Missä penkitys

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Missä penkitys

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli mitä paikkaa suosittelette,varsinkin täältä lähialueelta.
Oliko jyväskylässä joku penkki,muistaakseni ollut joskus puhetta?
Muita?

Hinnat noin suunnilleen,aika?

Ajattelin vaan mielenkiinnosta kokeilla tuota omaan tonttua niin ei aina tarvitsisi arpoa mitä sieltä löytyy.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Karala

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Taitaa olla nykyään Keski-Suomen autosäätö. Muistaakseni markka aikaan hinta oli 280mk/tunti, joten olettaisin hinnan pyörivän 50-60€ välillä. Soittamalla voi varmistaa.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Yhteystietoja täällä: http://www.turbotec.com/
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Penkit ja säätö

Viesti Kirjoittaja testing1 »

Missäs osataan vai osataanko missään säätää T7 moottoreita ?
Kun olis Maptunin steg3 softa ja haluaisi, että sitä puukotettaisiin sen verran, että väännöt olisivat jossain 400-430Nm välillä.

Tuolla tehdään jotain säätöjä:
http://www.turbotec.com/
http://www.hestec.fi/
http://www.tatech.net/

Mutta osaako kukaan T7:aa ?

Baitöwei VM 6/2004 vertaili dynot ja kaikista pienimmät väännöt dynolapulle sai Harisella ja pienimmät tehot Esatech* & Harinen
Mutta Esatechillä taasen tuli suurimmat väännöt. ST Motors:lla käytiin penkittämässä kahtena eri kertana, jolloin jälkimmäisellä tuli suuremmat arvot.

*)ESATECH
Esa Silvennoinen puh. 03-7669822
Kopsuontie, 17220 Pietilä
moottorisäädöt ja viritykset, erikoishitsaukset

Harisen lapulla voi todeta, että moottorissa on ainakin vähintään ne mitä lapussa seisoo, ehkä lähimpänä totuutta :?: :!:

Testatut penkit olivat:
Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen Oy
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Esatech
Rallyrent Europe
ST Motors Oy
Toijalan Autosähkö S.Harinen Ky


Pirkkalaan on kuulemma juuri valmistunut tehodynopaikka: http://www.tatech.net/
Valmistus, Myynti, Asennus, Säätö
SOFTATECH OY, Pirkkala
Tatu Tikanmäki
Puh: 040 5682940
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Penkit ja säätö

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

testing1 kirjoitti:Missäs osataan vai osataanko missään säätää T7 moottoreita ?
Kun olis Maptunin steg3 softa ja haluaisi, että sitä puukotettaisiin sen verran, että väännöt olisivat jossain 400-430Nm välillä.

Tuolla tehdään jotain säätöjä:
http://www.turbotec.com/
http://www.hestec.fi/
http://www.tatech.net/

Mutta osaako kukaan T7:aa ?

Baitöwei VM 6/2004 vertaili dynot ja kaikista pienimmät väännöt dynolapulle sai Harisella ja pienimmät tehot Esatech* & Harinen
Mutta Esatechillä taasen tuli suurimmat väännöt. ST Motors:lla käytiin penkittämässä kahtena eri kertana, jolloin jälkimmäisellä tuli suuremmat arvot.

*)ESATECH
Esa Silvennoinen puh. 03-7669822
Kopsuontie, 17220 Pietilä
moottorisäädöt ja viritykset, erikoishitsaukset

Harisen lapulla voi todeta, että moottorissa on ainakin vähintään ne mitä lapussa seisoo, ehkä lähimpänä totuutta :?: :!:

Testatut penkit olivat:
Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkinen Oy
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
Esatech
Rallyrent Europe
ST Motors Oy
Toijalan Autosähkö S.Harinen Ky


Pirkkalaan on kuulemma juuri valmistunut tehodynopaikka: http://www.tatech.net/
Valmistus, Myynti, Asennus, Säätö
SOFTATECH OY, Pirkkala
Tatu Tikanmäki
Puh: 040 5682940
Meillä 80€/veto, mutta ei kauheasti porukkaa ole minun aikana.. yksi 500hp valiantti ja jotain bemareita.

En tiedä mitenkä paikat tuon hinnottelun tekevät koska meillä ei keskitytä ollenkaan penkityksiin vaan autojen korjaamiseen :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Penkit ja säätö

Viesti Kirjoittaja pade »

testing1 kirjoitti:Missäs osataan vai osataanko missään säätää T7 moottoreita ?
Kun olis Maptunin steg3 softa ja haluaisi, että sitä puukotettaisiin sen verran, että väännöt olisivat jossain 400-430Nm välillä.
Kyllä se Sveduihin menee jos haluat sen säädettyä.
Itse en ainakaan uskaltaiai luovuttaa T7-autoa kenenkään "säädettäväksi" täällä Suomessa, ei ainakaan vielä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Moi,
Lappeenrannassa on AMW joka penkittää rullilla ja Tepalmet jossa rototesteri. Molemmilla nettisivut.
Rototesterillä voidaan autoa ajaa ja hakea pitemmillä jaksoilla vaikutuksia kuten mulla oli ahtopaineiden häviämistä. Ei myöskään rasita voimansiirtoa kuten rullilla ajo koska hydrauliset pyörityslaitteet kiinnitetään vanteiden tilalle ja koko systeemi erilainen.
AMW oli 80e ja Tepalmet muistaakseni 50-80e mittaustunti.
Tehot penkitetty AMW:llä siinä viikko sitten ja menen torstaina Tepalmetille. Jännä nähdä miten lukemat eroavat toisistaan.
Hyviä paikkoja molemmat.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4958
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Kupari kirjoitti:Moi,
Lappeenrannassa on AMW joka penkittää rullilla ja Tepalmet jossa rototesteri. Molemmilla nettisivut.
Rototesterillä voidaan autoa ajaa ja hakea pitemmillä jaksoilla vaikutuksia kuten mulla oli ahtopaineiden häviämistä. Ei myöskään rasita voimansiirtoa kuten rullilla ajo koska hydrauliset pyörityslaitteet kiinnitetään vanteiden tilalle ja koko systeemi erilainen.
AMW oli 80e ja Tepalmet muistaakseni 50-80e mittaustunti.
Tehot penkitetty AMW:llä siinä viikko sitten ja menen torstaina Tepalmetille. Jännä nähdä miten lukemat eroavat toisistaan.
Hyviä paikkoja molemmat.
Laitatko vähän tietoja tännekkin miten tulokset eroavat toisistaan....
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ok, laitetaan tulemaan torstaina vertailu.
Roto ilmoittaa suoraan puhtaat pyörätehot molemmin puolin, rullilla laskevat kai konetehot.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olispa hubaa järkätä semmonen penkityspäivä. Sellainenhan taisi olla tossa taannoin ja saatiinhan sieltä jotakin lukemia eri saabeille. Vois tehdä silleen, että se menis ikäänkuin klubitapahtumana. Silloinhan klubi tulee jossakin määrin mukaan kuluihin (ainakin kahvikuluihin). Siitä voisi kirjoittaa pienen jutun klubilehteenkin aivan mainiosti. Renkaanpotkintaa ja muutamat vedot klubitovereiden autoilla. Etuna myöskin olisi, että olisi joukko autoja, joita on verrattavissa keskenään toisiinsa. Onhan ne penkitetty samana päivänä ja samassa paikassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Moi.
Käyty rotossa. Autoon ei ole tehty muutoksia mittausten välillä. Edelleen rikkaalla yläpäässä.

Roto: tulokset tehty 3 sekunnin vedossa per kierrosalue 500rpm välein 5-vaihteella, pyörätehoja vääntö 368Nm 3031rpm, teho 175kW 5515rpm ja maksimipaine 1,38bar, laskennallinen huippunopeus on noin 253km/h

AMW: 1 sekunnin suora veto konetehoja 4-vaihteella, vääntö 473,5Nm 3566rpm, teho 272hv 4737rpm ja maksimipaine 1,63bar

Mittaustapa erilainen joten myös käyrät eroavat. Roto vastaa mielestäni enemmän maantieajotilannetta.

Linkit penkityslappuihin alla.

http://i187.photobucket.com/albums/x284 ... img009.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x284 ... img008.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x284 ... almet1.jpg
http://i187.photobucket.com/albums/x284 ... palmet.jpg[/url]
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Kupari kirjoitti:Mittaustapa erilainen joten myös käyrät eroavat. Roto vastaa mielestäni enemmän maantieajotilannetta.
tarkoitat vissiin, että roto vastaa maantiajotilannetta missä autolla ajetaan raskaaseen ylämäkeen assari perään kytkettynä?
Maantiellä RPM ei ole koskaa lukittu, toki lähes sitä se on kun ajetaan suurin pykälä silmässä ja niin että kuormaa on tautisesti, mutta onko tämä sitten maantieajoa?

Noissa rotolapuissa korostuu alapää turhan usein ylisuureksi, kun ahdin herää siellä missä se ei normi ajotilanteessa koskaan herää ja näin ollen antaa fiktiivisien kuvan tehoista. Yläpäässä vastaavasti tulee helposti parempia lukuja kun vetoa ei ole "alla" kun mittaustilannen on enemmän tai vähemmän "ryntäys", vaikkakin ennen mittausta onkin jonkun mittainen stabiloitusmis hetki.

Kukin meistä toki ajaa maantiellä omalla tavallaan, mutta jos ajattelen itseäni eniten kiinnostaa rullilta tietää (ei tosin kiinnosta) ne tehot mitä kolmosella (esmes ohitus) saa irti ja parhaiten sen kertoo dynaaminen sweeppi minkä pituus on sitä luokkaa mitä maantiellä ko. vaihteella veto kestää.

Kuva
#1730
500whp.net member
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Kiitos informaatiosta Vigge. Onkin mietittävä asioita joka puolelta ja hyvä kun tulee keskustelua.
Eilen sainkin lähinnä varmistuksen sille että vuotoja ei enää ole (entinen lappu) ja toimii kuten pitääkin vaihdettujen osien suhteen.
Hyvä että mittaustapojen erilaisuudesta saadaan informaatiota.
AMW on hyvä paikka ja Tepalmet on hyvä paikka, vastauksena otsikon kysymykseen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin