" Nakutusledi "
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
" Nakutusledi "
Olen vaihtanut mittariston valoja ja tuli mieleeni samalla kyhätä tuo nakuvalo tonnarin shift up-valon paikalle "näkymättömiin".
Nyt heräsi kysymys, että voinko hyödyntää tuota valmista 1,2 wattista mittaristopoltinta vai tuleeko käyttää lediä?
Johdot olisi valmiina kytkentää varten mutta päätin nyt vielä varmistaa.
Nyt heräsi kysymys, että voinko hyödyntää tuota valmista 1,2 wattista mittaristopoltinta vai tuleeko käyttää lediä?
Johdot olisi valmiina kytkentää varten mutta päätin nyt vielä varmistaa.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
No eikös se ollu niin, et ledin jos laitat, ni pitää laittaa vastuskin, ettei se ledi sieltä käryä. Mut noista lampuista en nyt muista. Käyppä kattomassa vielä tuolta, et mitä pojat on siellä jutelleet: http://www.saabismionsairaus.net/index2.html
Se on kyllä satkun boksi, mut jos kytkennät on kerran valmiina, niin eiköhän sieltä ainakin toi ledi -asia selviä.
*edit* No 12V siellä tietysti on jännitettä, et eiköhän se pitäis toimia sillä mittarivalolla ihan suoraankin. Tuolla sairaus -sivulla ei oo sitä nakutusledin kytkentää napaan 19 selitelty juuri mitenkään, mut sen mitä tosta ymmärtää, ni se lamppu maadotetaan sieltä navan 19 kautta. Eli kun otat mittarivaloilta sen +12V (tai mistä sitte otatkaan), ni kyllähän sen pitäisi toimia. Pahinta mitä käsittääkseni vois sit sattua on se, et ekan kerran ku auto nakuttaa, ni se lamppu sieltä kärähtää
Se on kyllä satkun boksi, mut jos kytkennät on kerran valmiina, niin eiköhän sieltä ainakin toi ledi -asia selviä.
*edit* No 12V siellä tietysti on jännitettä, et eiköhän se pitäis toimia sillä mittarivalolla ihan suoraankin. Tuolla sairaus -sivulla ei oo sitä nakutusledin kytkentää napaan 19 selitelty juuri mitenkään, mut sen mitä tosta ymmärtää, ni se lamppu maadotetaan sieltä navan 19 kautta. Eli kun otat mittarivaloilta sen +12V (tai mistä sitte otatkaan), ni kyllähän sen pitäisi toimia. Pahinta mitä käsittääkseni vois sit sattua on se, et ekan kerran ku auto nakuttaa, ni se lamppu sieltä kärähtää
9-3SC 2.0t Aut. -08
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Joo, toki ledille aina vastus pitää laittaa ja olen kyllä tutkinut nuo saabismi on sairaus ja 900aero sivut. Ledien etuna pitkä käyttöikä ja vähäinen virrankulutus.
Äkkiä päissäni laskiessani toi hehkulamppu ottaa ilmeisesti jotain 100mA, kun taas ledit murto-osan tosta.
Ei kai se APC tykkää kyttyrää Palataan viimeistään, kun savut hälvenneet.
Äkkiä päissäni laskiessani toi hehkulamppu ottaa ilmeisesti jotain 100mA, kun taas ledit murto-osan tosta.
Ei kai se APC tykkää kyttyrää Palataan viimeistään, kun savut hälvenneet.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
- Paikkakunta: Hamina
Toi on kyllä ihan hyvä huomioida.
Eli nyt ei jääne muuta vaihtoehtoa, kuin testata koputtelemalla tohon anturin lähistölle ja tutkailemalle miten toi valo välkkyy. Vai välkkyykö ollenkaan.
Täytynee laittaa väliaikaisesti myös ledi siihen rinnalle niin voi verrata miten pelittää.
Eli nyt ei jääne muuta vaihtoehtoa, kuin testata koputtelemalla tohon anturin lähistölle ja tutkailemalle miten toi valo välkkyy. Vai välkkyykö ollenkaan.
Täytynee laittaa väliaikaisesti myös ledi siihen rinnalle niin voi verrata miten pelittää.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
Minulla on nakuledinä tossa 99turbossa tommonen 5mm tavallinen punainen ledi. Pimeällä ja hämärällä se erottuu ihan selvästi. Päivänvalolla se ei ehkä ole ihan niin helposti havaittavissa. joku isompikokoinen ledi voisi olla hyvä kompromissi tai jos käyttää kirkasta lediä, niin saisiko kirkkautta passattua käyttämällä jotakin himmennintä tarvittaessa? Kirkkautta kannattanee kokeilla auto-olosuhteissa ennen ledin asennusta kojelautaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Nyt on superkirkas ledi asennettu ja hyvin toimii. Kilpurissa se on hyvä että näkyy joka tilanteessa. Tuntuu kyä syttävän vähä turhan herkästi, ehkä johtuu että tilapäisesti 95 tankissa. Poistin apc pois käytöstä ja käytän lediä vaan varotusvalona. Nyt ahtopaineet on siinä 0.5 luokkaa... Ei luulis kyä nakuttavan...
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!