Kunnon välijäähdyttimestä kaikki alkoi.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti: Gummit ratkaisee aika paljon, kuten esim mun tapauksessa. Viime syksynä mulla oli pari kolme vuotta vanhat "silestonet" alla ja pito sen mukainen. Piirsi iloisesti viivaa vielä kolmosella pelkällä kaasun painalluksella. Nyt uudet F1:et alla ja tiukkaa tekee että lähtää pyörittämään edes kakkosella, jos ajetaan suorassa linjassa.
Kolmosella ei ole puhettakaan että lähtisi sutimaan. Alusta on orkkis joten se ei ainakaan paranna pitoa
Aivan totta, kumit myös. Viggenissä/aerossa ei nyt taida ihan vessa se orkkisalustakaan olla neekerimalleihin verrattuna. NG900/OG9-3 orkkiskiikunkaakulla en suostuisi enää edes ajamaan kun tietää millanen "sporttialusta" on.. :P
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Kunnon välijäähdyttimestä kaikki alkoi.

Viesti Kirjoittaja f-19 »

ypjp kirjoitti:Olin nimittäin kuullut että ahdettuun autoon kannattaa sellainen laittaa, jos aikoo painetta nostaa. Laitettiin. Sitten kuulin, että kannattais laittaa sitte heti kunnollinen, ettei heti käy pieneks. Selvä.
Hankittiin pari venttiiliäkin, et painetta saa sit säädettyä tarpeen mukaan. Ja mittari, et näkee ettei nosta liikaa. Toimi, ja painetta nostettiin vähän. Ja sitte vähän lisää. Nykiminen alkoi, kun paine nousi yli 0.6 bar(equus asteikolla). Tutkittiin sieltä täältä, poistettiin joku painehässäkkä, ja lisättiin Perfekt powerin SMT6 reppu. Toimi. Ja säätöä. Ja säätöä. Jne. Toimi. Ja toimii edelleen.
Pito vaan ei riitä. Syykin löyty, kun tehoja mitattiin Sportti-Auton tehodynamometrillä.
185.5 kW.

Ps. Myynnissä on! Ja nähtävänä, huomenna, 22.5. Sportti-Auton Dynopäivillä
Josvaikka seuraavaksi NG, ehkä ***ronic.....ehkä
ypjp:

Taisit ostaa tuon Ässäsi autoliike Kylmälältä ? Laita vaikka yv niin voidaan jatkaa aiheesta siellä. Sporttiautolta kyselinkin tuosta autostasi kun esittelivät siellä. Taitaa olla sama yksilö jota koeajoin siis tuolta Kylmälältä, kuvia sivuillani...

Autossa ei ole varmaankaan nakuanturia ? Mutta eipä taida tarvitakaan tuolla ruiskulla sitä kunhan on säädöissään ?

No jos vaikka huomenna, ts. tänään tulisi katsomaan paikanpäälle.

Atte
ypjp
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 15:17
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja ypjp »

Pitää kyl tunnustaa, et härnäsin vähän, autossa on alla nastattomat kitkat, aika karvaset. :wink:

Kyllä se pito sitte löytyy kun alle laittaa kunnon gummit.
No, autosta löytyy yllätystä kun on lähes vakiokorkunen ja vakiokokosin renkain, ja muutenkin päälle näyttää vanhalta, tavalliselta, sopivasti kuluneelta Saabilta.
Tykkään pitää sen niin :twisted:


Kummastuneita ilmeitä viereiseltä kaistalta kypärän alta seuraavissa valoissa.
Tai, kun rajoituksen vaihtuessa, takaa vauhdikkaasti tulevalle jää vilkku päälle, kun ei tarvinnutkaan ohittaa, tai josse oli kääntymässä muttei muistanu...
Tai kun vaimo tulee kotiin kaupasta ja sanoo, et joku oli suuttunu sille, kun ei **w ssä tainnu teho riittää...
SporttiJanne
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: Ti Tammi 13, 2004 09:55
Paikkakunta: Naantali
Viesti:

Re: Kunnon välijäähdyttimestä kaikki alkoi.

Viesti Kirjoittaja SporttiJanne »

AM kirjoitti:
ypjp kirjoitti:Olin nimittäin kuullut että ahdettuun autoon kannattaa sellainen laittaa, jos aikoo painetta nostaa. Laitettiin. Sitten kuulin, että kannattais laittaa sitte heti kunnollinen, ettei heti käy pieneks.
Minkä kokoinen kenno? Leveys, korkeus ja paksuus? Olisko tarkempia kuvia tuosta coolerista?
Coolerista on tehty "evo2-versio" Katso kuva:
http://www.nic.fi/~spo-auto/images/128-2843_IMG.JPG

Evo3-versioissa pyöreät päädyt, josko ketään kiinnostaa...
Janne Niemi
Sporttiauto, Naantali
02-5332686

Urheiluautot ja osat / Virityspaja
Säädöt 2wd dynolla, vuoden alussa uusi 4wd!
Vastaa Viestiin