Potun asennus 9-5:een

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

se93tbo kirjoitti:BTW: purin tossa erään koneen, ei ne T7 männät niin huonot ole kuin luullaan ;) Hyvänä oli pysyny.
Oliks se vakio vai viri ja jos oli viri, niin missä teholuokissa oltiin liikuttu?

Voihan se olla, että tuo "öljyloukko" + männät on se "tuhoisa yhdistelmä". Jos huohotusongelmaa ei ole, niin kai ne männät sitten joten kuten vähän aikaa kestää :wink:

Nyt kun näistä vireistä puhutaan, niin kun 9-3SS tuli markkinoille, lähes jokainen virivalmistaja sanoi, että B207E/L/R:ää ei voi virittää, koska se menee p*sk*ksi. No nyt alkaa ainakin Maptunilla, Nordicilla ja BSR:llä olemaan Trionic 8 -moottoreihin virisettejä, joiden teho-/vääntölukemat ovat lähellä heidän myymiään Trionic 7:n virisettejä. Mielenkiinnolla voi jo odottaa, että minkälaisia teholukemia viripuljut ottavat irti 9-3 Aero XWD:stä, sitten kun se tulee markkinoille.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Veikkaan että kyseinen kokoonpano ei pottu-ng:n rinnalla häpeillyt.. :roll:
Veikkaamma että yksi suuri syy noiden t7 vehkeiden hajoiluun isommissa viriasteissa on "bugittavat" softat, kun adaptaatiot ei oikein toimi oikeaoppisesti muutetulla raudalla.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Hook kirjoitti:Veikkaamma että yksi suuri syy noiden t7 vehkeiden hajoiluun isommissa viriasteissa on "bugittavat" softat, kun adaptaatiot ei oikein toimi oikeaoppisesti muutetulla raudalla.
No se on varmaan ihan totta, niin kuin olemme saaneet karvaasti kokea. Tai ei siis me, vaan ne, joiden T7:ja säädettiin siellä yhdessä tapahtumassa. No onneksi kenellekään paikalla olleelle ei käynyt mitään "grande katastrofia" :roll:

Mutta voihan noi vehkeet hajota vakionakin. Niin kuin se mun sveitsiläisen kolleegan vm. 2002 9-5 Aero, jonka korjaamisesta valtuutettu Hirsch/Saab -korjaamo lähetti sille 7000 euron laskun :evil: Eivät sitten viitsineet kertoa hemmolle, että autoissa on 8 vuoden moottoritakuu :roll: Onneksi ehdin "hätiin", ennen kuin lasku oli maksettu.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Hook kirjoitti:Veikkaan että kyseinen kokoonpano ei pottu-ng:n rinnalla häpeillyt.. :roll:
Juu ei :)
9-3.1972
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Vakionakin ilmeisesti tuo OG9-3 on aika pirteä kiihtymään
Tekniikan Maailman numerossa 1/2000 oli vertailu, jossa oli mukana Saab 9-3 2,0 Turbo SE(136Kw/263Nm).

TM:n mittausten mukaan:

kiihdytys 60-120 km/h
3 vaihteella: Saab 196m
4 vaihteella: Saab 268m
5 vaihteella: Saab 432m

Kiihtyvyys
0-80: 5,5s
0-100: 7,8s
0-120: 10,5s
0-140: 13,9s
0-400m: 15,7s/147km/h
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Multahan pamahti sillon vakio Aeron kone...meni takuuseen onneksi.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Multahan pamahti sillon vakio Aeron kone...meni takuuseen onneksi.
Taisi siis olla rehellistä korjaamon henkilökuntaa, toisin kuin tuossa sveitsiläisen kolleegan tapauksessa. Korjasivat auton ja lähettivät laskun kertomatta sanaakaan tuosta moottoritakuusta :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja PVI »

Turbo Sensonic kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:BTW: purin tossa erään koneen, ei ne T7 männät niin huonot ole kuin luullaan ;) Hyvänä oli pysyny.
Oliks se vakio vai viri ja jos oli viri, niin missä teholuokissa oltiin liikuttu?

Voihan se olla, että tuo "öljyloukko" + männät on se "tuhoisa yhdistelmä". Jos huohotusongelmaa ei ole, niin kai ne männät sitten joten kuten vähän aikaa kestää :wink:

Nyt kun näistä vireistä puhutaan, niin kun 9-3SS tuli markkinoille, lähes jokainen virivalmistaja sanoi, että B207E/L/R:ää ei voi virittää, koska se menee p*sk*ksi. No nyt alkaa ainakin Maptunilla, Nordicilla ja BSR:llä olemaan Trionic 8 -moottoreihin virisettejä, joiden teho-/vääntölukemat ovat lähellä heidän myymiään Trionic 7:n virisettejä. Mielenkiinnolla voi jo odottaa, että minkälaisia teholukemia viripuljut ottavat irti 9-3 Aero XWD:stä, sitten kun se tulee markkinoille.
Näyttää ainakin tuossa ruotsalaisessa 9-3SS:sä männät kestäneen, mutta lohko on antautunut hieman ykkössylinteristä. Selaa alaspäin tuota keskustelua niin löytyy kuvia mottorista. Tehoja mitattu Nordicilla 303hv ja 411Nm vääntöä. Nyt näyttäis olevan kunnossa, toisella lohkolla.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... &start=645
http://www.garaget.org/?car=8621
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Oho 8O Jos toi Olof tosiaan ajelee vielä vakiomännillä ja tuolla kokoonpanolla vielä tuollaisia aikoja, niin Kuva

Vertailun vuoksi voisi heittää tähän jonkun Maptunin asiakkaan (en muista ketä, mutta Freetu kertoi siitä mulle) varttimailiajan, joka on ajettu NG900:lla, jossa vakio T25M, Kylar Jonssonin IC, 3" putki ja Maptunin softa:

14,00 s., loppunopeus 167 km/h

Ahtopaineet oli kuulemma 1,4 bar ja putoaa 6000 rpm:ssä 1,2 bar. Ihme, että tuo kundi sai "veivattua" noinkin hyvän ajan/loppunopeuden noilla roinilla :roll:
tulikin näemmän vanha loppunopeus rustattua, tässä validit lukemat
Uråsa-07 402m
60foot 2.08
402m 12.920
slutfart 178.571
Däck M/T Et street 26/10.5-16
Bil: FylleViggen

NG:n tapauksessa jesaa tiettyyn rajaan asti se, että kolmosella pystyy ajamaan maaliin 180km/h@6500, toisin kuin 9-3:lla joissa 3. vaihde loppuu 150-160 rundi rajoittimesta riippuen.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin