Saabiin on erityisen vaikea vaihtaa putkisto sen ahtaan turbon sijainnin takia ja monesti menee pelkästään tunti turbonpään muttereiden irrotukseen. Eli hinnat pyörii noissa jos haluaa viikon sisällä putkea alle.
Tietääkös kukaan onko Pirkanmaan alueella ketään joka laittaa putken alle esim 50€, eikä tarvi odotella toukokuuta tai kesää?
Niin ja putken mukana tuli rosteri kiinnikkeet ja kuparitahnaa löytyy kyllä, mutta tiivistys pastaa en ole hommannut, koska en tiedä tarvitaanko sitä.
Käypä vaikka tee-se-itse -hallissa tekemässä itse. kyllähän joka mies osaa muttereita vääntää. Vanhat ruosteiset lähtee rälläkällä tai vaikka lekalla pulttiin tai rautasahan terällä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Johan tuo tuli mainittua tuolla alussa.pade kirjoitti:Paljonkos tuo putki kustansi ja mistä tilasit?
Itsekin tilasin kotimaan kautta. Tuli n. 30e kalliimmaksi kuin suoraan Ruotsista tilaaminen.
Suomen hintoihin tuli 33e lisää postikuluihin halvsatsille.
http://www.a-alt-avgassystem.se/
http://www.a-alt-avgassystem.fi/
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ruostumaton pakoputkisto
Juu en laita itse, saapa nähdä kuinka "heittämällä" menee kiinni ammattimieheltä ammattivälineillä, niin saa taas naureskella partaansa, kuinka joku "heittämällä" itse laittoi kiinni 15 kg lekaa käyttämällä.
Ton joutu tilaan Ruotsista saakka, kun Suomessa ei ollut joitain pönttöjä, niin maksua tuli 1282,80€ kaikkine kiinnikkeineen ja kuluineen.
Täytyypä varmaan viedä merkkiliikkeeseen, jos ei muita vaihtoehtoja löydy, voin laittaa sitten myöhemmin tarkat ajat ja hinnat kun on saatu kiinni, kun kumminkin joku kyselee samaa asiaa myöhemmin.
Ton joutu tilaan Ruotsista saakka, kun Suomessa ei ollut joitain pönttöjä, niin maksua tuli 1282,80€ kaikkine kiinnikkeineen ja kuluineen.
Täytyypä varmaan viedä merkkiliikkeeseen, jos ei muita vaihtoehtoja löydy, voin laittaa sitten myöhemmin tarkat ajat ja hinnat kun on saatu kiinni, kun kumminkin joku kyselee samaa asiaa myöhemmin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Ruostumaton pakoputkisto
Aikatavalla normaali hinta putken laitolle tuo mitä oot kysellyt.testing1 kirjoitti:Ajattelin laittaa uuden otsikon, jos jollakin sama ongelma.
Eli hommattuna Avgassystemsin 3" kokorosteri alusta loppuun ja suoraan Ruotsin tehtaalta.
Pitäs putki saada alle ja kyselin ensin merkkiliikkeestä, arvio n. 1h työ pientarvikelisineen 70€, sitten muista firmoista esim yksi virityksiin erikoistunut virma sanoi, että 75-80€, koska Saabiin on erityisen vaikea vaihtaa putkisto sen ahtaan turbon sijainnin takia ja monesti menee pelkästään tunti turbonpään muttereiden irrotukseen. Eli hinnat pyörii noissa jos haluaa viikon sisällä putkea alle.
Tietääkös kukaan onko Pirkanmaan alueella ketään joka laittaa putken alle esim 50€, eikä tarvi odotella toukokuuta tai kesää?
Niin ja putken mukana tuli rosteri kiinnikkeet ja kuparitahnaa löytyy kyllä, mutta tiivistys pastaa en ole hommannut, koska en tiedä tarvitaanko sitä.
Ti hallit taitaa maksaa n. 10-20e/tunti ja äkkinäisellä menee tuossa hommassa helposti useampi tunti, kun ei pultit aukeakaan niin helposti.
Voi olla että tarvii lämmittää jumineita muttereita ja pultteja. Väkisin vääntämällä katkeavat ja tulee ongelmia. Ei taida pikku pajatkaan juuri tuon alle putkea vaihtaa.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
Ruostumaton pakoputkisto
>Ei ole kettuilua, mutta kai se on varaa vaihdattaa melkee missä vain, >jos on varaa ostaa ton hintanen putkistokin
- nooh ajattelin, että hommataan kerralla sitten kunnolliset(toivottavasti), niin ei tartte aina säästää joka-asiassa niinku suomalaisilla on tapana, että mikään ei sais maksaa mitään...mutta kaippa sitä täytyy panostaa asennukseenkin vähän enemmän.
Välillä tulee ittelläkin noita Kummeli hetkiä, että joku myy autoa 80mk ja siitäkin pitää tingata, kun tuulilasissa on lokin paskaa.
- nooh ajattelin, että hommataan kerralla sitten kunnolliset(toivottavasti), niin ei tartte aina säästää joka-asiassa niinku suomalaisilla on tapana, että mikään ei sais maksaa mitään...mutta kaippa sitä täytyy panostaa asennukseenkin vähän enemmän.
Välillä tulee ittelläkin noita Kummeli hetkiä, että joku myy autoa 80mk ja siitäkin pitää tingata, kun tuulilasissa on lokin paskaa.
Voe jösses
Eli aikaa meni n.3 tuntia ja 70€ työ muuttui 190€ työksi merkkihuollossa.
Kaasulla jouduttiin lämmittään turbonpään muttereita ja takapään vaimentimen sisäänmeno oli Postin kuljetuksen takia muuttunut soikeaksi, joten sitä taottiin vasaralla, että saatiin edes jotenkin pitämään. Sitten tarkistus lambada eli taaimmainen ei mene heittämällä kiinni, vaan joudutaan johtosarjaa sen verran purkaan, että se kierretään moottorin takaa, muuten johto ei yletä reikään, koska se on melkein puolimetriä kauempana kuin alkuperäinen.
Äänet on rapean tummemmat kuin orggis putkessa ja kaasujalan nosto ja ehkä moottorijarrutuskin tuo hiukka sellaista röpöttävää ääntä, muttei mitenkään häiritsevää. Vakioboksilla turbo ehkä vastaa aavistuksen paremmin kaasuun, muttei mitään sellaista teholisää mitä huomaisi persdynolla.
Kaasulla jouduttiin lämmittään turbonpään muttereita ja takapään vaimentimen sisäänmeno oli Postin kuljetuksen takia muuttunut soikeaksi, joten sitä taottiin vasaralla, että saatiin edes jotenkin pitämään. Sitten tarkistus lambada eli taaimmainen ei mene heittämällä kiinni, vaan joudutaan johtosarjaa sen verran purkaan, että se kierretään moottorin takaa, muuten johto ei yletä reikään, koska se on melkein puolimetriä kauempana kuin alkuperäinen.
Äänet on rapean tummemmat kuin orggis putkessa ja kaasujalan nosto ja ehkä moottorijarrutuskin tuo hiukka sellaista röpöttävää ääntä, muttei mitenkään häiritsevää. Vakioboksilla turbo ehkä vastaa aavistuksen paremmin kaasuun, muttei mitään sellaista teholisää mitä huomaisi persdynolla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Voe jösses
Niinpä niissä asennuksissa tulee yllätyksiä, vaikka korjaamoilla on kaikki laitteetkin ja ei varmaan niin huono ammattitaitokaan. Varsinkin tarvike osat tuppaa vaatimaan toisinaan vähän työtä, käydäkseen paikalleen.testing1 kirjoitti:Eli aikaa meni n.3 tuntia ja 70€ työ muuttui 190€ työksi merkkihuollossa.
Kaasulla jouduttiin lämmittään turbonpään muttereita ja takapään vaimentimen sisäänmeno oli Postin kuljetuksen takia muuttunut soikeaksi, joten sitä taottiin vasaralla, että saatiin edes jotenkin pitämään. Sitten tarkistus lambada eli taaimmainen ei mene heittämällä kiinni, vaan joudutaan johtosarjaa sen verran purkaan, että se kierretään moottorin takaa, muuten johto ei yletä reikään, koska se on melkein puolimetriä kauempana kuin alkuperäinen.
Äänet on rapean tummemmat kuin orggis putkessa ja kaasujalan nosto ja ehkä moottorijarrutuskin tuo hiukka sellaista röpöttävää ääntä, muttei mitenkään häiritsevää. Vakioboksilla turbo ehkä vastaa aavistuksen paremmin kaasuun, muttei mitään sellaista teholisää mitä huomaisi persdynolla.
Hyvä että nyt on paikallaan, tosin hiukka hyppäsi hintakin.
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)