Speedpartsin asiakaspalvelun tason varmaan tietää jo jokainen tätä palstaa lukeva henkilö, joten kerrotaanpa mitä mulle sattui eilen Maptunin kanssa.
Olivat nimittäin luvanneet Maptunilla pistää mun tilaamani tavarat viime perjantaina TNT:llä Suomeen. Antoivat mulle vielä tracking -numeronkin.
Soitin Maptunille eilen, että mun lähetystä ei näy TNT:n trackingissä. Syy johtui sitten siitä, että SP ei ollut lähettänyt Maptunille ajoissa heidän tilaamiaan tavaroita (Maptun ja SP tekevät yhteistyötä mm. virisoftien ja muiden Saab -osien kanssa.). Osat tosin tulivat SP:ltä Maptunille viime perjantaina, mutta niin myöhään, että Maptun ei enää kyennyt lähettämään osia TNT:llä Suomeen samana päivänä.
Kerroin Maptunin Helenalle (ilmeisesti Maptunin toimistosihteeri), että mulla on varattuna asennusaika keskiviikoksi 8.10., ja jos en saa osia nyt tiistaiksi (eli tänään), niin mun täytyy perua toi asennusaika ja seuraava vapaa aika on vasta parin viikon päästä. Maptunin Helena lupasi sitten lähettää osat TNT 12 tunnin expressillä, jotta ne olisivat varmasti mulla tiistaina. Hän kertoi, että Maptun maksaa tuon rahdin erotuksen, joten mun ei tarvitse huolestua/huolehtia siitä. Ensimmäinen osoitus hyvästä asiakaspalvelusta
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Noin 4-5 tunnin päästä katsoin uudestaan TNT:n trackingiä, mutta en vieläkään löytänyt tilaamani osapakettia trackingistä. Soitin Maptunille ja siellä vastasi puhelimeen Johnny, joka hoitaa Maptunin kansainvälisiä suhteita ja lähetyksiä.
Johnny oli tosi mukava heppu. Osasi jopa puhua muutaman sanan suomeakin, koska hänellä oli nuorena ollut suomenruotsalaisia kavereita
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Soitin vartin päästä hänelle ja hän oli selvittänyt asian TNT:n kanssa. Mun kamat olivat lähteneet TNT:n nopeimmassa express -palvelussa, jota ei näy tavallisessa trackingissä, vaan sille on oma express -trackinginsä. Ja sieltä ne kamat sitten löytyi
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kyllä oli Maptunin asiakaspalvelu ihan toista luokkaa verrattuna SP:n asiakaspalveluun. Kerroin asian Johnnylle (myös sen, mitä SP:n kanssa on sattunut viime aikoina) ja ihmettelin, että miten he pystyvät hoitamaan noin monta jälleenmyyjää, kun SP ei siihen kykene. Johnny vastasi mulle, että heillä on selvä toimenkuvajako. Hän hoitaa kansainväliset asiat ja Fredrik Ruotsin sisäiset asiat. Johnny lähettää kamat jälleenmyyjille joka perjantai, joka on pääasiallisesti heidän ainoa lähetyspäivänsä.
Johnny sanoi mulle, että SP:kin toimii niin hyvin kuin pystyy ja ovat tosi mukavia hemmoja, mutta heillä on liikaa töitä hoidettavaksi nykyisellä organisaatiollaan. Eli he ovat ottaneet aivan liikaa jälleenmyyjiä ja yrittävät nyt kuitenkin selvitä niin, ettei yhtään jälleenmyyntisopimusta tarvitsisi lopettaa/purkaa.
Tuli siinä sitten vielä puhe jälleenmyyjistä, johon Johnny tokaisi, että kaikista sitkeämpiä ovat singaporelaiset. Jos heidän sähköpostiinsa ei vastaa kahden tunnin kuluessa, niin he lähettävät roppakaupalla lisää sähköposteja. Johnny arveli sen kuuluvan heidän kulttuuriinsa
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Että semmoista. SP:kin on nyt sitten vissiin saamassa aktinsa kuntoon, mistä osoituksena PCS:n Rikulle on tullut jo kuittaukset SP:ltä hänen tilaamistaan tuotteista. Hyvä niin.