saapasjalkakissa kirjoitti:
Helpoinhan se olis alkuperäisiin reikiin, mutta mites tuo näytti niin kummalliselta tollai kulmassa ja päädyssä tuo verkko.. Minkälaiset paikat siinä oikein on?
Ite tässä mietiskelly että vaimennettu freeair vois olla se juttu millä itse toteuttaisin cc:n peräkonttiin bassokaiuttimen asennuksen.
Sopiva levy takakontin sivuun mihin elementti kiinni, elementin ympärille vois rakennella verkosta vanulle kehikon ja takavalojen läheltä kuitenkin avoimeksi.
Toinen on tuning.fi-lehden mukainen vänkärinpuolen etujalkatilan matala kotelo.
Siinä on vain kosteusongelmat riesana, kaikki autoon istujat kun ei tajua kopistella kenkien pohjastakaan aina lumia/vesiä pois.
Vielä linkki kuinka Chrysler Sebringiin on joku asentanut http://www.tuotoi.net/juha/fi_1_7.htm.
liteFun kirjoitti:Ite tässä mietiskelly että vaimennettu freeair vois olla se juttu millä itse toteuttaisin cc:n peräkonttiin bassokaiuttimen asennuksen.
Sopiva levy takakontin sivuun mihin elementti kiinni, elementin ympärille vois rakennella verkosta vanulle kehikon ja takavalojen läheltä kuitenkin avoimeksi.
Toinen on tuning.fi-lehden mukainen vänkärinpuolen etujalkatilan matala kotelo.
Siinä on vain kosteusongelmat riesana, kaikki autoon istujat kun ei tajua kopistella kenkien pohjastakaan aina lumia/vesiä pois.
Vielä linkki kuinka Chrysler Sebringiin on joku asentanut http://www.tuotoi.net/juha/fi_1_7.htm.
Joo se on tuo tuning.fi lehden matalan subin asennusjuttu jonka itsekkin olen lukenut..
No tuommoinen mds on nyt sitten tilattu testattavaksi Astraan, jos se on kohtuullinen niin sitten vois tonnariin samanlaisen hommata. Vaikka eipä tuo freeairkaan huonompi vaihtoehto olisi kun ei ainakaan tulis ihan mahdottoman hintaiseksi, kun johdot ja vahvari kuitenkin jo valmiina.. Toteutusta ja elementtiä vaan pitää sitten miettiäkin vähän tarkemmin.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Tuossako kysyit aktiivisubikasta, niin kaveri laitto tos kesällä kyseisen blaukkarin ja kyllä siitä ihan hyvät bassot pörähti ilmoile, tosin ei se aja passiivisubbaria jos haluaa kunnolla luukuttaa. Tilaahan kyseinen peli ei vie sen enempää, kuin tuollainen pienehkö kaksikanavainen vahvistin, eli eiköhän sen pysty ruuvaa vaikka penkin taakse?
Kas kun ei Tuha oo ehdottanu hattuhyllyä suljetulla kotelolla.
Tässä huono kuva eli etuosaan ennen taitosta on tehty kotelo missä 2kpl 8" elementtiä. Järkevällä johdotuksella kohtuu helppo poistaa tarvittaessa.
Reppua ja muuta nyssäkkää menee silti kohtuu paljon ja muistaakseni jopa jotkut yhdistelmävaunutkin sai vielä kyytiin.
Uusilla elementeillä mitkä vaatii tosi pienen kotelon niin tuosta korotuksesta voisi tehä vielä toispuolisen jolloin jäisi hieman korkeammillekkin tavaroille tilaa.
tetammi kirjoitti:Kas kun ei Tuha oo ehdottanu hattuhyllyä suljetulla kotelolla.
Tässä huono kuva eli etuosaan ennen taitosta on tehty kotelo missä 2kpl 8" elementtiä. Järkevällä johdotuksella kohtuu helppo poistaa tarvittaessa.
Reppua ja muuta nyssäkkää menee silti kohtuu paljon ja muistaakseni jopa jotkut yhdistelmävaunutkin sai vielä kyytiin.
Uusilla elementeillä mitkä vaatii tosi pienen kotelon niin tuosta korotuksesta voisi tehä vielä toispuolisen jolloin jäisi hieman korkeammillekkin tavaroille tilaa.
Tosiaan... Ei tullut mieleen, että myin sinulle tuollaisen hattuhyllyn joskus, jonka tosin täältä foorumilta ostin. Jäi tosiaan silloin aikoinaan itselle ylinmääräiseksi, eikä se sinne olisi sopinutkaan kun asennettu setti oli sen verran korkea että on jo ilman koteloa olevan hattuhyllyn alla vain minimaalisesti tilaa.
tetammi kirjoitti:Kas kun ei Tuha oo ehdottanu hattuhyllyä suljetulla kotelolla.
Tässä huono kuva eli etuosaan ennen taitosta on tehty kotelo missä 2kpl 8" elementtiä. Järkevällä johdotuksella kohtuu helppo poistaa tarvittaessa.
Reppua ja muuta nyssäkkää menee silti kohtuu paljon ja muistaakseni jopa jotkut yhdistelmävaunutkin sai vielä kyytiin.
Uusilla elementeillä mitkä vaatii tosi pienen kotelon niin tuosta korotuksesta voisi tehä vielä toispuolisen jolloin jäisi hieman korkeammillekkin tavaroille tilaa.
Vaikuttaa melko järkevältä ratkaisulta. Harmi vain, ettei tuollaisia taida saada valmiina mistään. Kuinkahan litteäksi tollasen voi tehdä jos etsii vähiten tilaa vievät elementit..? Tilaa täytyisi jäädä kuitenkin riittävästi ainakin neljän hengen matkatavaroille ja yhdistelmille. Ja olishan se aika bonusta kyllä, että sais kauppakassitkin konttiin, ettei aina tarvis penkeille laittaa ja etsiä sitten kotiin päästessä maitotölkkejä pitkin lattioita..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Mikäs se oli tää kotimainen valmistaja jolla oli kalliit elementit joihin suositeltiin pieniä koteloita?
Muistaakseni oli joku 8"-10" subwoofer-elementti joka vastas toistoalueelta yleisesti muitten merkkien 12" elementtejä, ja koteloaki taidettiin suositella 7l luokkaa?
Pakko sanoa että yllättävän hyvin tuo Mds soi ollakseen tuommoinen kompakti paketti pienellä elementillä. Yllättävän suuri se on jokatapauksessa, joten penkin alle olisi turha edes yrittääkään, mutta jaksaa ainakin astrassa kantaa kontista eteen asti. Ei ihan vedä vertoja erilliselle vahvari + 12" subi paketille, mutta tavallisen fiilistelijän korville täysin riittävä. Sellainen taitaa löytää siis tiensä myös tonnariin.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Äänellisesti ehdottomasti paras ns. valmis subbari mitä olen kuunnellut.
Kompaktin kokoinen paketti jossa 8" elementti & passiivisäteilijä sekä vahvistin.
Kotelon mitat 292mm x 278mm x 248mm.
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)