Ahdot tapissa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

9-3Tid kirjoitti:Tyhjennä mailboksis, kohta alkaa tulemaan asiattomia viestejä ympäri Suomea! :wink:
Laatikko on tyhjä kuten ennenkin :cry: ehkä tää foorumi on pikkasen väärä ton suhteen koska tuppaa olemaan ingejöör ja tiploomihattu voittoista nämä kirjoittajat :o
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

93t sport kirjoitti:No jo on 8O
Ei mulla vaan nouse vaikka on stage-4: nen (pl. ahdin) kun 1,5: teen ja siitä sitten hieman laskee.
No kohta on "uusi" ahin kiinni ym. tilpenhöörit, jospa sitten :D ... toisaalta ei kai se paine kaikkea ratkaise eli se ilmamäärä mikä siit menee läpi on varmaan tärkeempää :roll:
No, kokeilemalla sekin selviää 8) ja selviää sekin pysyykö ahin ees kasassa :wink:
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

EDIT: Onko sulla varmaan oikeenlainen ruuvi siellä putkessa :lol:

EDIT-II: Ihana mittarin-asennus...ja mulle vielä vinoilitte että on persiistä toi asennus :lol:
(Stage-1: llä ahtoja)
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv
Etkö meinannu tasapainottaa ollenkaan tota akselia vai tasapainotitko sen jossain välissä????

Vai luotatko tuuriin???
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Miten se tasapainotetaan?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

900aero-84 kirjoitti: Etkö meinannu tasapainottaa ollenkaan tota akselia vai tasapainotitko sen jossain välissä????

Vai luotatko tuuriin???
Ääh, maitonaamojen hommaa sellanen "tasapainottelu" :D
Onhan se painotettu jo ja kaik on prikulleen samassa asennossa niin mikäpä siinä olis niin damaattisesti muuttunnu.

Tuurilla mennään 8) :twisted:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

OFFTOPIC !

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:Mäntäpisiäisen riski saattaa olla myös kohtalaisen suuri.
Onkohan tästä mäntypis eiku mäntäpistiäisestä kyse? :roll: buaha buhaa
Kuva
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

potkuhousu kirjoitti:koklasin puhaltamalla putkeen kun siellä oli ruuvi ja 0,5bar sain puhkuttua, imu joka on sitten aivan loistava (tiedoksi naisille) mulla meni 1bar.
Yritin samaa puhallus/imu koetta Splitfiren ahtomittariin ennen asennusta. Sain puhallettua vain hieman reilu 0,2bar ja imettyä hieman alle 0,4bar. Kaveri kokeili samat omaan mittariinsa ja tulokset olivat suurinpiirtein samat. Tosin mulla ei ole ruuvia putkessa. Vaikuttaa noi Equus tulokset aika kovilta...
Oma mittari ponkaisee ajossa parhaimmillaan 1,55bar mutta tasaantuu nopeasti 1,3-1,4 välille.
Auton ollessa sammutettuna näyttää jotain -0,05.
Saabin oma mittari menee 2-3mm yli punaisen eli mulla alkuperäinen ahto mittari näyttää hieman turhan paljon.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

sama

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

mä kattelin samaa et aika julmetun kovaa saa puhaltaa jos 0.5baria puhkuu keuhkoista ulos
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: Ahdot tapissa

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

potkuhousu kirjoitti: Kyseessä on hetkellisiä ahtoja jotka yleensä laskee aika nopeasti sinne 1,2-1,3 paikkeille, mutta kuitenkin 8O :)
vaikuttaa samanlaiselta kuin bsr:n softa eli alussa järetön ahtopiikki ja siitä laskee paineet sitten samantien alas pitäen n. 1.1bar

niin ja tästähän ei ole muuta hyötyä kuin jumalaton rykäisy ja kaikki paikat hajoaa....

kyllä tuommoiset luokkaa ++1.5 bar ovat kovia vakiokoneelle
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Itsellä oli equusin ahtomittari vanhassa tonnarissa (se oli vakio), niin mittäri näytti ahtoja noin 0.7 bar ja ohjekirjan mukaiset ahdot on 0,85 bar. Että eipä ton perusteella osaa sanoa onko equus hintaansa nähden hyvä vai huono. Nyt nykyisessä pirssissä on (oikosulku päässä, ei muista merkkiä...) joku usa, fire meter vai mikä hitto se oli, nyt ei muista, no anyway on vaikuttanut hyvältä mittarilta...

Ne prkl...n lastu ja mg-vena vielä puuttuu !!! :twisted:

:D
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

jep

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Tossa kuvassa missä se viisari on korkeimmillaan niin näin äkkiää verrattuna asteikkoon paineet on jotain 2barin luokkaa. Et luulempa ettei eguus nyt oikeen pidä ihan paikkansa.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: jep

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Subonaattori kirjoitti:Tossa kuvassa missä se viisari on korkeimmillaan niin näin äkkiää verrattuna asteikkoon paineet on jotain 2barin luokkaa. Et luulempa ettei eguus nyt oikeen pidä ihan paikkansa.
Tänään voidaan kokeilla potkiksen autoa mun mittarilla, sopiii suoraan equushin piuhan päähän. Näyttää oikein ainakin 1.5bar asti.
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Parasta puhalluttaa potkiskin siinä samalla.... :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

no niin nyt on testattu Revotecin mittarilla ja totta se on 2bar lykkää hetkellistä painetta 8O

Eka ei meinannut onnistua kun oli letku irti konehuoneen puolella mutta jo tokalla ajokerralla saatiin tälläsia lukemia 4. vaihteella 4500 rpm ja overboost käy 2 bar josta se laskee aika nopaa sinne 1,3 tietämille. Tarkemmat mittaukset jäi tekemättä liiallisen liikenteen takia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:no niin nyt on testattu Revotecin mittarilla ja totta se on 2bar lykkää hetkellistä painetta 8O
Eli EQUUS on POP :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jo Equus on yllättävän tarkka vaikka eka meinasin nakkaa sen mäelle siihen paikkaan, mutta onneksi kurkkasin konepellin alle 8O
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin