Malli merkkien poisto auton takaluukusta?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saabitar*
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 19:11

Malli merkkien poisto auton takaluukusta?

Viesti Kirjoittaja Saabitar* »

Pitäisi saada merkit pois. Kuinka onnistuu ja onko millainen urakka?
Onko esim nastoilla kiinni? Saab on 95 aero wagon -00.
"Saabismi on sairaus, mutta turbo saabismi on mielisairaus...Olen siis mielisairas!"
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Peräluukun SAAB ja 9-5 -merkit ja etulokarin Aero-merkit on tarrakiinnityksellä ja irtoavat siististi siimalla "leikkaamalla".

Eski
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Hiustenkuivaajalla voi varovasti lämmittää liimaa/tarroja ja tämän jälkeen esim. kalastus-siimalla tai vastaavalla "leikkaat" ne merkit irti.
Viimeisetkin liiman merkit lähtevät kun hinkkaa hieman vahaa vielä pintaan.
Saabitar*
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: To Heinä 26, 2007 19:11

Viesti Kirjoittaja Saabitar* »

:D Kiitoksia neuvoista! Pitääpä lähtee ostamaan kalastus siimaa...
"Saabismi on sairaus, mutta turbo saabismi on mielisairaus...Olen siis mielisairas!"
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

Ne lähtee tosihyvin irti, auton perä vaan auringon suuntaan ja kun on hiukan lämminnyt niin lähtee kun hiukan sormella työntää, niin ainakin mulla ( nyt on vaan 2,0 koneella :wink: )
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kyllähän ne merkit saa kammettua irti pienellä talttapäämeisselillä + rättiä pehmusteena avuksi jos ei aivan poropeukalo ole. Kahdesta saabista on poistettu merkkejä tuohontyyliin eikä mitään jälkiä jäänyt. Vahalla sitten liimatöhnät.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

Hmm.. Miksi pitää hyvät merkit poistaa?? 8O
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

HARTSA kirjoitti:Hmm.. Miksi pitää hyvät merkit poistaa?? 8O
Makuasia :D Ja mitä sitä nyt toisille mainostamaan, että autossa on esim. 2.0t tai 2.3T tai Tdi tms. Toiset huomaa sen sitten tositilanteessa. Itse otin ne "Saab" ja "9-3" -merkit pois kun kerran siitä takaluukun keskimerkistä näkee, että auto on Saab jos muuten ei tunnista. Turhaan se Saab siellä kaksi kertaa on.

Kaikkein kamalin esimerkki oli joskus vuosia sitten joku Mitsubishin malli, jossa takana luki kaikki mahdollinen 4wd, 4ws,turbo, intercooler jne.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja J.N »

^ Samoilla linjoilla. Joitakin kanssa-autoilijoita nuo tekniikkamerkinnät tuppaavat aina provosoimaan tuolla liikenteessä... Parempi siis, kun ei suotta "mainosta" turhia. ;)

Lisäksi ainakin omaan silmään perän ilme on huomattavasti kliinimpi ja paremman näköinen ilman mitään merkintöjä.
#3418
liteFun
"Hölösuu"
Viestit: 1999
Liittynyt: Ma Huhti 09, 2007 11:15
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

[ot]Mulla ois pari vanhaa Nissan Sunnyn 1.5GL merkkiä, haluaisko joku sellaset 2.3T:n perään :)
Ois siinä Timppa Teinituninkipojalla ihmettelemistä kun se edellä ajava 1.5GL ei olisikaan mikään mopo siihen omaan 1.6 Corollaan verrattuna :D [/ot]

Itsehän myös meinasin irrottaa perästä merkit, vaikka ei mitään koneen mallista kertovia olekaan. Tokihan kaikki Saab 9000i:n tunnistaa perään tullessa.
:saab:-merkki tosiaan irti siksi kun takaluukussa on Saab-Scania logo, tosin niin kulunut että vaihtuu johonkin kivaan linssitarraan, 16valve ja 9000i merkit siksi että saa enemmän symmetrisyyttä kun ei niitä ole toisessa laidassa peilikuvina... Itseasiassa todellinen syy on se että noitten merkkien liimat on vanhoja, tulee ilmarakoja joista pöly ja vesi kerääntyy alle muhimaan ja ruostuttaa pellin siitä alta puhki jossain vaiheessa. Ennemmin siistii merkittömäksi, tai jos jotain merkkejä pitää olla niin sitten vaikka huumorimielessä joku TypeRä merkki :D
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tyylikkäintä olisi laittaa siihen perään 900C... :D
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?

Viesti Kirjoittaja petok »

Nyt kun on tiedossa merkkien poisto, niin millä ne saa liimattua takaisin? Vanhan peräluukun mallimerkinnät pitäis saada uuteen luukkuun kiinni. Löytyykö jostain tähän kunnon teippiä?
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Jotain hyvää kakspuolista teippiä, löytynee varmaan kaikista tarvikeliikkeistä
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
J.Erlandz
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: La Heinä 06, 2013 12:36
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?

Viesti Kirjoittaja J.Erlandz »

3M
RYH- Saab 9-3 2.0T -00
Saab 9-3 AVO 2.3 at. -98
Osia saatavilla 900, 9000, 9-3, 9-5
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Malli merkkien poisto auton takaluukusta?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

kyllä,joku vahva ja hyvä 3M kakspuoliteippi,yleensä kalliimpi parempi..mitään 2-komponentti epoxia ei kannata kokeilla,liian kovaa,tärinästä lähtee jossain vaiheessa irti..itse liimasin tuon konepellin saab-scania lätkän kesällä takaisin wurthin spray liimalla ja yllättävän hyvin kestänyt..muistaa vaan odottaa tarpeeksi kauan ennenkuin painaa kontaktipinnat yhteen..
kyllähän erilaisia 3M kontaktiliimoja on myös mutta olis oltava hyvin tehdyt pohjat,puhdistus+karhennus että saa tarttumaan kunnolla,ja kuivumisaika aika pitkä monessa..ehkä nopeinhan tuo on sillä teipillä kun saa leikattua just sopivat palat ja tarttuu heti.
Kannattaa varmaan silti jossain kuivassa ja lämmittää/puhdistaa pelti ennenkuin esson baarin pihassa lätkäisee kiinni ja seuraavaks motarilla lentelee aero ja turbo ym merkkejä toisten tuulilaseihin :lol:
eilen just laitoin tonnarin maskiin tuon turbo merkin ja varmistin takapuolelta kuumaliimalla tapit ettei heti häviä kun viimein sellaisen löysin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin