Havaintoja: Aamulla oli säröä, mutta hieman vähemmän kuin ennen. Ajon jälkeen särö myös tulee kun hetken kuuntelee auto sammuksissa...
vilaho kirjoitti:On joskus tullut törmättyä samaan ongelmaan, se jännite voi olla sen 11,8V silloin kun musiikki ei soi, mutta se rupeaa heilumaan aika tavalla kun popit soi. Auton käydessä laturi pitää huolen, että jännitettä piisaa.
Minä kokeilisin uudella akulla (optima yt ehkäpä paras), vaikka sekään ei ehkä korjaa asiaa kokonaan.
Kokeilin mittailla samalla kun musiikki soi, niin tuota 11,8v näyttöi, mutta vähän kyllä haki. Särö on kuitenkin jo pienillä voluumeilla ja luulis ton konkan tasaavan aika hyvin..
Akku oli omana epäiltynä kanssa aluksi, mutta hylkäsin sen noiden jännitteiden mittailun jälkeen. Voiskohan se kuitenkin olla jotenkin "huono"...? Mitäs muilla tuo jännite on auto sammuksissa, antaako akku yli 12v..?
Optimaa en osta, ratkee saumat hanurista

Banner, Biltema tai Zap ois varmaan vaihtoehdot..
AnttiR kirjoitti:Olisiko vahvistin viallinen ,koska tuntuu vaativan enemmän jännitettä kuin 11,8V.
Samanlaisia säröjä kuuluu kannettavista , kun patterit on lopussa.
Auttaisko SPL:n huolto?
Tätä oon kanssa miettiny, vai oisko toi SPL vaan niin tarkka jännitteestään yms. Pari vuotta sitten ku vaihdoin Pioneerin vahvarin tilalle tuon SPL:n, sai vetää kaikko johdotukset melkeen uudestaan kun tuli häiriötä niin paljon läpi, aikaisemmalla pioneerilla ei ollu yhtään, mutta SPL:llä vinku kierrosten tahtiin niin stnasti, piti vetää RCA:t kaukaa kaikesta virrasta...
liteFun kirjoitti:Oisko vahvistimesta lauennu joku konkka... Nää nykyajan konkat kun ei kestä edes käyttöä niinku 70-80-lukujen konkat. Nimim. entisestä digiboksista oli joka konkasta noussu kuori ylös ja sisukset valunu jalkoihin.
Oisko palaneen konkan ainoa oire tuo kyseinen...?
Periaatteessahan vois käyttää tuota auki ja vilkaista, mutta yritän välttää sitä.