Penkkitulokset

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Kävin juuri penkittämässä oman 9-3SS vm.04 2.0t ja penkki näytti rengas tehoksi 128kw. Rupesin tuossa miettimään että olisikohan tuo saapikas edellisen omistajan lastuttama koska kuulemma voi laittaa +20% nii saa konetehon mikä olisi n.210 heppaa. Eikös tehtaat ilmoita aina autoista moottoritehon eikä rengastehoa.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Speedou »

20% Häviö kuulostaa kyllä melko isolta...
STCF #3
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Datariver kirjoitti:Eikös tehtaat ilmoita aina autoista moottoritehon eikä rengastehoa.
Olis sellanen käsitys, että rengastehon?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Moottoriteho ilmoitetaan.
Din:apulaitteiden kanssa,Sae:ilman apulaitteita.
20 prossan tehohävikki on jo paljon uusissa autoissa.Enemmänkin pätee vanhaan kalustoon.
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Poy »

tomaatti kirjoitti:Moottoriteho ilmoitetaan.
Din:apulaitteiden kanssa,Sae:ilman apulaitteita.
20 prossan tehohävikki on jo paljon uusissa autoissa.Enemmänkin pätee vanhaan kalustoon.
Ja viripuljutko antaa virilastuille rengastehon?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Poy kirjoitti:
tomaatti kirjoitti:Moottoriteho ilmoitetaan.
Din:apulaitteiden kanssa,Sae:ilman apulaitteita.
20 prossan tehohävikki on jo paljon uusissa autoissa.Enemmänkin pätee vanhaan kalustoon.
Ja viripuljutko antaa virilastuille rengastehon?
Eiköhän ne anna moottoritehon. Mitä enemmän niin sen paremmin myy.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja pade »

Eiköhän ne kuitenkin ole ne moottoritehot joita sekä valmistajat että viripajat ilmoittelevat : )
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Kysyin yheltä toiselta kaverilta tehohävikistä niin sanoi että uudemmissa about 12% mutta kumminkin voisin päätyä tulokseen että tuossa saabissa on lastu.
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
olli9000CDturbo
"Aero"
Viestit: 431
Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
Paikkakunta: Vaasa

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja olli9000CDturbo »

:saab: issa on usein enemmän pauhua mitä otteessa lukee. Itselläni vakio tomaatti Aero tonttu jossa pitäis olla 200hv. Harisen penkissä silti 224Hv/344Nm. Ja eikös Bilsport joskus 90- luvun puolivälissä penkitellyt Tonttu Aeroita "manuaali vehkeitä" ja monessa oli n.250Hv tai jotain sinne päin. Siinä kuuluis olla 225Hv.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Mitä hyötyä noista lastuista sitten on jos tulee jo vakiona samat tehot tai enemmän?
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
hma
"Aero"
Viestit: 386
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 15:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja hma »

Datariver kirjoitti:Mitä hyötyä noista lastuista sitten on jos tulee jo vakiona samat tehot tai enemmän?
Alat olla "stegien" ytimessä ;)

Hetkellinen vääntöpiikki ~0,2 baria kovemmilla paineilla keskialueella ja loppupäässä sitten vain suuremmat pakopaineet ja -lämmöt..
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
ihottuma
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 19:38
Paikkakunta: Lahti

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja ihottuma »

olli9000CDturbo kirjoitti::saab: issa on usein enemmän pauhua mitä otteessa lukee. Itselläni vakio tomaatti Aero tonttu jossa pitäis olla 200hv. Harisen penkissä silti 224Hv/344Nm. Ja eikös Bilsport joskus 90- luvun puolivälissä penkitellyt Tonttu Aeroita "manuaali vehkeitä" ja monessa oli n.250Hv tai jotain sinne päin. Siinä kuuluis olla 225Hv.
Harisen penkki on kyllä suhteellisen tarkka, mutta ongelmaksi siinäkin muodostuu tuo tehohäviän / moottoritehon laskeminen, joka on aina arvio todellisesta moottoritehoista. Sukulaispojalla oleva Boschin penkki Veikkolassa on samanlainen kuin Harisella, ja tosiaan pelkkään tehomittaukseen rullapenkki on siinä mielessä vähän kehno laite, että se kertoo vain tehon suoraan renkailta. Renkaan tai paremminkin rengas/vanne massa voi tehdä lopulliseen dynovetoon muutoksia, samoin kuin autoon muuten tehdyt mahdolliset muutokset, ja jos auto ei uudesta asti ole itsellä ollut niin en ikinä menis sanomaan tuollaisia 224 hevosia todellisiksi tehdashevosiksi, vaikka ne kivalta vaikuttaakin.

Oikeasti jarru on oikeissa käsissä todella pätevä laite löytämään juuri säädettävään laitteeseen oikeat säädöt koko kierrosalueelle, ja todellinen työkalu asiasta jotain tietävälle säätäjälle.
Twarrior
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Pe Maalis 02, 2007 17:16

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Twarrior »

Datariver kirjoitti:Kävin juuri penkittämässä oman 9-3SS vm.04 2.0t ja penkki näytti rengas tehoksi 128kw. Rupesin tuossa miettimään että olisikohan tuo saapikas edellisen omistajan lastuttama koska kuulemma voi laittaa +20% nii saa konetehon mikä olisi n.210 heppaa. Eikös tehtaat ilmoita aina autoista moottoritehon eikä rengastehoa.
93SS autojahan ei juuri "lastuteta" niitä "softataan". Eikö tuo 128kw vaikuta varsin normaalilta tulokselta autoon jossa pitää 129kw olla?
BMW 325i E90 MysticBlau, BMW 116i E81 Alpinweiss

Ex. Baijer 330dT E91, 325iA E90, 316ti E36;Ex. SAAB 95STW, 93 SportSedan MY05
#3261
Datariver
"Tuplakaasari"
Viestit: 88
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 22:23
Paikkakunta: Lahti

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja Datariver »

Twarrior kirjoitti:
Datariver kirjoitti:Kävin juuri penkittämässä oman 9-3SS vm.04 2.0t ja penkki näytti rengas tehoksi 128kw. Rupesin tuossa miettimään että olisikohan tuo saapikas edellisen omistajan lastuttama koska kuulemma voi laittaa +20% nii saa konetehon mikä olisi n.210 heppaa. Eikös tehtaat ilmoita aina autoista moottoritehon eikä rengastehoa.
93SS autojahan ei juuri "lastuteta" niitä "softataan". Eikö tuo 128kw vaikuta varsin normaalilta tulokselta autoon jossa pitää 129kw olla?
Itse asiassa niitä myöskin lastutetaan mutta softausta tarkoitin tässä tapauksessa. Eli tarkoittamani ero oli että auton renkailta penkitettiin 128kw vaikka renkailta ei pitäisi irrota kuin ehkä 110-115kw. Eli sain renkailta saman verran kuin tehdas ilmoittaa moottori tehoksi. Kun voima siirtyy renkaille niin siitä häviää n.12-20%
Saab 9-3 SS

http://www.cclahti.com" target="_blank
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: Penkkitulokset

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Datariver kirjoitti:
Twarrior kirjoitti:
Datariver kirjoitti:Kävin juuri penkittämässä oman 9-3SS vm.04 2.0t ja penkki näytti rengas tehoksi 128kw. Rupesin tuossa miettimään että olisikohan tuo saapikas edellisen omistajan lastuttama koska kuulemma voi laittaa +20% nii saa konetehon mikä olisi n.210 heppaa. Eikös tehtaat ilmoita aina autoista moottoritehon eikä rengastehoa.
93SS autojahan ei juuri "lastuteta" niitä "softataan". Eikö tuo 128kw vaikuta varsin normaalilta tulokselta autoon jossa pitää 129kw olla?
Itse asiassa niitä myöskin lastutetaan mutta softausta tarkoitin tässä tapauksessa. Eli tarkoittamani ero oli että auton renkailta penkitettiin 128kw vaikka renkailta ei pitäisi irrota kuin ehkä 110-115kw. Eli sain renkailta saman verran kuin tehdas ilmoittaa moottori tehoksi. Kun voima siirtyy renkaille niin siitä häviää n.12-20%
Lienekkö Hirsch:n softalla. Luvattu 195hp koneesta, niin vois täsmätä tuo dynottu lukema. :?:
Yksilökohtasia eroja kuitenkin koneissa.
Vastaa Viestiin