Joo, kyllä tuolla Sachsin alustasarjalla autosta saa riittävän jäykän. Alustasarjalla auto laskee siis -10 mm. Mukavuuskaan ei kärsi ja auto on tautisen hyvä ajaa, ainakin kun aiemmin ala oli 160 thkm ajetut alkuperäisvärkkineet...
Sachsin alustasarja tulee Saabin Trollhättanin tehtäiltä, tai ainakin niin puketissa luki.
kapsu
Alustasarja 9000:een
kaverin isolla turbolla oleva 9000 on Kilen madallusjousilla 35mm (turbo 20mm) + Sachs kaasuiskareilla (9000 Turbon vakioita vastaavat varaosat)
ihan hyvä ajaa normaaliajossa, nopeammassakin (menee 5. rajoittajalle ylämäkeen...)
eli kyllä Sachsin iskareillakin ihan hyvän ajettavan saa
tuttu vehje kun itse tuli alusta hänelle hommattua kuin myös viritysosia
oikeastaan vain mutkaisella tiellä jää hallittavuudeltaan jälkeen oman 9000 H&R + Koni Sport alustasarjalle
Sachsilla on oikein madallusjousillekkin suunniteltuja vahvempia ja jäykempiä iskareita Sachs Performance jotka vastaavat Bilstein Sprinttejä mutta niitä ei tietenkään valmisteta 9000:een
ihan hyvä ajaa normaaliajossa, nopeammassakin (menee 5. rajoittajalle ylämäkeen...)
eli kyllä Sachsin iskareillakin ihan hyvän ajettavan saa
tuttu vehje kun itse tuli alusta hänelle hommattua kuin myös viritysosia
oikeastaan vain mutkaisella tiellä jää hallittavuudeltaan jälkeen oman 9000 H&R + Koni Sport alustasarjalle
Sachsilla on oikein madallusjousillekkin suunniteltuja vahvempia ja jäykempiä iskareita Sachs Performance jotka vastaavat Bilstein Sprinttejä mutta niitä ei tietenkään valmisteta 9000:een

Alustasarja 9000:n
Kiinnostais tuo 10mm "lasku" Onko kukaan löytänyt sellaista sarjaa joka madaltaa edestä 20mm ja takaa 10mm? Pitäisi saada 9000 cd -89 keula alemmaksi.Tai sitten on hiukan "pers"jouset väsyneet.Aika kova hinta tuntuu olevan jousilla..kapsu kirjoitti:Procar Servicen listahinta paketille 470 euroo, vähennettynä saab-klubi alennuksella. Muista ostaa heiltä erikseen myös takavakaajan etummaiset helat (20 euroo). Ne saattavat mennä ähellyksessä rikki...mä en kuitenkaan joutunut niitä vaihtamaan.
Sitten asennus päälle, jolloin pahimmillaan hommaan menee 6 tuntii...etuosa helppo, siihen menee about 1 tunti ja takaosa voi olla tosi kinkkinen, kun takaiskareiden alapultti tuppaa silloin tällöin juuttumaan. Mulla meni siis kaksi tuntia, joten kustannus oli 2*40 euroo.
Yhteensä siis 550 euroa.
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Audi A6 2.0 TDi. Avant
Kyselin itekki procar serviceltä tota 10mm madaltavaa Sachsin sport alustaa omaan autooni ja hinnaksi olisi tullut 400 euroa jouset ja iskarit + sit se takaiskareiden asennussarja 18€ joka pitää kans ottaa messiin koska alkuperänen kuulema leviää käsiin..Eli hinta olisi ilman asennusta 418€ ja asennettuna 418€+asennus n.4 tuntia --> n.200€ = 618€ KLUBIALEN KANSSA!!
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vanhan aiheen lämmittelyä, mutta tämä on mulla nyt ajankohtaista.
Eli tuleeko tuon alustasarjan kanssa asennussarjaa, siis pultteja tms.
Sen toisen asennussarjan saa lähimmästä ruokakaupasta
Oliko sarjassa McPerssonin yläpään tukilaakeri? asensitko sarjan itse?
En hae autooni oikeastaan madallusta, mutta paremmat ajo-ominaisuudet eivät olisi pahitteeksi.
Kävin eilen ilmaisessa iskaritestissä ja tulos oli kohtalainen, eli ajella voi tai sitten ei. Itse vain haluaisin auton käyttäytyvän täsmällisemmin. Arvot olivat 60% ja sitä huonommat. Mitä ne nyt sitten kertovat?
Pasi
9000CDE 2,3t -95
99L -78 "tulpo"

En hae autooni oikeastaan madallusta, mutta paremmat ajo-ominaisuudet eivät olisi pahitteeksi.
Kävin eilen ilmaisessa iskaritestissä ja tulos oli kohtalainen, eli ajella voi tai sitten ei. Itse vain haluaisin auton käyttäytyvän täsmällisemmin. Arvot olivat 60% ja sitä huonommat. Mitä ne nyt sitten kertovat?
Pasi
9000CDE 2,3t -95
99L -78 "tulpo"
PVI kirjoitti:Vanhan aiheen lämmittelyä, mutta tämä on mulla nyt ajankohtaista.
Moro, tulee kaikki pultit , puslat ja mutterit. Etutolpat on valmiiks kasattu eli niissä on se yläpään laakeri. Takapää on hermoja raastavaa puuhaa kun se alapään pultti on jumahtanut niihin pusliin kiinni. Itellä on nyt tuo satsi alla ja on mulle ainakin riittävän hyvä.
Kiitoksia tiedosta! Täytyy siis ottaa se asennussarja, että voi käyttää väkivaltaa vanhoihin pultteihin.
Soittelin eilen PCS:een ja sieltä luvattiin toimitusajaksi noin kuukautta. Kai se sarja täytyy ennen kesälomia tilata, ettei tarvitse ensi syksyyn odotella. On muistissa viime kesäinen SP:n toiminta
Soittelin eilen PCS:een ja sieltä luvattiin toimitusajaksi noin kuukautta. Kai se sarja täytyy ennen kesälomia tilata, ettei tarvitse ensi syksyyn odotella. On muistissa viime kesäinen SP:n toiminta