Erot kiertokangissa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Erot kiertokangissa?

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mitä eroja oli eri moottorivaihtoehdoissa kiertokankien osalta, jos ajatellaan B202 moottoria ja siitä vanhempia 2 litraisia?

Käytettävissä olisi petron, H-moottorin (jossa startti pakosarjan alla), samanlaisen turbo-version, H-moottorin (jossa startti imusarjan alla) sekä -87 B202 moottorin kanget, mitkä kiillotan ja laitan viripannuun paikalleen?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

sellainen käsitys minulla veiveistä olisi, että kaikki samaa kamaa. Ihan 100% totuudesta tätä ota.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Autokorjaamo H.Hyppösen mukaan kiertokanki muuttuu ainakin osanumeroltaan jossainvaiheessa vuotta 1987 mutta sieltäkään ei irronnut tietoa mikä on erona... turboa ja tavallista ei ainakaan erotella osanumeroiden mukaan vaan molemmissa sama.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Muuttuu -87 joo.

PartNo : 7501604
Engine -H004433

PartNo : 7562259
Engine H004434-

Samoin kk:n pultti ja mudderi on eri. Googlella löyty jotain epämääräistä
pölinää recallista, olisko ollut jotain probleemoja joissain yksilöissä ja
rakennetta hienosäädetty. Luulis että uudempi on paree (tai sit ei) :o
9000 CD 2.3 -90
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Ja "kiillotus" lienee tiedossa miten toimitaan?
Eli hiotaan tasaiseksi ja tasapainotetaan. (esim. automaalamoista voi löytyä tarkka vaaka, jos ei ittellä ole :D )

Tärkeetä että ei pääse kuumumaan liikaa, ei saa kellastua tai sinistyä! Ei yli ~350 celsiusta. Ja hionta suoritettava kangen pituus-suuntaan.
Jonka jälkeen jännitysten poisto teräs tai lasikuulapuhalluksella.
Hiontajäljet on poistuttava puhalluksessa. (riittävän suuri raekoko)

Edit. Ja muistetaan suojata laakeripinnat.
9000 CD 2.3 -90
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

riisipussi kirjoitti:Ja "kiillotus" lienee tiedossa miten toimitaan?
Eli hiotaan tasaiseksi ja tasapainotetaan. (esim. automaalamoista voi löytyä tarkka vaaka, jos ei ittellä ole :D )
Lähimmässä ruokakaupassa on myös hyvät puntarit :lol:
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Joo on tiedossa kuinka toimitaan, käytettävissä on automaalaamon 0.1g tarkkuuteen yltävä vaaka sekä erinäinen kasa metallityöstokoneita. Tuo saabin kanki on kyllä jo senverran hentoinen vakionakin verrattuna moneen muuhun, että materiaalin poisto tulee olemaan aikas minimaalisen pientä eli lähinnä valujäysteet ja "ylimääräiset" kulmat pois.

Kankien jälkeen käsittelyvuorossa AE:n takomukit...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin