Hook kirjoitti:Hmm.. Mielipiteeni että vakiosoftan päivitys (0.8>1.0) rajattuun softaan on puoliksi rahojen heittämistä kaivoon,
Tuotanoin , mulla se vakiosofta puhaltaa tällähetkellä mittarin mukaan huimat 0,35 baria
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kaide
Noh. Sitten tosta on iloa. Samalla ota stage 1 softa, tai 3, jos loputkin putkistosta vaihtuu pian.Kaide kirjoitti:Tuotanoin , mulla se vakiosofta puhaltaa tällähetkellä mittarin mukaan huimat 0,35 bariaTuo kun on LPT = Lahna Paska Tuhnu .
Kaide
Sinun tuskin kannattaa ajella tuolla T25M:llä 1,5 barin paineilla, sillä T25M:n stabiili ahtopaine on 1,3 bar. Tuollaisesta "setistä" voi olla vielä hyötyäkin, mutta jos aikoisit ajella 1,5 barin ahdoilla, niin eipä siitä ole vakioahtimella hirveästi hyötyä.Kaide kirjoitti:Onkos kukaan viisas hahmotellut jotta kuinka paljon tollanen 2,0t T5 kone antaa tehoa/vääntöä eri ahtopaineilla ? Itsellä on tässä menossa pohdinta softan teettämisestä, siksi utelen.
Kyseessä siis B204 kone, garretin T25 rusina, 3" JT cat back ( joka tuskin mitään vaikuttaa )ja vakio cooleri. Tiedän että Stage 1 purkki 1,2bar ahdoilla potkii tuosta koneesta noin 220hv/330Nm . Mites potkii tasan 1bar , entä 1,5bar ?
Kaide
Hook kirjoitti:Noh. Sitten tosta on iloa. Samalla ota stage 1 softa, tai 3, jos loputkin putkistosta vaihtuu pian.Kaide kirjoitti:Tuotanoin , mulla se vakiosofta puhaltaa tällähetkellä mittarin mukaan huimat 0,35 bariaTuo kun on LPT = Lahna Paska Tuhnu .
Kaide
Mitä turboa olet katsellut?
Jos meinaat lähteä vaihtaa fööniä isompaan ja ottaa siitä jotain iloakin, niin suuttimet, putkisto, ic, softa yms.. menee tietty uusiksi, joten sitten jos meinaa ottaa tehoja oikeasti koneesta, niin sitten voinee hyppiä parit "turhat" välivaiheet yli ja laittaa sinne 28rs tai 3071 föönin, kun menee kutakuinkin samoilla muutoksilla.
Jep jep... kannattaa suosiolla hankkia numeroa isompi, tulee halvemmaksi ostaa se nyt suoraan kuin vaihtaa hyvä td04 vuoden päästä isompaan.Kaide kirjoitti: Turbon virkaa voisi tulla toimittamaan käytetty/kunnostettu 9kAeron ahdin ja coolerin virkaa toimittamaan alkuperäisen kokoinen alumiiniversio. Ja noin 250 hummaa saa riittää tälle sedälle![]()
Kaide
Onhan noita ahtimia maailma pullollaan. Foorumin haulla löytyy tietoa vaikka Garrettin gt-28rs:stä, eli "potusta" sillä mennään jo vähän pidemmälle.. td-04:siakin on eri kokoisia, 9-5 Aerossa käytetty ei taida ihan niitä suurimpia olla.kampsa kirjoitti:nonko 2.3 T7 pataan garretin tilalle vaihtoehto ahtimia, jotain muuta isomman potentiaalin omaavaa kuin mitsun td 04?
Evo mitsussa on TD05HR-16G6 ahdin (evo IV->) Tuo ei ole millään muotoa yhteensopiva TD04 kanssa, jaettu pakopesä ja ihan erilaiset laipat,mikkoimp kirjoitti:onkos nuoesim evo mitsuissa käytetyt td05 samoilla laipoilla?
On muuten hieno ahdin tuo EVO kolmosen..Kaksilitraisessa lähtee pyörimään bout 3000 paikkeilla ja siitä karvan ylempänä on täysi pauhu.En uskalla edes arvata millainen se jaetulla pesällä oleva olisi.JouniCSE kirjoitti: Evo mitsussa on TD05HR-16G6 ahdin (evo IV->) Tuo ei ole millään muotoa yhteensopiva TD04 kanssa, jaettu pakopesä ja ihan erilaiset laipat,
lisäksi ahdin on peilikuva normaalista eli pyörii eri päin. On semmonen kai jossain saappaaseenkin istutettu ja kyllähän tossa voi potentiaalia olla mutta ei mene helposti. EVO III ahdin on enemmän "normaali" TD05 mutta ei sekään käy saabin laippoihin.
Vaikea uskoa että istuisi ihan helpolla. Olisi kiva joskus nähdä livenä.JouniCSE kirjoitti:On semmonen kai jossain saappaaseenkin istutettu ja kyllähän tossa voi potentiaalia olla mutta ei mene helposti. EVO III ahdin on enemmän "normaali" TD05 mutta ei sekään käy saabin laippoihin.
Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Kesä 20, 2007 05:58Sinun tuskin kannattaa ajella tuolla T25M:llä 1,5 barin paineilla, sillä T25M:n stabiili ahtopaine on 1,3 bar. Tuollaisesta "setistä" voi olla vielä hyötyäkin, mutta jos aikoisit ajella 1,5 barin ahdoilla, niin eipä siitä ole vakioahtimella hirveästi hyötyä.Kaide kirjoitti:Onkos kukaan viisas hahmotellut jotta kuinka paljon tollanen 2,0t T5 kone antaa tehoa/vääntöä eri ahtopaineilla ? Itsellä on tässä menossa pohdinta softan teettämisestä, siksi utelen.
Kyseessä siis B204 kone, garretin T25 rusina, 3" JT cat back ( joka tuskin mitään vaikuttaa )ja vakio cooleri. Tiedän että Stage 1 purkki 1,2bar ahdoilla potkii tuosta koneesta noin 220hv/330Nm . Mites potkii tasan 1bar , entä 1,5bar ?
Kaide
Jos todella haluaisit ajella 1,5 barin paineilla, niin "budjettiratkaisu" olisi hommata Mitsun TD04-15T (9-3/9-5 Aeron ahdin, 9000 Aeron ahdin olisi vielä parempi), esim. Ferritan putkisto (JT Superflowta en välttämättä suosittelisi), isompi IC, 3 barin MAP -anturi ja mahdollisesti isommat suuttimet.
Jos sitten haluaisi vieläkin enemmän, niin kannattaisi alkaa vaihtamaan Hookin mainitsemia komponentteja.
Ulkomuistista sanoisin laippa ja letkut.Manageri kirjoitti: ↑Ti Joulu 05, 2023 15:29Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ke Kesä 20, 2007 05:58Sinun tuskin kannattaa ajella tuolla T25M:llä 1,5 barin paineilla, sillä T25M:n stabiili ahtopaine on 1,3 bar. Tuollaisesta "setistä" voi olla vielä hyötyäkin, mutta jos aikoisit ajella 1,5 barin ahdoilla, niin eipä siitä ole vakioahtimella hirveästi hyötyä.Kaide kirjoitti:Onkos kukaan viisas hahmotellut jotta kuinka paljon tollanen 2,0t T5 kone antaa tehoa/vääntöä eri ahtopaineilla ? Itsellä on tässä menossa pohdinta softan teettämisestä, siksi utelen.
Kyseessä siis B204 kone, garretin T25 rusina, 3" JT cat back ( joka tuskin mitään vaikuttaa )ja vakio cooleri. Tiedän että Stage 1 purkki 1,2bar ahdoilla potkii tuosta koneesta noin 220hv/330Nm . Mites potkii tasan 1bar , entä 1,5bar ?
Kaide
Jos todella haluaisit ajella 1,5 barin paineilla, niin "budjettiratkaisu" olisi hommata Mitsun TD04-15T (9-3/9-5 Aeron ahdin, 9000 Aeron ahdin olisi vielä parempi), esim. Ferritan putkisto (JT Superflowta en välttämättä suosittelisi), isompi IC, 3 barin MAP -anturi ja mahdollisesti isommat suuttimet.
Jos sitten haluaisi vieläkin enemmän, niin kannattaisi alkaa vaihtamaan Hookin mainitsemia komponentteja.
Olisin laittamassa b204e t5 koneeseen td04-15t mitsua. Mitä kilkkeitä tarviin lisäksi?