Mitä eroja oli eri moottorivaihtoehdoissa kiertokankien osalta, jos ajatellaan B202 moottoria ja siitä vanhempia 2 litraisia?
Käytettävissä olisi petron, H-moottorin (jossa startti pakosarjan alla), samanlaisen turbo-version, H-moottorin (jossa startti imusarjan alla) sekä -87 B202 moottorin kanget, mitkä kiillotan ja laitan viripannuun paikalleen?
Erot kiertokangissa?
Erot kiertokangissa?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Autokorjaamo H.Hyppösen mukaan kiertokanki muuttuu ainakin osanumeroltaan jossainvaiheessa vuotta 1987 mutta sieltäkään ei irronnut tietoa mikä on erona... turboa ja tavallista ei ainakaan erotella osanumeroiden mukaan vaan molemmissa sama.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Muuttuu -87 joo.
PartNo : 7501604
Engine -H004433
PartNo : 7562259
Engine H004434-
Samoin kk:n pultti ja mudderi on eri. Googlella löyty jotain epämääräistä
pölinää recallista, olisko ollut jotain probleemoja joissain yksilöissä ja
rakennetta hienosäädetty. Luulis että uudempi on paree (tai sit ei)
PartNo : 7501604
Engine -H004433
PartNo : 7562259
Engine H004434-
Samoin kk:n pultti ja mudderi on eri. Googlella löyty jotain epämääräistä
pölinää recallista, olisko ollut jotain probleemoja joissain yksilöissä ja
rakennetta hienosäädetty. Luulis että uudempi on paree (tai sit ei)

9000 CD 2.3 -90
- riisipussi
- "Aero"
- Viestit: 369
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
- Paikkakunta: Varkaus
Ja "kiillotus" lienee tiedossa miten toimitaan?
Eli hiotaan tasaiseksi ja tasapainotetaan. (esim. automaalamoista voi löytyä tarkka vaaka, jos ei ittellä ole
)
Tärkeetä että ei pääse kuumumaan liikaa, ei saa kellastua tai sinistyä! Ei yli ~350 celsiusta. Ja hionta suoritettava kangen pituus-suuntaan.
Jonka jälkeen jännitysten poisto teräs tai lasikuulapuhalluksella.
Hiontajäljet on poistuttava puhalluksessa. (riittävän suuri raekoko)
Edit. Ja muistetaan suojata laakeripinnat.
Eli hiotaan tasaiseksi ja tasapainotetaan. (esim. automaalamoista voi löytyä tarkka vaaka, jos ei ittellä ole

Tärkeetä että ei pääse kuumumaan liikaa, ei saa kellastua tai sinistyä! Ei yli ~350 celsiusta. Ja hionta suoritettava kangen pituus-suuntaan.
Jonka jälkeen jännitysten poisto teräs tai lasikuulapuhalluksella.
Hiontajäljet on poistuttava puhalluksessa. (riittävän suuri raekoko)
Edit. Ja muistetaan suojata laakeripinnat.
9000 CD 2.3 -90
Joo on tiedossa kuinka toimitaan, käytettävissä on automaalaamon 0.1g tarkkuuteen yltävä vaaka sekä erinäinen kasa metallityöstokoneita. Tuo saabin kanki on kyllä jo senverran hentoinen vakionakin verrattuna moneen muuhun, että materiaalin poisto tulee olemaan aikas minimaalisen pientä eli lähinnä valujäysteet ja "ylimääräiset" kulmat pois.
Kankien jälkeen käsittelyvuorossa AE:n takomukit...
Kankien jälkeen käsittelyvuorossa AE:n takomukit...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)