Seoksista?
Seoksista?
Eli tuli asennettua vihdoinkin tuon Vems:n laajakaista mittari tuohon 9-5:seen. Ja ihan vaan kyselisin että kuinka rikkaana seokset pitäisi olla pysyä läpi kierrosalueen?
Tasasella on n. 14.8, tuostako lyö lusikan pohjaan niin tipahtaa johonkin 13 paikkeille ja tuosta rikastuu pikkuhiljaa , rajoittimella on n. 11,8.
Eli miltä nuo kuullostaa?
Tasasella on n. 14.8, tuostako lyö lusikan pohjaan niin tipahtaa johonkin 13 paikkeille ja tuosta rikastuu pikkuhiljaa , rajoittimella on n. 11,8.
Eli miltä nuo kuullostaa?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Seoksista?
12.5 kuulemma olis tavoite.Frostgrey kirjoitti:Eli tuli asennettua vihdoinkin tuon Vems:n laajakaista mittari tuohon 9-5:seen. Ja ihan vaan kyselisin että kuinka rikkaana seokset pitäisi olla pysyä läpi kierrosalueen?
Tasasella on n. 14.8, tuostako lyö lusikan pohjaan niin tipahtaa johonkin 13 paikkeille ja tuosta rikastuu pikkuhiljaa , rajoittimella on n. 11,8.
Eli miltä nuo kuullostaa?
Re: Seoksista?
Bullshit.apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Seoksista?
Jos on "Bullshit", niin ei mene ainakaan laihalle............Suppari kirjoitti:Bullshit.apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
No vitsi vitsinä...............
Re: Seoksista?
vaikeata sitä taaskaasua on pienemmäksi pistää kun closed loop ajaa sen 14.7Suppari kirjoitti:Bullshit.apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
Ilman EGT:tä voit vain veikkailla että kuinka rikas seos on kyllin rikas...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: Seoksista?
Ollaan ihan penkissä kokeiltu, että 12,5 - 12,0 seossuhteella tulee paras teho pihalle.Suppari kirjoitti:Bullshit.apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Re: Seoksista?
Jaa niin nuo on tuollaisia..Ollaan säädetty näissä säädettävissä systeemeissä 15 pintaan tai jopa yli,niin että vetoa viellä löytyy ja ei nyi.Vigge kirjoitti:vaikeata sitä taaskaasua on pienemmäksi pistää kun closed loop ajaa sen 14.7Suppari kirjoitti:Bullshit.apu,apupoika kirjoitti: 12.5 kuulemma olis tavoite.
Tasakaasulla sais olla melkeen pienemmälläkin,täyskaasulla pykälän pari laihemmalla,12 tuntumassa..Ei kyllä luultavasti huomattavaa vaikutusta kulkuun.
Ilman EGT:tä voit vain veikkailla että kuinka rikas seos on kyllin rikas...
Vigge,mikä olisi otollinen EGT?Konekohtaista varmaan.Mullakin on anturi kollektorissa mutta en ole saanut aikaiseksi sitä kytätä.Täyskaasulla ja paineilla AFR 11-11.5
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Seoksista?
Kukin määrittelee itse minkä asettaa rajaksi EGT:lle ja millekkin koneelle, mutta itse pyrin pitämään pakolämmöt normikikkailussa max 900C ja pidemmissä vedoissa <950C. Syylissä tuppaa usein rionikillä olemaan sitä ongelmaa että sytkä on varsin myöhäisellä (kiitos sen fiktiivisen nakusäädön), joka luonnollisesti saa aikaan sen että EGT nousee. Tästä syystä tietty AFR tavoite ja sen orjallinen nodattaminen voi helposti kutsua mäntäpistiäisen kylään, kun yhdestä arvosta et koko totuutta näe. Esim vaikka AFR olisi 11.2 saa EGT:n 925C ja jos tuosta laihentaa "ihanteeseen" 12.5 niin karkaa EGT't toiselle tonnille että heilahtaa.Suppari kirjoitti: Jaa niin nuo on tuollaisia..Ollaan säädetty näissä säädettävissä systeemeissä 15 pintaan tai jopa yli,niin että vetoa viellä löytyy ja ei nyi.
Vigge,mikä olisi otollinen EGT?Konekohtaista varmaan.Mullakin on anturi kollektorissa mutta en ole saanut aikaiseksi sitä kytätä.Täyskaasulla ja paineilla AFR 11-11.5
#1730
500whp.net member
500whp.net member