Nahkiksesta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
esh
"Tuplakaasari"

Nahkiksesta

Viesti Kirjoittaja esh »

Tulipa kesällä ihan :twisted: kokeiltua nahkista ovenlistoihin ja tulos mustaa vielä
syksylläkin joten hankasin nahkiksella kaikki mustat osat auton ulkopuolelta ovenkahvoista ja ikkunanpielistä lähtien ja näyttää vieläkin hyvältä.
saapasi
"Hölösuu"

Re: Nahkiksesta

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Hmm..mielenkiintoista. Täytyypäs kokeilla josko ois parempaa ku mitä ite viimeks käyttäny (Turtle Wax Black Chrome).
Kaide
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Kaide »

saapasi kirjoitti:Hmm..mielenkiintoista. Täytyypäs kokeilla josko ois parempaa ku mitä ite viimeks käyttäny (Turtle Wax Black Chrome).
Todennäköisesti jopa niiden listojen päälle kuseminen on parempi vaihtoehto kuin tuo roskamömmö. Kaikki nuo mustaa pigmenttiä sisältävät hoitoaineet pitäis kieltää lailla. Alkavat parin viikon päästä levityksestä irtoamaan lastuina ja jättävät laikukkaan pinnan. Ei kait noille muoviosille ole kuin yksi ja samalla erittäin työläs hoitokeino joka alkaa siitä etä se huokonen muovipinta pitää saada _puhtaaksi_ eikä levittää siihen lian päälle jotain väriä joka vain peittää sen lian pari päivää.
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Kaide kirjoitti:niiden listojen päälle kuseminen on parempi vaihtoehto kuin tuo roskamömmö
värikkäästi ilmaistu :lol: .
AnttiR
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Ainoa, millä minä olen saanut muoviosat todella puhtaaksi , on painepesuri ja kuuma vesi. Siinä on tietenkin riskinsä.
e0000333
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Listoihin on mulla ainoastaan topiminut Autoglymin motorcycle cleaner. Varsinkin 99:sin ja satkun kylkilistoihin suolapaska imeytyy ja pinttyy melko ikävästi. Tuolla lika nousee huokosista pois ja pienellä hankauksella/painepesurilla listat ovat taas puhtaat. Noista lista ja muovikiillokkeista omiin olen käyttänyt jotain silikonipohjaista, olisiko ollut Korrekin valmistetta. Suojaa mukavasti muovin huokosia ettei heti ala kerämään likaa ja tietysti tekee mustasta mustempaa. Silikonilla on kuitenkin omat huonot puolensa ainakin jos maalausaikeissa on liikkeellä, kuten toisessa topicissa taisi joku sanoakkin. Uusia ei vanhoista saa tekemälläkään, mutta hiukan paranee kuitenkin...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
Viltzu
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Viltzu »

Itse kanssa kaikki ihme tuotteet testanneena olen tullut siihen tulokseen että pelkkä silikoni spräy on paras 8)

Pari kertaa kun vetäsee sillä kunnon kerroksen pintaan ja antaa imasta sekä pyyhkii kunnolla niin johan alkaa harmaat listat näyttää mustilta.
Ja ihan sama onko auton ulkopuoli vai sisustan puunaus kyseessä...

Niin ja kaupan päälle saa oikein liukkaan pinnan "ohOps" mites sitä tohon rattiin eksy jne :twisted:

Huonona puolena todellakin toi maali homma eli kiva sitä silikoonia sitten poistella siitä pinnasta.
9-5 Aero -00 Wagon
taero
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja taero »

onkohan teistä kukaan kokeillut ees kyseistä ainetta...?muutako kaide vissiin kusemalla oman auton päälle... :lol: ?ite oon ja nahkis on hyvä....
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

vähän aiheeseen liittyen. tietääkö joku saaku tuota nahkista jostain tampereen seudulta?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sitähän myydään joka markkinoilla ja markettien auloissa on ukkoja rasvaamassa ohikulkijoiden kenkiä sillä. Ainakin täällä Keski-Suomessa :D

Eski
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

ok. täytyykin käydä etsimässä kun kerkee.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Vastaa Viestiin