SaabOpenTech - Ilmainen Saabin huoltopäätesofta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

SaabOpenTech - Ilmainen Saabin huoltopäätesofta

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Maailman ensimmäinen ilmainen huoltopääteohjelmisto Saabille: SaabOpenTech.

Versio 0.40
Uudet ominaisuudet
- Asettaa ovien tupla-avaus-ominaisuudet päälle/pois

Korjattu
- Turvavyön hälytysääni -ominaisuuden muuttaminen laittoi yllä olevan ominaisuuden aina päälle
- Hieman luotettavampi toiminta.. viilaan koko protokollakoodin uusiksi tässä lähitulevaisuudessa

Versio 0.33 - ensimmäinen julkinen beta
Pääominaisuudet
- Lukee nakutus- ja sytytyshäiriölaskurit Trionic 7:sta
- Aktivoi SIDin näyttötestin
- Asettaa turvavyön hälytysäänen päälle/pois
- Asettaa 'test brake lights'-ilmoituksen päälle/pois
- Asettaa takaluukun lukitusasetukset (lukitusviive, uudelleen lukituksen viive, nopeuden mukaan lukitseminen)

Vaatimukset
- Saab 9-3 / 9-5
- Microsoft Windows (testattu XP:llä)
- Lawicel CANUSB adapteri
- Yhteys autosi I-Bus-väylään

Lisätietoa ja itse ladattava ohjelmisto löytyy kotisivuiltani:
http://pikkupossu.1g.fi/tomi/projects/s ... ntech.html
Viimeksi muokannut Tomi Liljemark, La Syys 01, 2007 19:50. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vaikuttaa lupaavalta.

Pitäsköhän pistää pienimuotoista kimppatilausta tuosta Lawicel CANUSB adapterista..?

Kohta päästään varmaan koodaa kutakuinkin kaikki mitä techillä voi tehdä satasen-parin vermeillä? 8)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

...ja Trionc 5:llä

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

Jops, ohjelmahan ei saa CAN-väylän kautta yhteyttä Trionic 5:een eikä DICE:en. Muut ominaisuudet toimivat kuitenkin myös T5-autoissa (kunhan autossa on I-Bus).

Tämäkin korjaantuu, kunhan keksin (tai joku neuvoo) miten saan lähetettyä OBD-II-väylän kautta viestejä muille yksiköille kuin Trionicille. CAN-väylän ja OBD-II-väylän diagnostiikkaviesteillä ei ole suurta eroa, joten kunhan saan periaatteen toimimaan, niin hyvin nopeasti CANUSB-adapterin sijaan voi käyttää normaalia OBD-II-lukijaa.
Vastaa Viestiin