900 turbo projekti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

tuomas kirjoitti:Kuitenkin kun väännetään noinpaljon levikettä ja isoa vannetta, niin ilmanvastus vain kasvaa, eikä se edes kulje viritettynä sitä mitä tehdas lupaa. Mutta hei, mikäs siinä kunhan se vaan näyttää että kulkee lujaa...

-tuomas-
Muistaakseni ainakin tuossa saabin lisävaruste luiettelossa mainitaan.että airflow sarja pienentään auton ilmanvastusta arvosta jotain arvoon jokin. Eli eipä ne levikkeet yms sitä ilmanvastusta välttämättä lisää :wink:
Itselläni on tässä tänään vielä airflow helmojen asennus edessä. kun sain satkun korin nyt tehtyä valmiiksi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
samisalama
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: Pe Touko 07, 2004 11:50

Viesti Kirjoittaja samisalama »

Jamppa kirjoitti:
tuomas kirjoitti:Kuitenkin kun väännetään noinpaljon levikettä ja isoa vannetta, niin ilmanvastus vain kasvaa, eikä se edes kulje viritettynä sitä mitä tehdas lupaa. Mutta hei, mikäs siinä kunhan se vaan näyttää että kulkee lujaa...

-tuomas-
Muistaakseni ainakin tuossa saabin lisävaruste luiettelossa mainitaan.että airflow sarja pienentään auton ilmanvastusta arvosta jotain arvoon jokin. Eli eipä ne levikkeet yms sitä ilmanvastusta välttämättä lisää :wink
Taitaa tehdastekoisen tunnelissa mitatun sarjan ja Tuomaksen tarkoittaman itsetehdyn viritelmän sisällä hieman eroja Cw-kertoimen kanssa...
jajamies

Viesti Kirjoittaja jajamies »

tuomas kirjoitti:No ehkäpä olen vain niin funktionaalinen kaveri, että siipeä vasta sitten kun niillä oikeasti on merkitystä. Noin suunnattomasti kun pistää spoikkaa, niin toivottavasti auto kulkee sen 270, kun ei alle 200 juurikaan siivestä ole hyötyä.

-tuomas-
Tuohon vois heittää, että onko sillä tekniikkapuolella sitten mitään merkitystä, eihän Suomessa saa ajaa muutakuin 120km/h. Eli mitä hyötyä siitä on, että auto kulkee sen 270 (nyt ei taideta kuitenkaan formuloista kirjoitella :lol: )

Saahan ihmiset valita vaatteetkin oman maun mukaan, joten miksei sitä saisi itse valita auton ulkonäköä oman ulkonäön lisäksi. Erottaa ainakin parkkipaikalla omansa.
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Noista kaikenmaailman spoilerihärpäkkeistä voi olla montaa mieltä, mutta sitä ei käy kiistäminen että toisilla on taito hyppysissään vääntää pellistä tai kuttaperkasta mitä ihmeellisimpiä muotoja. Makuja on vaan niin monia.

Omaa sydäntäni sieppaa kun vanhoja lähes klassikoiksi katsottavia autoja lähdetään raiskaamaan nyky-tuning tyyliin. Esimerkiksi oikein vanha kupla tai kajakki "tuunattuna" on kamalaa katsottavaa, oli se sitten tehty kuinka hyvin tahansa... klassikko on joka tapauksessa lopullisesti kadotettu. Vastaavasti esimerkiksi T16 koneen laittaminen 99 turboon on minun näkökulmastani lähes pyhäinhäväistys... itse asiassa koneeseen kajoaminen muilla kuin tehtaan omilla aikanaan tarjoamilla viritysosilla on jo sitä.

Omaa silmääni viehättää kyllä vanhemmatkin kulkineet viriteltyinä, mutta vain aikansa tyyliin viriteltyinä. Vaikka tuning sanan on tullut suomeen vasta viimeisen 10 vuoden sisällä niin on niitä autoja ennenkin "tuunattu" ja yhden sun toisenlaista härpäkettä on ollut tarjolla.

Australialainen 900 Enduro on hyvä esimerkki oman aikansa tuotteesta, ei se varmasti miellytä kaikkien silmää, mutta se edustaa omaa aikaansa ja sillä on siten edes jokin arvo vuosien kuluttuakin. Nyt jos laittaa viimesen päälle kuntoon esim 80-luvun alun 900t8:n ja menee sitten "tuunaamaan" sen nykytyyliin mukaan niin vuosien päästä, kun tuollaisia on liikenteessä enää muutama, onkin omissa käsissä on vain arvoton pelti- ja lasikuitukasa.

Kukin oman tyylitajunsa mukaan ja kuten sanottu niin kädentaitoja ei moittia... ja ei noiden 900:n perään kannata vielä kauheasti itkeä :D
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Minä tykkään tuosta visiosta mikä 900turbo3d:llä on.
Varsinkin, kun nuin "pitkälle" vietyjä en ole nähnyt yhtään missään livenä.
Ainakin shopattu kuva pukee MINUN mielestäni hienosti saabin muotoja.
Omassani on audin lippaa edessä, venton takapuskuri ja airflow kylkilistat ja kaaret. Eikä näytä kyllä tuunatulta vieläkään 8).
Tarkoitukseni on käyttää tuota omaa harrastuksissa esim. kala-autona niin ei kovin matalaa viitsi tehdä :lol:
Mutta jos ei ole tuommoisia rajoituksia niin ei muutako auto tonttiin ja sarjaa pulttaamaan.
Hienosti tuunattu auto on aina ilo silmälle. (elä pistä teippejä sitten kylkiin ..pliis :D ).
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

pisteet "900turbo3d":lle!!! 8)
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Ääk. toivottavasti tästä ei tule sellaista perinteistä 15 sivun kinastelua mitä saa tehdä ja mitä ei,mikä on raiskausta ym...


Mutta eikös tuo ollut jo melko raiskattu kun minä sen homasin?
Muutettu viistokeulaksi, sisutaa maalattu mustalla, ei alkup kone, rukattu apc, pellinpalasia popniiteillä läpsitty takapuskuriin, kaikenlaisia pikkuvirityksiä, ovipahvit leikelty kaiutinasennuksien takia, sisustus oli puutteellinen...ym ym

Harvinaiseksi olen kuullut autoa sanottavaksi vasta tässä topicissa, minä kun luulin että siinä ole muuta erikoista enään kun nuo nahkapenkit. Olisi se varmasti melko harvinainen jos olisi täydellisessä originaalissa kunnossa. Mutta valitettavasti näin ei ollut.

Ja nuo lasikuitupuskurithan saa aina vaihtaa pois ja vaikka maalata sen autonkin jos alkaa tuntua siltä että alkuperäisestä saisi sievoisen summan rahaa mutta tuosta lasikuitu ja pakkelikasasta juuri mitään. Tosin auto on myös kolaroitu joka sekin laskee sen myyntiarvoa. Enkä minä sitä siksi tee että sen hetimmiten myisin pois. Vaan ajelen sillä sen minkä ajelen ja sitten vien vintille säilöön.

Ja eikös nuo airflown lasikuitukopiot maksa reilun 1000 euroa, saati sitten alkuperäinen täydellinen. Minä kun meinasin tuosta maalauksesta selvitä ihan n. 400 eurolla. Ja jos tuohon jostain sen originaalin pystykeulan airflowsarjan saisi niin voisin harkita sen palauttamista, tosin sarja pitäisi saada melko edullisesti, ja siitä pitäisi sitten tehdä alkuperäinen jota en nyt tämän auton kohdalla hae, vaan ihan jotain muuta kaukana originaalista. Ja luulempa että jos tuon laittaisin suht koht originaaliin kuntoon möisin ja ostaisin tilalle "karvalakkimallin" 3d og900 ja alkaisin tekemään sitä niin vastaanotto olisi aivan samankaltainen :wink:

Tuskin minkään valmistajan tehtaalla asentamat spoileritkaan ovat sitä varten siihen autoon laitettu että saadaan downforcea, toki sitäkin saadaan lisää mutta eikähän tuo ole puhtaasti ulkonäköseikka. Eri asia sitten kun puhutaan oikeista urheiluautoista, ja monissa urheiluautoissakin on mahdollisuus saada spoilerilla ja ilman... Ja minulle riittä kunhan auto kulkee sen 150, pääasia on että nopeus saavutetaan suht ripeästi. Ja normaaleissa nopeuksissa spoilerit on puhtaasti ulkonäköseikka...

No mutta teidän kommenttejahan minä halusin enkä omiani...

Minä päivittelen tätä topiccia aina sitä mukaan miten projekti edistyy...

Edit: juu ei ole tarkoituksena mitään teippejä laitella.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Mulla on projektina juuri tuollaisen 3d 900 turbon rakentaminen, mutta ihan eri visiolla.

Autohan on -84 900 turbo 8 3d, kaikilla tehtaan lisävarusteilla, poislukien automaattivaihteisto. Ei kyllä tulisi mieleenkään tuota lähteä tuunaamaan vaikka auto on todistettavasti ainakin kerran varastettu, minä sen olen kerran kolaroinut ja ruostekin on ehtinyt jo tehdä tuhoaan, mutta silti siitä tulee niinpitkälle samanlainen kuin alkuperäisenä kuin vain opiskelijan rahat riittävät. Maalaus alkuperäisellä värillä, ruostevaurioiden mahdollisimman hyvä korjaus, nahkapenkkien korjaus, ilmastoinnin ja cruisen kunnostaminen, kone ja laatikkoremontti. alustaan joutuu uusimaan jotain osaa, mutta korkeus pysyy vakiona ihan varmasti.

Jopa mitsun ahdin ja modattu APC vaihtuvat vakiokamoihin.

Tosin olen toiseen satkuun rakentamassa k-jetin tilalle megasquirttia mutta, teen sen niin että auton palauttaminen alkuperäiseen kuntoon on tunnin homma. Ulkonäköhän pysyy siinäkin ihan vakiona. Ei edes aeron helmoja.

En vain näe mitään hienoa siipikammotuksissa. Jos vain olisi edes jonkunlaista katetta moottoripuolella siiville, niin sitten ehkä, mutta ei. Joskus 15 vuotiaana siivet olivat kova juttu, mutta nyt jo 26 vuotiaana alkaa enemmän arvostaa vanhan klassikon säilyttämistä. En sitten tiedä onko tämän threadin vallanneet juuri kortin saaneet teinit.

Mutta joo, omapahan on autosi. Tee niinkuin lystäät. Ei minun siitä autosta kuitenkaan tarvitse pitää.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

23-vuotias ainakin vielä pitää autojen ulkonäön rakentelusta :D ¨
Päässä vikaa tai ei
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

OT: Juu mie olen ainakin ihan teini. :D tavoitteena on raiskata -99 Viggen mahdollisimman huolella. Nyt se on pilattu BBS:n ylisuurilla vanteilla ja lastuvirityksillä.
Ääk. toivottavasti tästä ei tule sellaista perinteistä 15 sivun kinastelua mitä saa tehdä ja mitä ei,mikä on raiskausta ym...
Pahasti tuohon suuntaan ollaan menossa. :D Mutta makuasioitahan nämä ovat, joten ei tästä sen enempää. Toivottavasti päästään itse asiaan taas ja odotan 900turbo3d mielenkiinnolla päivityksiä!
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2011
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

hep

Mulla taas on tuossa pihalla, ex 900i, mikä on nyt T16 8) ruostevauriot on korjattu, mitä niitä vähän oli(onneksi vaan vähän kerrankin). Auto putoaa vielä jollain madallusarjalla. Ja sain hyvän syyn madaltaa, kun on etujousi poikki :lol:
Lisäksi kävin laakkoselta hakemassa, aero/airflow helmat.
Aeron puskurin päät pitäisi tuohon laittaa eteenkin.

Takaspoikan kohdalla en tiedä vielä mitä tekee, jättääkö pois, vai mitä.

Jossain vaiheessa pitää munkin ottaa kuvia tuosta vekottimesta.kun vaan valmistuu ensin, ja kehtaa julkiseen levitykseen laittaa :lol:

Varmaa tuosta 900turbo3d:n satkusta tulee ihan kivan näkönen. Ja eiköhän sen tuolla kaupungilla joskus näe, kun samalla suunnalla vaikutetaan.

Ja ikähän ei sitä katso, mitä sille autolle tekee :D. Jonkun mielestä varmaa tuo munkin homma on ollut auton pilaamista, ja jonkun toisen mielstä ihan ok. Mielipiteitä on monia.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

'Tuning' alkaa olla omasta mielestäni nykyään täysin raiskattu sana ja menettänyt merkityksensä. Syynhän tietää kaikki, nykymerkitykseksi tullut; lasikuitua helmat täyteen, konehuoneeseen vv-filtteri tehojen kasvattamiseksi ja vanteiksi 18" vanteet leveillä läskeillä, niin että se 1.4 litrainen kone ei jaksa autoa viedä.

Tässä syy miksi pidän saabeista. Voi olla jopa lasikuitua ja isohkoa vannetta, mutta tunnistaa helposti saabiksi ja konehuoneesta löytyy boforia yli sen keskiverto gti:n. Ja onneksi ovat yleensä jonkinmoisella tyylillä tehty (paitsi se yks prkl sedan missä alusiipi :evil: :) ).

Mielestäni tuo '900turbo3d':n satku on ihan tyylillä tehty, en meinannut huomata että etupuskuri ei ollutkaan airflow, kuitenkin paljon sitä muistutti. Varsinkin kun ko. satku oli kokenut kovia, hyvä että sekin saatiin noinkin hienoon kuntoon popniitti-levikkeiden sijaan.

Eli hyvä että vakiosatkuja piristetään hieman, mutta vielä tärkeämpää että löytyy tuomaksen kaltaisia henkilöitä jotka arvostavat auton alkuperäisyyttä, niitä orggiskuntoisia ei ole koskaan liikaa. Mutta onneksi noita satkuja vielä pisaa säästettäviksi, ja tunaroitavaksi :). Kiva että löytyy sekä tyylikkäästi laitettuja autoja sekä varsinkin niitä orggiskuntoisia, tärkeää on myös pitää autosta huolta että se pysyy kunnossa ja siistinä. Ikävää on nähdä reissussa rähjääntyneitä kaikin puolin huonoja yksiöitä missä mikään ei toimi.

(Paha vain puhua kun oma tonnarini ei ole kovinkaan siisti enää :), on ollut jossain vaiheessa todella huonossa hoidossa. En enää jaksanut kauniiksi meikata, olisi pitänyt koko auto purkaa ja about kaikki osakokonaisuudet vaihtaa ja liian paljon hitsata. Nautin vaan enää sen kyydeistä.)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mä tykkään orginaali ulkonäöstä.Olen jonkun verran omistanut vanhoja autoja ja kaikki orginaaleja.Mutta en kuitenkaan ole tiukkapipoinen mobilisti saabien suhteen.Kyllä näitä riittää kaikille.Itse kuitenkin pyrin autoni pitämään ulkonäöllisesti vakiona paitsi että alustan madallus on sallittua hyvien ajo-ominaisuuksien takia.Tekniikkaa sitten saa päivittää reilusti paitsi että mitään ämpärin kokoista putkea ei tule.Ainahan autoja on rakenneltu ja kohta taas tulee uusi muoti.15 vuoden päästä näille nykytyyliin rakennetuille autoille nauretaan ihan niin kuin nytkin nauretaan esim kapeille eturenkaille jossa vastapainona korkeaprofiiliset leveät takarenkaat+perän korotus :roll: Mua on naurattanu nää siipihirviöt jo pitkän aikaa 8)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Makuasioosta ei voi kiistellä, sano mäyräkoira kun m*niansa nuoli. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

hewidero kirjoitti:Makuasioosta ei voi kiistellä, sano mäyräkoira kun m*niansa nuoli. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
...joku ottaa molemmat, ja saatta joku perhana yrittää vielä isoveljeäkin.


jooh, on nimittäin saabissa ruostetta...voisin sanoa että jollain lailla tulee pelastettua tuokin yksilö, vielä kun olisi pari vuotta katsastuspaikkoja laiteltu ja kovaa ajoa ajeltu niin olis paalaamo oottanu maalaamon sijaan...no mutta mää lähden hitsaamaan...
Vastaa Viestiin