Tietoa Hestecistä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Uusimmassa Tuning.Fi :ssä oli juttua Opel Vectrasta 2 litran koneella , josta oli jarrutettu lähes 500 hv:n teho, auto oli varustettu Hestecin ohjausyksiköllä. Kävin
firman kotisivuilla , jossa oli mainita Saabiin tehdystä ohjausyksiköstä. Heräsi kiinnostus ( rahat kun haluaisin jättää Suomeen ja M..tunin Suomen palvelu on syvältä.), joten onko jollain kokemuksia ???
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja Jope »

Yhden punaisen CC-tonnarin muistan kuvissa nähneeni, johon oli Hestec laitettu.

Onkohan muita? Tuntuu vähän kalliilta tuo hestec saabistin kukkarolle. :-)

Tämä ei muuten ollut projekti, siirsin styling & tuning-osioon.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

AnttiR kirjoitti:Uusimmassa Tuning.Fi :ssä oli juttua Opel Vectrasta 2 litran koneella , josta oli jarrutettu lähes 500 hv:n teho, auto oli varustettu Hestecin ohjausyksiköllä. Kävin
firman kotisivuilla , jossa oli mainita Saabiin tehdystä ohjausyksiköstä. Heräsi kiinnostus ( rahat kun haluaisin jättää Suomeen ja M..tunin Suomen palvelu on syvältä.), joten onko jollain kokemuksia ???
Lolleroita. Hestec on aika kuraa jopa T5:een verrattuna. Jos haluat jonkun kunnon aftermarket ruutan niin hanki vaikka Nira. Ja jos sitä tehoo oikeesti tahtoo niin rautaa pitää vaihtaa melkosesti. Ja lisäksi varauduttuva kuukausia kestävään mappaamiseen.

OT:http://www.maptun.fi/ kuten huomaat niin se syvältä oleva palvelu on taidettu huomata itämeren toisellakin puolen. Taitaa edustaja mennä vaihtoon...
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Minä mitään tierä, mutta mitä noita juttuja on seuraillut ja kuullut/nähnyt käyttökokemuksia niin Hestec tuntuu jäävän auttamattomasti jäädä jalkoihin kehityksessä..
Tatech on suomainen ja sekin on suomalainen ja muutama Fordikin varustettu sellaisella..

Jos haluat investoida niin taitaa markkinoilla oleva Autronic olla kovassa kursissa laajan ja helpon käyttöliittymän takia..

Itse en Nirasta olekkaan kauheasti kuullut mitä Ruotsin puolella taitaa muutamissa Saabeissa olla..

Vems ja Megasquirtti lähinnä hinnan puolesta ja siinä on mukavaa päästä itse toteuttamaan, jos yhtään se puoli kiinnostaa.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos T5:sen tilalle pitäisi joku muu säädettävä vaihtaa (miksi? Lennossa mappaus? paremmat työkalut? Trioniciin tulossa..), niin itse kallistuisin ruottalaisen Niran kannalle, joidenka tekijöillä on Trionici taustaa, kun ovat olleet ennen saabilla töissä..). Nira istahtaa suoraan (erikseen saatavalla välijohdolla) suoraan T5 ecun tilalle parissa minuutissa ja tukee kaikki T5 anturit sekä sytkäkasetin suoraan. Suositus Niralta on kylläkin Musta kasetti ja T7 mankuvena luotettavuutensa takia, jonka saa T5 ecuunkin nykyyään kiinni.

Muistuttaisin tässä edelleenkin, että olkoon pellin alla Trionicia, Niraa, PRosparkia yms.. Niin kaikille on yhteistä säätäminen raudalle sopivaksi. Käytännön erot tulee lähinnä säätötyökaluista ja siitä, että mitenkä anturit&komponentit istuvat auton rautaan.

Jos haluaa kaiken tehon raudasta (turvallisesti?) ulos, eikä hommaa halua teettää "virifirmoilla", niin Käytännössä tämä tarkoittaa mukavien harrastusiltojen viettämistä kaverin&läppärin kanssa autossa istuskellen ajellen suljettua tienpätkää säätöjä hakien. Tietoa säätämisestä löytyy etsimällä ja järjen hommassa mukana pitäen harvemmin mitään hajoaakaan, ellei sitten ole hajotakseen. :mrgreen:

...Ja jos rauta on kohdillaan ja softa on säädetty rautaa vastaavaksi, niin sielä sitä tehoakin rupeaa useimmiten löytymään. :twisted:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

...Ja jos rauta on kohdillaan ja softa on säädetty rautaa vastaavaksi, niin sielä sitä tehoakin rupeaa useimmiten löytymään.
Unohdan Maptunin ,Nordicin , Hirschin ja kaiken muun. Mulla on mies , joka saa autoni kulkemaan. Säästän rahaa vain vielä pikkaisen ( Quaifen lukko asentuu ens viikolla). mutta sitten ... Viestitään Yv:eillä , kiitos.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Itse olen hiukan ottanut tuntumaa Hestec järjestelmään ja sen säätämiseen. Hyvin tarkka ja yksityiskohtainen se on. Ja kun lähdetään siittä, että tavoitteena on saada moottori aluksi käynnistymään ja mahdollisesti käymään joutokäyntiä niin säätötyöhön (jotta moottori toimii "jotenkin" kaikissa lämpötiloissa) voi mennä vaikka yksi puoli vuotta :mrgreen:
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja Vigge »

AnttiR kirjoitti: Viestitään Yv:eillä , kiitos.
Miksi näin, kait sitä "ilosanomaa" uudesta pöytälaatikko tuunerista voi julkisuudessakin levittää?
Se että osaa säättää siis biittiä ei välttämättä aina sitä tarkoita että osaa säättää myös moottoria ja itse olisin enemmänkin kiinnostunut niistä tuloksista kuin "puska huhuista", i.e. tulokset ratkaisee ja selitykset katkaisee ;)
#1730
500whp.net member
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Vigge kirjoitti: Miksi näin, kait sitä "ilosanomaa" uudesta pöytälaatikko tuunerista voi julkisuudessakin levittää?
Se että osaa säättää siis biittiä ei välttämättä aina sitä tarkoita että osaa säättää myös moottoria ja itse olisin enemmänkin kiinnostunut niistä tuloksista kuin "puska huhuista", i.e. tulokset ratkaisee ja selitykset katkaisee ;)
Kyseessä lienee joku joulupukin tapainen taruolento jota kukaan ei tunnusta julkisesti tuntevansa .. :lol:
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Eikun kyllä sen pitää joku todellinen olla koska antti on löytänyt siitä miehen...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Jee. monellakin tapaa voi mun kirjotukseni ymmärtää ( anteeksi moniselitteinen ulosantini) . Mitähän se tarkoittaa , kun Amerikoissa , kun vieras tulee ja läppää olalle ja sanoo " you`re the man " .
Merkitys saattaa vaihtua on kyseessä siviili vaiko poliisi.
Tarkoituksenani oli viestittää ylistyshuuto Suomalaiselle osaamiselle . Eli vihdoinkin löytyy kaveri , joka osaa laitaa auton kulkemaan. Tuntemattomiahan en ehkä tohtisi nän kannustaa, mutta nm Hook:in muutaman kerran tavanneena olen vakuuttunut hänen taidoistaan.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja Hook »

Heh. :mrgreen: Totta. Eiköhän tuohonkin autoon ihan itse pysty softaa muokkaamaan, kunhan vaan mittarit kertoo, että mitä pielessä.

Tänäpäivänä on saatavilla tietoa T5 ecusta riittävästi ihan ohjelmointiin asti ja säätämisestäkin selviää perehtymällä turvallisiin rajaarvoihin. (egt, afr, rpm, boost), eli jos homma ilmeisimminkin harrastuspohjalla, niin perehtymällä vaikka tähän opukseen pääsee ainakin mukavasti jyvälle.

http://members.home.nl/t5suite/Trionic%205.pdf

Lisää tietoa ja muita aloittelevia sekä kokeneempia löytyy

http://www.ecuproject.com/ (vaatii rekisteröitymisen)

Investoimalla säädättämiseen menevän ~500-1000 euroa välineisiin ("prommeri", laajakaista sekä egt, ja mahdollisesti vielä loggeri), niin säädössä pääsee varsin pitkälle.. Kaiken lisäksi, jos tekee harraste pohjalta, niin tämä jos joku on sitä oikeaa virittämistä, kunhan pitää hieman maalaisjärkeä mukana. :wink:

Kulkuja voi sitten mittailla speedpartyissä etc.. :mrgreen:
Viime vuoden kuluista midnight cruisingeissa sen verran, että 3 ja 4 nopeimmat saabit oli omaa softapuukotustani.. (muutamat tilastollisesti nopeammat ei tainnu päästä täyttä vauhtia loppuun asti syystä tai toisesta.. :roll: )

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja SonmH »

http://www.ecuproject.com/

Sieltähän löytyy ohjeet kuinka laittaa Trionic5 autoon Trionic7 mankkuvena...

Kuka tunnustaa vaihtaneensa halvepaan/parempaan venttiiliin??

Minulla on toiminut loistavasti ja suosittelen kaikille...
Kiitoksia vaan paljon näille ihmisille ketkä ovat asian tehnyt mahdolliseksi ja erityisesti niille jotka kertovat avoimesti mitä ovat saaneet selville trionicin "salaisuuksista"...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

... hyvinhän tuo linkin takaa löytyvä modaus tuntuu toimivan. Vaatii vakaan kolvauskäden ja prommerin mutta eipä juuri ole rakettitiedettä. Kumma ettei tätä ole aikaisemmin julkaistu koska a) T5 mankkuvena on by design ala-arvoinen kapistus ja b) valmistaja ei ole tullut vastaan varaosan hinnoittelussa kompensoidakseen kohdan a) yleistä ongelmaa.

Eipähän tarvi enää korjailla T5 mankkuvenoja ja muutaman uuden sellaisen hinnalla saa jo kimpassa kunnon prommerisysteemin jolla tekeekin sitten kaikkea muutakin kivaa kuin vaan säätää korvalleen sopivan mankkuvenan ohjaustaajuuden.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
J.N
"Hirsch"
Viestit: 955
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Tietoa Hestecistä

Viesti Kirjoittaja J.N »

SonmH kirjoitti:Kuka tunnustaa vaihtaneensa halvepaan/parempaan venttiiliin??
Tunnustan.

Tosin oli siinä muidenkin näppejä pelissä. Jyväskylästä löytyy paikka, jossa moinen onnistuu.
#3418
Vastaa Viestiin