Maailman ensimmäinen ilmainen huoltopääteohjelmisto Saabille: SaabOpenTech.
Versio 0.40
Uudet ominaisuudet
- Asettaa ovien tupla-avaus-ominaisuudet päälle/pois
Korjattu
- Turvavyön hälytysääni -ominaisuuden muuttaminen laittoi yllä olevan ominaisuuden aina päälle
- Hieman luotettavampi toiminta.. viilaan koko protokollakoodin uusiksi tässä lähitulevaisuudessa
Versio 0.33 - ensimmäinen julkinen beta
Pääominaisuudet
- Lukee nakutus- ja sytytyshäiriölaskurit Trionic 7:sta
- Aktivoi SIDin näyttötestin
- Asettaa turvavyön hälytysäänen päälle/pois
- Asettaa 'test brake lights'-ilmoituksen päälle/pois
- Asettaa takaluukun lukitusasetukset (lukitusviive, uudelleen lukituksen viive, nopeuden mukaan lukitseminen)
Vaatimukset
- Saab 9-3 / 9-5
- Microsoft Windows (testattu XP:llä)
- Lawicel CANUSB adapteri
- Yhteys autosi I-Bus-väylään
Lisätietoa ja itse ladattava ohjelmisto löytyy kotisivuiltani:
http://pikkupossu.1g.fi/tomi/projects/s ... ntech.html
SaabOpenTech - Ilmainen Saabin huoltopäätesofta
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
SaabOpenTech - Ilmainen Saabin huoltopäätesofta
Viimeksi muokannut Tomi Liljemark, La Syys 01, 2007 19:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Vaikuttaa lupaavalta.
Pitäsköhän pistää pienimuotoista kimppatilausta tuosta Lawicel CANUSB adapterista..?
Kohta päästään varmaan koodaa kutakuinkin kaikki mitä techillä voi tehdä satasen-parin vermeillä?
Pitäsköhän pistää pienimuotoista kimppatilausta tuosta Lawicel CANUSB adapterista..?
Kohta päästään varmaan koodaa kutakuinkin kaikki mitä techillä voi tehdä satasen-parin vermeillä?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Jops, ohjelmahan ei saa CAN-väylän kautta yhteyttä Trionic 5:een eikä DICE:en. Muut ominaisuudet toimivat kuitenkin myös T5-autoissa (kunhan autossa on I-Bus).
Tämäkin korjaantuu, kunhan keksin (tai joku neuvoo) miten saan lähetettyä OBD-II-väylän kautta viestejä muille yksiköille kuin Trionicille. CAN-väylän ja OBD-II-väylän diagnostiikkaviesteillä ei ole suurta eroa, joten kunhan saan periaatteen toimimaan, niin hyvin nopeasti CANUSB-adapterin sijaan voi käyttää normaalia OBD-II-lukijaa.
Tämäkin korjaantuu, kunhan keksin (tai joku neuvoo) miten saan lähetettyä OBD-II-väylän kautta viestejä muille yksiköille kuin Trionicille. CAN-väylän ja OBD-II-väylän diagnostiikkaviesteillä ei ole suurta eroa, joten kunhan saan periaatteen toimimaan, niin hyvin nopeasti CANUSB-adapterin sijaan voi käyttää normaalia OBD-II-lukijaa.