900 turbo projekti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

900 turbo projekti

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Hieman taustaa. Iskin tuossa noin vajaa puoli vuotta sitten silmäni satkuun kun kaverilla oli myynnisä. Aikani nettiä tutkailin ja totesin että nk. "tuunattuja" satkuja on melko vähän liikkeellä. Ja tarkoitan nimenomaan jotain itse sovellettuja korisarjoja ym ym. Jos rahasta ei olisi pulaa niin varmasti hommaisin Airflow korisarjan omaanikin (on se vaan niin upee). Mutta kun itse aletaan tekemään niin miksei tekisi jotain mitä ei ennen ole tehty?? Joo elikkäs projekti vielä melko aluilla, mutta sivuilta kyllä saa kuvan mistä on kyse. Olisi kiva saada teiltä muilta saabisteilta mielipiteitä, notta uskaltaako tällä tuleviin miitteihin tupsahtaa...?? Eli siis kaikki kommentit, neuvot ym. ym. ovat tervettulleita ja niitä mielelläni otan vastaan.

edit: nii se nettisivu
http://www.angelfire.com/extreme4/saapastus/saab.html
Viimeksi muokannut 900turbo3d, To Elo 12, 2004 21:31. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Onnea projektiin :!: :!: :!:


Tollasia tarvitaan lisää :twisted:

Rohkeasti vaan toteuttamaan...

Tossa linkki pari...

http://saabpics.org:3000/gallery/Airflow

http://www.quicknet.se/home/q-111108/si ... /index.htm

Itellä oli viimevuonna 9-3 puskurit og satkussa, helmat jäi puolitiehen...

Jos tossa kohtapuoliin sais inspiksen tuunata taas :wink:
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Varoitus: sisältää puhtaita mielipiteitä

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Oman täysin henk. koht. mielipiteeni og900:sta on, että se on vaikea tuunauskohde, ja tuning noin ilmiönä ei miellytä omaa silmää varsinkaan pitkälle vietynä. Saabin ongelmana on suhteellisen korkea ja kolho profiili sivulta, edestä ja oikeastaan kaikkialta. Ankara korisarja näyttää istutetulta, ja se ei ikäänkuin istu/laskeudu/putoa päälle luonnollisena. Airflow on melkein äärimmäinen muoto. Minimalistinen linja mm. spoilereiden, vanteiden jne suhteen pukee ainakin omaa silmääni paremmin ja esim. oma Aeroni tuskin tulee koskaan saamaan edes sitä whaletailia, etupuskurista tai helmasarjoista puhumattakaan.

Mutta silti, kuten on todettukin, ollaan tuntemattomilla vesillä jolloin niille rohkeneva ansaitsee kaiken kannustuksen. Ohessa tännekin aiemmin pudotettu linkki hieman enemmän muotoa omaavasta Saab 900 Turbo Endurosta -80.
http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0019&P=1
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Hyvältähän tuo näyttää 8)
Itsekkin on tullut tuota "tuning"-osaa haalittua nurkkiin, ja vielä kun sais ne johonkin kiinni :lol:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Aika vihaisen näköinen keula tulossa! Mielestäni on todella hyvä, että Suomessakin joku tekee hieman eri näköistä Saabia. Tuota petteri75:n mainitsemaa Og satkun kolhoa profiilia en allekirjoita, mielestäni Og 900 on harvinaisen linjakas ja persoonallinen auto muihin ikäisiinsä verrattuna. Pitää tosin paikkaansa, että ei ole aivan helpoimmasta päästä rakennella Og 900:ta. Muodot ovat jotenkin sellaiset, että ulkonäöstä tulee helposti hieman raskas.

Ei muuta kuin onnea projektille 900turbo3d!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On tosiaan persoonallisen näköinen auto tulossa. Tuosta keulasta sanon oman mielipiteeni, että kun siitä on tulossa viistokeula, niin tuo puskurin alareuna jotenkin näyttää varsin pystyltä. Minusta tuossa tämän foorumisivun yläreunassa komeilevan 9-5:n etupuskurissa voisi olla sitä tyyliä, jonka tuohonkin sun projektiin voisi jäljitellä. Useimmitenhan nuo autotehtaiden piirtämät autot ovat linjakkaita ja tavallaan tuota 9-5:n helmaa jäljittelemällä tosta sun og900:sta tulisi tavallaan ikäänkuin "uudistettu" saab-malli ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

noniin, tämä on taas minun mielipiteeni ja ehkä osoitus pienisieluisuudesta, mutta mikä hitto siin turenkissa on? Itse ainakin mielummin pidän kiinni tehtaan muotoilusta, ovat kuitenkin isolla rahalla suunniteltuja ja piirrettyjä toisinkuin kotitallissa lätkityt lasikuitu-pakkeliviritykset.

Toivottavasti ei ole kauhean harvinainen malli mitä menet tunaroimaan. Ja olihan se kun jaksoi nettisivuja lueskella. Harmin paikka.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

advance
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Pe Huhti 02, 2004 14:03

Viesti Kirjoittaja advance »

Komea on,sopivan hillitty.
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Eikös se ole vähän niin tuomas, että jokainen tekee autolleen mitä haluaa ja miellyttääkseen vain itseään eikä muita. Itse nostan hattua sille, että joku näkee vaivaa ja tekee moista enkä anna oman henkilökohtaisen mielipiteeni lasikuitupuskureista vaikuttaa. Jotkut tykkäävät tehtaan muotoilusta, jotkut taas hakevat lasikuidulla itseään miellyttävät muodot. Esimerkiksi olen nähnyt mutaman kuvan 9-5:een tehdyistä puskureista ja ovat todella upeiden näköisiä. Tehtaalta kun ei löydy yhden lärpäkkeen lisäksi ns. vanhempaan 9-5:een mitään muuta. Ja ilman Saabin tehdasta on tietääkseni Hirch myös hakenut muodot omaan puskuriinsa ja näyttää aika monelle kelpaavan. :wink:
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

saabracing kirjoitti:Kuva

tossa toi mun käpöstys... :wink:
Ai jumalauta että on komee. Alkaa itelläki heräilee himot tollasen tuunaamisen, kuhan löytäs "täydellisen" yksilön :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En kiellä sitä, etteikö ihmiset saisivat tehdä omistamilleen kapistuksille ihan mitä tykkäävät lain puitteissa, mutta siltikään en ymmärrä tuuninkia. Autossa pitää olla isompaa spoileria kuin formuloissa, vaikka tehoihin ei olisi koskettu millään tavalla. Kun jotain GTI-magazinea lueskelee, niin tuntuu ettei tuunaajilla riitä taidot auton tekniikan parantamiseen. "aerodynamiikka ennen tehoja" :roll:

Ennemmin toteuttaisin itseäni ymmärtämällä tekniikkaa ja moottorin syvimpiä saloja kuin liimaamalla kuttaperkaa puskuriin ja kylkiin. Tietysti jos karvarallia ajaa takahikiän torin ympäri, siivillä ja suppareilla voi olla saannin kanssa jotain tekemistä..

Pelkästään tuolla maalauksen hinnalla saisi jo neljät aeroflow:t auton ympäri ja jäisi vielä varaa bensaankin. Mutta asiahan oli rahasta kiinni...

Ja eiköhän mielipiteeni ole tullut tässä aika hyvin esille, joten voidaan tämä kinastelu lopettaa asian tiimoilta. Itse en ainakaan kauhean hienona pidä kyseistä kapistusta.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Ei kai tässä kukaan sentään kinastelemassa ole? :wink: Se mikä Saabeissa on hienoa, pellinkin alle saa sitä potkua aika helposti 2x joku GTI spoilerihärpäke. Myös oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että jos Og 900:een jotain ulkonäköä hakisin, niin Airflow siihen tulisi. Silti ymmärrän hyvin jos joku haluaa laittaa autoonsa jotain muutakin kuin sen yhden ja saman korisarjan.

Itseä ärsyttää tämä tuning -sana jo itsessään. Jos joku haluaa tehdä autonsa ulkonäölle myös tekniikan lisäksi jotain, niin onko se nyt sitten sitä paljon parjattua tuningia? Vaihdan whaletailin ja 16" superaerot -> tuningia -> tuossa menee se kaveri, joka vaan rakentaa autonsa ulkonäköä

Oma veikkaukseni on, ettei GTI magazineen eksy noita tekniikkapuolelta rakenneltuja autoja hirveämmin seuraavasta syystä: Omistajat eivät halua tulla lehtien sivuille elvistelemään, vaan pitävät auton tehot mieluummin omassa tiedossaan.

Saabracing: Todella tyylikästä jälkeä! Og 9-3:n vakiopuskurista tehty ja lisätty alas helmaa?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Minun mielestänikin jokainen saa tehdä sellaisen kun itse haluaa ja kykenee


Taitaa olla 9-5:n etupuskuri :wink: , Saabracing on myynyt myös mulle yhden 9-5:n puskurin josta on tulossa omaan pirssiin myös "hieman" muuteltu puskuri :P
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

No ehkäpä olen vain niin funktionaalinen kaveri, että siipeä vasta sitten kun niillä oikeasti on merkitystä. Noin suunnattomasti kun pistää spoikkaa, niin toivottavasti auto kulkee sen 270, kun ei alle 200 juurikaan siivestä ole hyötyä.

Mun 900t8 orkkiskunnossa (korin osalta) oli ihan hyvä vielä ajaa 240 mittarinopeudessa. Kuitenkin kun väännetään noinpaljon levikettä ja isoa vannetta, niin ilmanvastus vain kasvaa, eikä se edes kulje viritettynä sitä mitä tehdas lupaa. Mutta hei, mikäs siinä kunhan se vaan näyttää että kulkee lujaa...

Joku varmaan etsii sen hienon linkin tähän missä yrittivät riisikuppi-spoilerikammotusta saada liikkumaan varttimailia riisumalla sitä isolla kädellä. Yritin etsiä, mutten löytänyt. Mielestäni se sopisi tähän kuin norsu savannille.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin