"OBD-II"-informaatiota SID:lle

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

"OBD-II"-informaatiota SID:lle

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Flashback vuoteen 2004...
9-5T kirjoitti:Rakennatko mulle boksin joka käskee SIDin näyttämään ahtopaineen? Vois löytyä ostajia enemmänkin.
vuoteen 2005...
Vigge kirjoitti:Kun vielä tongit MAP, MAF, TB-temp, rpm tiedot ulos "selkokielellä" ja rakennat loggerin keräämään ko. dataa, niin olen valmis ostamaan tällaisen laitteen sinulta samantien :lol:

Luuletko että tämä olisi mahdollista?
Vigge kirjoitti:OBD-portin kautta saa ko. datan ulos, mutta itseäni nyppii olematon virkistystaajuus. Kahdella anturilla se on luokkaa ~1Hz.
Ja sitten, vuonna 2007:
  • MAP-arvot...check
    MAF-arvot...check
    RPM...check
    TB-temp...vaatii selvittelyä (Intake air temperature kyllä löytyy)
    Näytteenottonopeus... yli 10 Hz, check
    SID näyttämään ahtopaineet...check
Kuva

Youtube: OBD-II info to Saab 9-3 SID
Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

Siistiä! Vaatiiko tuo Trioniciin muutosta vai minne? Onnistuisikohan T5:ssakin ja mitä kaikki arvoja noista ei ollut T5:ssa?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Poy kirjoitti:Siistiä! Vaatiiko tuo Trioniciin muutosta vai minne? Onnistuisikohan T5:ssakin ja mitä kaikki arvoja noista ei ollut T5:ssa?
Mitään muutoksia ei ole tehty itse elektroniikkayksiköihin. Minulla on läppäri kiinni CAN-adapterin kautta I-Bus-väylässä, jonka avulla kyselen arvot ja ohjaan tekstit SID:lle. En oikein tiedä miten tuo onnistuu T5:ssa, kun itsellä on vain T7 saabi. Pitää selvitellä tuota myöhemmin, kun on aikaa.
9-5T kirjoitti:Hienoa :D
Olisko tarjolla valmis paketti tai miten tuo onnistuu? Tarvetta olisi -04 uudempi liitin SIDissä ja -07 SID mittaristossa.
Koitan saada lähiaikoina tehtyä ohjeet, kuinka tuon saa toimimaan. Periaatteessa tarvitaan vain CANUSB-adapteri, johdotus autossa (I-Bus-signaalit ja maa D9-liittimeen) ja Windows-ohjelma loggaamaan liikennettä. Itse en tee tällä mitään rahaa, vaan laitan kaiken julkiseen jakoon. Tuo adapteri maksaa jonkun ~160 euroa. Tietenkin jos joku löytäisi vastaavanlaisen adapterin halvemmalla, voin koittaa tehdä loggeriohjelman tukemaan myös muita adaptereita.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Nyt ehkä tyhmältä tuntuva kysymys useimmista, mutta mistä tiedän milloin kyseessä Trionic T5 tai T7 ???
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Mimmi kirjoitti:Saakos tuon toimimaan myös dieseleissä?
Dieselinkin ahtopainetta olisi kiva seurata.
Eiköhän tuo onnistu - pitää vaan löytää auto, jonka kanssa voi testailla. Koitan lueskella mitä WIS sanoo noista diesel-versioista, eiköhän se ole aika samanlainen kuin bensamallit.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Eikö kukaan ole vieläkään hankkinut tätä. Ilmoittelee monet asiat ja muistiin.
http://www.scangauge.com/
Ja onhan 9-5:ssä kaikissa vuosimalleissa OBDII?
Viimeksi muokannut Sairas95, Su Heinä 22, 2007 20:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.3 MY2008
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4959
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Sairas95 kirjoitti:Eikö kukaan ole vieläkään hankkinut tätä. Ilmoittelee monet asiat ja muistiin.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/posting.p ... ly&t=58871
Ja onhan 9-5:ssä kaikissa vuosimalleissa OBDII?
Minulla aukeaa viestiin vastaus ikkuna kun painan tuota laittamaasi linkkiä.....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Huolimatonta. Linkki korjattu
http://www.scangauge.com/
9-5 2.3 MY2008
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Eikö olisi helpompi tuupata vaan T7 ns. avoimeen moodiin jolloin tuo tieto tulee sidiin ihan ilman säätöä?
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

jthing kirjoitti:Eikö olisi helpompi tuupata vaan T7 ns. avoimeen moodiin jolloin tuo tieto tulee sidiin ihan ilman säätöä?
No, kerrotko miten se onnistuu?
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Ei se itseasiassa olekaan hyvä idea, sillä se taitaa olla tavallaan R&D moodi. Tuota on muuten näkynyt mm. SQR softissa jenkeissä kun on unohtunut moodi päälle.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Kiinnostusta täälläkin :D
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

HMK kirjoitti:Kiinnostusta täälläkin :D
Sama täällä.
Mutta jäi nyt hieman epäselväksi, että pitääkö tossa olla läppäri kiinni kokoajan kun haluaa saada dataa SIDille?
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

pade kirjoitti:
HMK kirjoitti:Kiinnostusta täälläkin :D
Sama täällä.
Mutta jäi nyt hieman epäselväksi, että pitääkö tossa olla läppäri kiinni kokoajan kun haluaa saada dataa SIDille?
Läppäri tulkitsee i-bus:in signaalit, ja lähettää SIDille halutun textin, joten kyllä, läppärin pitää olla jatkuvasti kiinni.
Tai sitten rakentaa pienen "tietokoneen" joka hoitaa saman asian :wink:
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Nappe kirjoitti:
pade kirjoitti:
HMK kirjoitti:Kiinnostusta täälläkin :D
Sama täällä.
Mutta jäi nyt hieman epäselväksi, että pitääkö tossa olla läppäri kiinni kokoajan kun haluaa saada dataa SIDille?
Läppäri tulkitsee i-bus:in signaalit, ja lähettää SIDille halutun textin, joten kyllä, läppärin pitää olla jatkuvasti kiinni.
Tai sitten rakentaa pienen "tietokoneen" joka hoitaa saman asian :wink:
Asia selvä!
Sehän olisikin hienoa jos noi tiedot sais "jatkuvasti" tohon esille tarvittaessa :P
Vastaa Viestiin