NG900T kirjoitti:Oottkekos äyneet kattelemassa maptunen sivuja, siellä näyttää olevan SQR:n tapaan steg tasoja enemmänkin ja hieman kireemmällä viritysasteella kuin SP/BSR
vaihtaisivatkohan toisen viripajan boksia päittäin pientä korvausta vastaan...
meikäläinenkin sais nykyisillä palikoilla reilusti lisää jytyä maptunen boksilla jos SP=245hp
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
-> Maptun=265hp
ja muka orkkiksella 900:n ic:llä!? ainakin helteellä varmaan kilisee kivasti.
ja t-sensonic, sit ei tarttis kallista ic:tä sen maagisen 250 rajan rikkomiseen.
Jep, jep, onhan toi toki käynyt mielessä, viimeksi eilen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Mutta mun mielestä toi homma pitäisi testata niin, että ottais boksit mukaan ja vaihtelis niitä samalla, kun penkittäis autoa. Sitten sais tietoon, että mikä on todellisuus noiden tehojen/väännön kannalta. Olis kiva päästä vertailemaan SQR:n ja Maptunin steg 3 -bokseja verrattuna BSR/Speedpartsin ja Nordicin steg 3:iin.
Serkkupoika asustelee vielä Örebrossa, joten jos tulis joskus poikettua siellä, niin sieltä löytyisi Maptunin toimipiste. Toi Maptun vaan epäilyttää sinänsä, koska ilmoittavat noin paljon enemmän tehoja kuin muut puljut ja ainakaan toistaiseksi he eivät myönnä / heiltä ei voi ostaa seteilleen moottoritakuuta (kuten BSR/Nordic), joten mieluummin pidän autossa sellaista virisettiä, jolta voi ainakin Ruotsissa hommata moottoritakuun. Kai se jotenkin luo tiettyä turvallisuuden tunnetta siitä, että moottori ja laatikko kestää virisetin "rasitukset"
Mun mielestä olis ihan asiaa, jos Bilsport järkkäis sellaisen tuner -testin, johon otettais jokaiselta Saab -viripajalta steg 3:n testiin ja sitten karsittais "jyvät akanoista"
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Boksit täytyis tietysti mennä ostamaan jokaisesta firmasta "Matti Meikäläisenä", jotta firmat ei pystyisi etukäteen muuttamaan softiaan tujummiksi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Taitais vaan olla, että Bilsport ei suostuisi tekemään moista testiä (ovat kuitenkin tehneet samanlaiset testit Volvon ja Audin viritysseteille). Siinä olis olemassa myös se vaara, että se firma, jonka boksilla saa moottorista irti eniten, kahmaisee "leijonanosan" Saabin virimarkkinoista ja muut jäävät nuolemaan näppejään. Tuskin Bilsport ja varsinkaan nuo tuunausfirmat haluaisivat moista.
Tuskinpa mikään virityspaja vaihtaa toisen viritysfirman boksia "pientä korvausta vastaan". Kyllä siellä (Maptunilla) saa maksaa täyden 5995 SEKin hinnan ja SQR:llä 4500 SEKin hinnan. Siksipä ei ole nyt jälkeenpäin oikein hotsittanut vaihtaa virityspuljua
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Lisäksi toi vaihdelaatikon kestävyys on meikäläisellä todellisena huolenaiheena. Ei oikein huvittais rupee sovittelemaan uusia leluja laatikon sisään, kun se sanoo "räks"
Lueskelin viime viikolla STCS:n foorumin keskusteluja ja siellä joku "guru" sanoi, että steg 3:n kanssa kannattaa jo sovittaa NG900/9-3 -Trionic 5 -autoihin parempaa IC:tä. Katsotaan nyt, kuinka tuo IC:n sovittaminen sitten auttaa. Tuskinpa maksimiahdot nousevat lainkaan nykyisestä, mutta uskoisin, että ahtaminen tulee "helpommaksi" ja säännöllisemmäksi. Tällä tarkoitan sitä, että turbo saavuttaa "lähes" joka kerta BSR/SP steg 3 -softan puitteissa mahdolliset maksimiahdot.