Halpa OBD-II skanneri tee-se-itse-miehille
Halpa OBD-II skanneri tee-se-itse-miehille
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Halpa OBD-II skanneri tee-se-itse-miehille
Löytyykös 90-luvun taitteen satkusta mitään diagnostiikka liitintä mihin tuollaasen voisi liittää?
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Ei onneksi.
Ajattelinpa tuollaisen väsätä. Pitäisi jäädä kulut alle parinkympin, isoimpana kulueränä tuo PIC joka maksoi ~7e. Levyn saankin syövytettyä itse.
Pitänee sitten laittaa käyttökokemuksia kun on valmistunut.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Turaatko mulle samalla levyn?jcarlson kirjoitti:Ajattelinpa tuollaisen väsätä. Pitäisi jäädä kulut alle parinkympin, isoimpana kulueränä tuo PIC joka maksoi ~7e. Levyn saankin syövytettyä itse.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Varmaan makee juttu , jos ymmärtäisi sanaakaan..., linkistä.
Tuohan pitäisi olla standardi järjestelmä tuo OBD2 jos ei oteta huomioon paria eri protokolaa eli ilmeisesti amerikkalaisissa autoissa käytetään hieman poikkeavaa systeemiä.
Mutta siis itse kysymys: Joskus oli saatavailla hieman kehittyneempää ohjelmaa aikankin saabin T5 myllyyn jolla pääsi sorkkimaan bensakarttoja yms. mukavaa. Eli voisiko se T5:seen kehitetty ohjelma toimia jossain ihan toisessa autossa joka tukee samaa OBD2 protokolaa, kun nuo vikakoodin lukuohjelmat ainakin ovat universaaleja.
Ja jos joku vielä löytää jostain sen ohjelman itseltä meni hukkaan
Mutta siis itse kysymys: Joskus oli saatavailla hieman kehittyneempää ohjelmaa aikankin saabin T5 myllyyn jolla pääsi sorkkimaan bensakarttoja yms. mukavaa. Eli voisiko se T5:seen kehitetty ohjelma toimia jossain ihan toisessa autossa joka tukee samaa OBD2 protokolaa, kun nuo vikakoodin lukuohjelmat ainakin ovat universaaleja.
Ja jos joku vielä löytää jostain sen ohjelman itseltä meni hukkaan

Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
Porsche Cayman
T5:ttä ei viritetä OBD-portin kautta + sen muokkaukseen tehdyt softat ovat hyvinkin T5-spesifisiä.
Ville Jouppi #1780
Joo syövyttelinpä läjän noita piirilevyjä, eli nyt olisi tarjolla ylimääräisiä sopuhintaan. YV:tä jos kiinnostaa..