Seoksista?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Seoksista?

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eli tuli asennettua vihdoinkin tuon Vems:n laajakaista mittari tuohon 9-5:seen. Ja ihan vaan kyselisin että kuinka rikkaana seokset pitäisi olla pysyä läpi kierrosalueen?

Tasasella on n. 14.8, tuostako lyö lusikan pohjaan niin tipahtaa johonkin 13 paikkeille ja tuosta rikastuu pikkuhiljaa , rajoittimella on n. 11,8.

Eli miltä nuo kuullostaa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Hyvältä nuo lukemat kuulostaa. Mikäs hyrrä ja minkälaiset paineet on pelissä?
Foxbody turbo
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Japso kirjoitti:Hyvältä nuo lukemat kuulostaa. Mikäs hyrrä ja minkälaiset paineet on pelissä?
Suht vakioilla mennään 8) Jokin vaan kiusaa tuota veketonta kun ei kulje kuten pitää. Eli sen takia näitä seoksia kyselin.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Frostgrey kirjoitti:Eli tuli asennettua vihdoinkin tuon Vems:n laajakaista mittari tuohon 9-5:seen. Ja ihan vaan kyselisin että kuinka rikkaana seokset pitäisi olla pysyä läpi kierrosalueen?

Tasasella on n. 14.8, tuostako lyö lusikan pohjaan niin tipahtaa johonkin 13 paikkeille ja tuosta rikastuu pikkuhiljaa , rajoittimella on n. 11,8.

Eli miltä nuo kuullostaa?
12.5 kuulemma olis tavoite.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Bullshit.

Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Suppari kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Bullshit.

Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
Jos on "Bullshit", niin ei mene ainakaan laihalle............ :roll: :D
No vitsi vitsinä...............
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Bullshit.

Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
vaikeata sitä taaskaasua on pienemmäksi pistää kun closed loop ajaa sen 14.7 ;)
Ilman EGT:tä voit vain veikkailla että kuinka rikas seos on kyllin rikas...
#1730
500whp.net member
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

Suppari kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Bullshit.

Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
Ollaan ihan penkissä kokeiltu, että 12,5 - 12,0 seossuhteella tulee paras teho pihalle.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Vigge kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Bullshit.

Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
vaikeata sitä taaskaasua on pienemmäksi pistää kun closed loop ajaa sen 14.7 ;)
Ilman EGT:tä voit vain veikkailla että kuinka rikas seos on kyllin rikas...
Jaa niin nuo on tuollaisia..Ollaan säädetty näissä säädettävissä systeemeissä 15 pintaan tai jopa yli,niin että vetoa viellä löytyy ja ei nyi.

Vigge,mikä olisi otollinen EGT?Konekohtaista varmaan.Mullakin on anturi kollektorissa mutta en ole saanut aikaiseksi sitä kytätä.Täyskaasulla ja paineilla AFR 11-11.5
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Seoksista?

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti: Jaa niin nuo on tuollaisia..Ollaan säädetty näissä säädettävissä systeemeissä 15 pintaan tai jopa yli,niin että vetoa viellä löytyy ja ei nyi.

Vigge,mikä olisi otollinen EGT?Konekohtaista varmaan.Mullakin on anturi kollektorissa mutta en ole saanut aikaiseksi sitä kytätä.Täyskaasulla ja paineilla AFR 11-11.5
Kukin määrittelee itse minkä asettaa rajaksi EGT:lle ja millekkin koneelle, mutta itse pyrin pitämään pakolämmöt normikikkailussa max 900C ja pidemmissä vedoissa <950C. Syylissä tuppaa usein rionikillä olemaan sitä ongelmaa että sytkä on varsin myöhäisellä (kiitos sen fiktiivisen nakusäädön), joka luonnollisesti saa aikaan sen että EGT nousee. Tästä syystä tietty AFR tavoite ja sen orjallinen nodattaminen voi helposti kutsua mäntäpistiäisen kylään, kun yhdestä arvosta et koko totuutta näe. Esim vaikka AFR olisi 11.2 saa EGT:n 925C ja jos tuosta laihentaa "ihanteeseen" 12.5 niin karkaa EGT't toiselle tonnille että heilahtaa.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin