Malli merkkien poisto auton takaluukusta?
Malli merkkien poisto auton takaluukusta?
Pitäisi saada merkit pois. Kuinka onnistuu ja onko millainen urakka?
Onko esim nastoilla kiinni? Saab on 95 aero wagon -00.
Onko esim nastoilla kiinni? Saab on 95 aero wagon -00.
"Saabismi on sairaus, mutta turbo saabismi on mielisairaus...Olen siis mielisairas!"
Makuasia Ja mitä sitä nyt toisille mainostamaan, että autossa on esim. 2.0t tai 2.3T tai Tdi tms. Toiset huomaa sen sitten tositilanteessa. Itse otin ne "Saab" ja "9-3" -merkit pois kun kerran siitä takaluukun keskimerkistä näkee, että auto on Saab jos muuten ei tunnista. Turhaan se Saab siellä kaksi kertaa on.HARTSA kirjoitti:Hmm.. Miksi pitää hyvät merkit poistaa??
Kaikkein kamalin esimerkki oli joskus vuosia sitten joku Mitsubishin malli, jossa takana luki kaikki mahdollinen 4wd, 4ws,turbo, intercooler jne.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
[ot]Mulla ois pari vanhaa Nissan Sunnyn 1.5GL merkkiä, haluaisko joku sellaset 2.3T:n perään
Ois siinä Timppa Teinituninkipojalla ihmettelemistä kun se edellä ajava 1.5GL ei olisikaan mikään mopo siihen omaan 1.6 Corollaan verrattuna [/ot]
Itsehän myös meinasin irrottaa perästä merkit, vaikka ei mitään koneen mallista kertovia olekaan. Tokihan kaikki Saab 9000i:n tunnistaa perään tullessa.
-merkki tosiaan irti siksi kun takaluukussa on Saab-Scania logo, tosin niin kulunut että vaihtuu johonkin kivaan linssitarraan, 16valve ja 9000i merkit siksi että saa enemmän symmetrisyyttä kun ei niitä ole toisessa laidassa peilikuvina... Itseasiassa todellinen syy on se että noitten merkkien liimat on vanhoja, tulee ilmarakoja joista pöly ja vesi kerääntyy alle muhimaan ja ruostuttaa pellin siitä alta puhki jossain vaiheessa. Ennemmin siistii merkittömäksi, tai jos jotain merkkejä pitää olla niin sitten vaikka huumorimielessä joku TypeRä merkki
Ois siinä Timppa Teinituninkipojalla ihmettelemistä kun se edellä ajava 1.5GL ei olisikaan mikään mopo siihen omaan 1.6 Corollaan verrattuna [/ot]
Itsehän myös meinasin irrottaa perästä merkit, vaikka ei mitään koneen mallista kertovia olekaan. Tokihan kaikki Saab 9000i:n tunnistaa perään tullessa.
-merkki tosiaan irti siksi kun takaluukussa on Saab-Scania logo, tosin niin kulunut että vaihtuu johonkin kivaan linssitarraan, 16valve ja 9000i merkit siksi että saa enemmän symmetrisyyttä kun ei niitä ole toisessa laidassa peilikuvina... Itseasiassa todellinen syy on se että noitten merkkien liimat on vanhoja, tulee ilmarakoja joista pöly ja vesi kerääntyy alle muhimaan ja ruostuttaa pellin siitä alta puhki jossain vaiheessa. Ennemmin siistii merkittömäksi, tai jos jotain merkkejä pitää olla niin sitten vaikka huumorimielessä joku TypeRä merkki
Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?
Nyt kun on tiedossa merkkien poisto, niin millä ne saa liimattua takaisin? Vanhan peräluukun mallimerkinnät pitäis saada uuteen luukkuun kiinni. Löytyykö jostain tähän kunnon teippiä?
Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?
Jotain hyvää kakspuolista teippiä, löytynee varmaan kaikista tarvikeliikkeistä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?
3M
RYH- Saab 9-3 2.0T -00
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?
kyllä,joku vahva ja hyvä 3M kakspuoliteippi,yleensä kalliimpi parempi..mitään 2-komponentti epoxia ei kannata kokeilla,liian kovaa,tärinästä lähtee jossain vaiheessa irti..itse liimasin tuon konepellin saab-scania lätkän kesällä takaisin wurthin spray liimalla ja yllättävän hyvin kestänyt..muistaa vaan odottaa tarpeeksi kauan ennenkuin painaa kontaktipinnat yhteen..
kyllähän erilaisia 3M kontaktiliimoja on myös mutta olis oltava hyvin tehdyt pohjat,puhdistus+karhennus että saa tarttumaan kunnolla,ja kuivumisaika aika pitkä monessa..ehkä nopeinhan tuo on sillä teipillä kun saa leikattua just sopivat palat ja tarttuu heti.
Kannattaa varmaan silti jossain kuivassa ja lämmittää/puhdistaa pelti ennenkuin esson baarin pihassa lätkäisee kiinni ja seuraavaks motarilla lentelee aero ja turbo ym merkkejä toisten tuulilaseihin
eilen just laitoin tonnarin maskiin tuon turbo merkin ja varmistin takapuolelta kuumaliimalla tapit ettei heti häviä kun viimein sellaisen löysin..
kyllähän erilaisia 3M kontaktiliimoja on myös mutta olis oltava hyvin tehdyt pohjat,puhdistus+karhennus että saa tarttumaan kunnolla,ja kuivumisaika aika pitkä monessa..ehkä nopeinhan tuo on sillä teipillä kun saa leikattua just sopivat palat ja tarttuu heti.
Kannattaa varmaan silti jossain kuivassa ja lämmittää/puhdistaa pelti ennenkuin esson baarin pihassa lätkäisee kiinni ja seuraavaks motarilla lentelee aero ja turbo ym merkkejä toisten tuulilaseihin
eilen just laitoin tonnarin maskiin tuon turbo merkin ja varmistin takapuolelta kuumaliimalla tapit ettei heti häviä kun viimein sellaisen löysin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-