Lastutus? Digituning lastu poistettu!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Powerflash?

Viesti Kirjoittaja Niko »

Netistä löysin Oulun seudulta tämmöisen firman:

http://www.powerflash.fi/

siellä oli viitattu yhteistyöhön HS-ELEKTRONIK ja TurboTec-nimisten firmojen kanssa, jossa on yhteystiedoissa mm. Mika Karala (Leppävedeltä) niminen henkilö? Onko tämä sitten se Karala, jota joka paikassa niin kovasti mainostetaan???

Onko jollain kokemuksia tän firman kanssa?

Oiskohan tässä firmassa mahdollisuus selvittää missä tökkii tuon virityksen kanssa.. No täytynee itse kysyä jossain vaiheessa.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Nyt Digituning asennettuna..

Viesti Kirjoittaja tetammi »

93t sport kirjoitti:Stage-1: seen kun siirtyy LPT: stä niin sen huomaa, todella, sukat pyörii jaloissa kun huomaa eron, eli kyllä pitäs tuntua ero vaikka tossa lastussa ei ihan niin pal tehoja luvattukkaan kun noissa perinteisissä stage: ssa.
Ohan tuossa huomattava ero jos verrataan normi steg1:seen, jolla tulee vielä reilusti saman verran lisää mitä digituning lupaa.
Vakio 110 kW/150 hp, 250 Nm ja digituning 132 kW/180 hp, 310 Nm ja esim. speedparts 220hv, 360Nm.

Entäs onko peruspaineet katottuna?
Kyllä itselläkin kesti melko pitkään ennen kuin tonttu tottui lastuun, eka koeajo oli myös melko pettymys. :?
Vaimo ajeli tuolla viikon ja sen jälkeen kiihdytys motarin rampilta rupes jo hymyilyttään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Nyt Digituning asennettuna..

Viesti Kirjoittaja Niko »

tetammi kirjoitti:
93t sport kirjoitti:Entäs onko peruspaineet katottuna?
Kyllä itselläkin kesti melko pitkään ennen kuin tonttu tottui lastuun, eka koeajo oli myös melko pettymys. :?
Vaimo ajeli tuolla viikon ja sen jälkeen kiihdytys motarin rampilta rupes jo hymyilyttään.
Ei oo paineita katottuna. Autoon vaihdettiin turbo heti oston jälkeen pienen savuttelun vuoksi, joka ei kuiteskaan vaikuttanut mielestäni tehoihin mitenkään. Auto on silti ripeämpi kuin edellinen vapari tonnari, joten vois kuvitella, että turbolla on jokin vaikutus asiaan..

Elikkäs tuommoinen on siis mahdollista, että viritys ei heti vaikuta.. Noh, täytynee tässä tulevana parina päivänä käydä polkemassa Saapasta ja katsoa tuleeko autoon minkäänlaista elämää.. Eli vielä on pienen pieni toivon hiven, heh.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

eikös sen lastutuksen huomaa heti kun nilkka suoristuu, aikaa menee noin 5s.?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo, tarkennetaan sen verta että toki itsekin tuon eron heti huomasi mutta kunnolla rupes vasta potkiin reilumman totutusajon jälkeen. :D

Mutta kannattaisi varmaan noi perusahdotkin nyt tarkistaa kun ei toi 30hepan lisäys nyt niin kauhean mullistava ole jos osa vielä pääsee karkuteille.

Olikos ahtomittaria asennettu että näkis että tuliko enempi ahtoja?

Alipainevuotokaan(esim. rikkinäinen by-bass) ei välttämättä olis pois suljettu, vakionahan ruisku pystyy kompensoimaan ilmavuotoa mutta isommilla ahdoilla seos jäänee sen verta laihalle että ahtoja ei irtoo.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Nyt Digituning asennettuna..

Viesti Kirjoittaja pade »

Niko kirjoitti: Autoon vaihdettiin turbo heti oston jälkeen pienen savuttelun vuoksi, joka ei kuiteskaan vaikuttanut mielestäni tehoihin mitenkään.
Onko sama turbo kuin aikaisemmin? Vai vaihtuiko jotain muuta kuin orkkista pellin alle?
Jos on joku muu ahdin ja toi softa on joku normi-softa niin tuskin toimii kovinkaan hyvin yhteen :roll:
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Turbosta

Viesti Kirjoittaja Niko »

Kuitista saadun osanumeron perusteella ihan vastaava vakiokampe Garretin GT17 sinne on takaisin laitettu.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Jokaisen oheislaitteen muutostyön jälkeen kannattaa tarkastaa/ säätää peruspaine, jopa äänenvaimentajan vaihto saattaa olla ongelman syynä.

Yleensä Saabin alkuperäisvaimentaja virtaa yhtä hyvin, kuin 15% suurempihalkaisijainen "läpivirtauspönttö".
Myös huonon tarvikevaimentajan tekemä pakokaasun paine on yleensä suurempi, kuin vakioputkella.
96 M75 i12 5-speed ;)
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ettei auto vain kulkisi koko ajan peruspaineilla? Jo ennen viritystäkin? Vai huomaako T7 sen ja ilmoittaa asiasta? Outo juttu, jos softaa on vaihdettu ja mikään ei muutu.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Päivän kellotukset

Viesti Kirjoittaja Niko »

Kävin tänään reissussa ja samalla päätin taas testata, että olisiko Saabas tänään kulkupäällä.

Tässä arvot ennen softan vaihtoa:

80-120km/h

3.vaihteella 7,7s
4.vaihteella 10s
5.vaihteella 18,5s (tehtaan lupaama 16,3s)

60-100km/h

4.vaihteella 9,7s (tehtaan lupaama 10,4s)

Nämä olivat tämän päivän arvot:

80-120km/h

3.vaihteella 7,3s (-0,4s) :twisted:
4.vaihteella 10s
5.vaihteella 16,3s (-2,2s, tehtaan lupaama myös 16,3s)

60-100km/h

4.vaihteella 9,7s (tehtaan lupaama 10,4s)

Joten 3 vaihteella tuli parannusta keskimäärin 0,4 sekuntia ja 5 vaihteella peräti 2,2 sekuntia (joskin alkuperäisiä mittauksia oli vain pari ja pienikin ylämäki yms. vaikuttaa 5:lla kiihdytykseen..).
4 vaihteen kiihdytykset pysyivät täysin ennallaan.
Erona alkuperäiseen on myös tankissa oleva 98 oktaaninen.

Eipä vakuuta tulokset - ei. Nuo parannukset voi mennä olosuhteiden piikkiin. Huomenna vielä pikku testit ja jos ei ihmeitä tapahdu yönaikana, niin softan palautushommiin täytyy mennä.

Tarkoittaako edellisen viestin kirjoittajan mainitsemat peruspaineet sitä, että turbo ei ahtaisi lainkaan?! Vai sitä, että se ahtaa vain sen verran kuin vakiona (eli ymmärtääkseni luokkaa 0,45bar)? Kyllä tuo silti tuntuu ihan pirteälle, eli en itse usko kyllä että turbo ois täysin pois kehistä..

Voi kun joku vakio-jeppe (110kw) viitsisi käydä suhauttamassa omat arvonsa kehiin, niin tietäisi verrata. Kännykän sekkarilla on helppo kellottaa. Laittakaa vaikka YV:nä jos ette 'kehtaa' julkaista vaatimattomia suorituskykyarvoja täällä ;)
Saab 9-5 2.0t SE Business Wagon vm.00 (2006 -> )
Saab 9000 CC 2.0i vm.94 (2000 - 2006)

Jäsen 3384
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Re: Päivän kellotukset

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Niko kirjoitti: Tarkoittaako edellisen viestin kirjoittajan mainitsemat peruspaineet sitä, että turbo ei ahtaisi lainkaan?! Vai sitä, että se ahtaa vain sen verran kuin vakiona (eli ymmärtääkseni luokkaa 0,45bar)? Kyllä tuo silti tuntuu ihan pirteälle, eli en itse usko kyllä että turbo ois täysin pois kehistä..
Peruspaineet on jotain 0,4bar luokkaa (en tiedä ko. mallin lukemaa). Eli mekaanisesti säädetty pohjataso joka on käytössä vaikka ilman elektroniikan ohjausta.

Nuo tulokset viittaa n.99,9% varmuudella siihen että joko peruspaineilla mennään, taikka softa on edelleen alkuperäinen. Muutoksen pitäisi olla 15-30% luokkaa normaalisti.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Paineista

Viesti Kirjoittaja Niko »

Jos näin on, että peruspaineilla mennään, niin mistä ihmeestä se voisi johtua? Onko joku laite viallinen vai eikö softa vain toimi?
Saab 9-5 2.0t SE Business Wagon vm.00 (2006 -> )
Saab 9000 CC 2.0i vm.94 (2000 - 2006)

Jäsen 3384
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Ansis kirjoitti:Jokaisen oheislaitteen muutostyön jälkeen kannattaa tarkastaa/ säätää peruspaine, jopa äänenvaimentajan vaihto saattaa olla ongelman syynä.

Yleensä Saabin alkuperäisvaimentaja virtaa yhtä hyvin, kuin 15% suurempihalkaisijainen "läpivirtauspönttö".
Myös huonon tarvikevaimentajan tekemä pakokaasun paine on yleensä suurempi, kuin vakioputkella.
9-3 SS:ssä ei ainakaan vakioputkisto ala ensimmäisenä ahdistamaan.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Paineista

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Niko kirjoitti:Jos näin on, että peruspaineilla mennään, niin mistä ihmeestä se voisi johtua? Onko joku laite viallinen vai eikö softa vain toimi?
Voi johtuu ihan että ei oo turbon vaihdon jälkeen säädetty.

kun kirjoitat hakuun peruspaine* ja osastoksi 9-5 niin tulee melko paljon vinkkiä lisää mistä voi johtuu ja miten säädetään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Niko
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Joulu 08, 2004 15:15
Paikkakunta: Oulu

Re: Paineista

Viesti Kirjoittaja Niko »

tetammi kirjoitti:
Niko kirjoitti:Jos näin on, että peruspaineilla mennään, niin mistä ihmeestä se voisi johtua? Onko joku laite viallinen vai eikö softa vain toimi?
Voi johtuu ihan että ei oo turbon vaihdon jälkeen säädetty.
Kävin tänään DT:n pajalla ja asentaja yritti etsiä mahdollista ilmavuotoa autosta. Mm. By-Pass -venttiili tutkittiin ja epäili, että siinä mahdollisesti pientä vikaa (kun päästi ilmaa läpi kun imi testin vuoksi letkusta, jonka kiinnitti siihen ohuen letkun tilalle).

Ensin asentaja kokeili lukea OBD-portin kautta tietoja usealla eri softalla, mutta ei onnistunut. Sitten mitattiin ahtopaineet ja paineet nousivat nätisti tuonne 0,5 bariin ja hetkellisesti 0,55 bariin, mutta ei kuitenkaan sen yli. Asentaja tukki myös ByPass-venttiiliissä kiinni olevat letkut, eikä eroa ahtoihin tullut.

Ilmeisesti ahdot nousivat kuitenkin hieman verrattuna peruspaineisiin, mutta ei riittävästi. Niiden pitäisi nousta 0,7 yläpuolelle.

Asentaja sanoi, että saa kyllä ahtoja koneesta jos asentaa jonkun ruuvin ilmaletkuihin, mutta en nyt siitä innostunut.. Pitäisi ensin selvittää miksi ahdot ei nouse pelkän softan voimalla.

Asentaja ehdotti, että kyselee vielä mahdollisia ratkaisuja asiaan ja sovimme, että ensiviikon alussa joko pistävät homman kondikseen tai sitten puretaan softa pois. Minulle tuo homma sopii mainiosti. Eli ensiviikolla homma jatkuu.
Viimeksi muokannut Niko, La Touko 19, 2007 00:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 2.0t SE Business Wagon vm.00 (2006 -> )
Saab 9000 CC 2.0i vm.94 (2000 - 2006)

Jäsen 3384
Vastaa Viestiin