Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Famnium kirjoitti:
f-19 kirjoitti:Hehe, vahvalla pohjalla... toinen näistä tuplaturboprojekteista ei taida valmistua ihan lähitulevaisuudessa :roll:

Mutta joo laita ihmeessä iso putki ettei ahdista. Suurin haaste projektissa onkin sitten ratkaistu.
juu eihän tässä nyt ollakkaa heti mitään tekemässä, hyvin saatta olla että kun saan mielessäni ja teknillisesti asiat jotenkin järjestykseen niin tonnari joutaa jo paalauskoneeseen :D
Sori ***tuilu, mutta pieni reality check on paikallaan jos pohditaan pakoputken kokoa eikä ennen sitä että esim. miten sen pakoputken saa pois konehuoneesta, eli miten ne turbot sinne sijoittaa!

Sitten kun reitti selvä niin halkaisija voi olla niin iso kuin mahtuu. Ja reittiin kun tosiaan vaikuttaa mm. se että miten ne turbot tulee tonnarin ahtaassa konehuoneessa tulee sijoittumaan, joka onkin taas pakosarjoista riippuva asia. Ja myös ne pakosarjat turboille pitää tehdä jonkun toimesta, niinkuin jokainen muukin asia. Jos projekti sattuukin toteutumaan niin että viet auton pajalle ja sanot että "laita kaksi turboa pellin alle". Tosin uskoisin että pajaseppäkin suosittelee järkisyistä yhtä isompaa turboa tai jos välttämättä haluaa erikoisuutta niin seppä pyytää kyllä sen toteuttamisesta muutaman touhutonnin, plus osat...

Jatketaan toki kuitenkin päiväunia :)...

ps. lainataan/quotetaan oikein kiitos.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Olen pahoillani jos teitä häiritsi minun lainakseni epäonnistuminen 8O ja niinkuin otsikossa lukee " Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ? " viittaa otsikko siihen että hiukan fiilistellään mitä mahdollisesti tulisi työ olemaan sun muuta shaissea jne jne, että ei nyt heti kannata leimata jos en ole samalla sekunnilla pulttaamassa sitä toista ahdinta kiinni :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja xjford »

Suppari kirjoitti: Minkä kokoiset nuo ahtimet on? S1bg? ~40/40 rullat?



ne on scwitzerin s1:t joo. en tiedä tarkenpaa tyyppiä tai siipien kokoa. siinä paikkeilla varmaan ollaan. noita ahtimia ei ole ostettu tiettyjen speksien mukaan koska en tiennyt mitä niiden tulisi olla. fiilispohjalta... :roll:
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Famnium kirjoitti:Olen pahoillani jos teitä häiritsi minun lainakseni epäonnistuminen 8O ja niinkuin otsikossa lukee " Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ? " viittaa otsikko siihen että hiukan fiilistellään mitä mahdollisesti tulisi työ olemaan sun muuta shaissea jne jne, että ei nyt heti kannata leimata jos en ole samalla sekunnilla pulttaamassa sitä toista ahdinta kiinni :D
Lukemisen selkeyden, väärinkäsitysten välttämiseksi ja hyvien tapojen vuoksi on kiva että pysyy selvillä kuka on kirjoittanut ja **ttuillut mitäkin. Kyllä se Ileäkin ***uttaisi jos keltainen lehdistö kirjoittaisi mitä sattuu...

Jatketaan vaan unien näkemistä. Itsekin lottovoitosta haaveilen. Välillä se on kuitenkin hyvä muistuttaa itselleen että päävoiton todennäköisyys on 1:15380937. Joten ei kannata tuhlata liikaa aikaa olemattomiin asioihin...
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Pitää olla aina muutama haave ja semmoinen ajatus minkä ehkä voi toteuttaa, jos nyt kuitenkin laitetaan tuo lastu ensin kiinni :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
testing1
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja testing1 »

En lukenut kokonaan ketjua, mutta kun tuplaUrpoista oli puhetta, niin ainakin kuuluisa mattamusta Mosse kulkee aivan järjettömästi kahdella ahtimella. Itse olin Hyvinkään lentokentällä katsomassa 10,5s varttimaili repäisyä ja kuski valitteli tolkuttoman huonoa kentän pitoa. Mosse on tainnut olla telkkarissakin Ajoneuvos ohjelmassa ja sillä on ajettu 9s varttimaili aikoja.
Siinähän on "pieni" ahdin ja sitten perässä sellanen järkyttävän kokoinen.
En ollut koskaan luonnossa nähnyt kuinka auto voi paikaltaan lähtiessä suorastaan hypätä liikkeelle lähtiessään...sitä on vaikee kuvailla se pitää vaan nähdä.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

testing1 kirjoitti:En lukenut kokonaan ketjua, mutta kun tuplaUrpoista oli puhetta, niin ainakin kuuluisa mattamusta Mosse kulkee aivan järjettömästi kahdella ahtimella. Itse olin Hyvinkään lentokentällä katsomassa 10,5s varttimaili repäisyä ja kuski valitteli tolkuttoman huonoa kentän pitoa. Mosse on tainnut olla telkkarissakin Ajoneuvos ohjelmassa ja sillä on ajettu 9s varttimaili aikoja.
Siinähän on "pieni" ahdin ja sitten perässä sellanen järkyttävän kokoinen.
En ollut koskaan luonnossa nähnyt kuinka auto voi paikaltaan lähtiessä suorastaan hypätä liikkeelle lähtiessään...sitä on vaikee kuvailla se pitää vaan nähdä.
Taitaapi olla tämä samainen yksilö jossen ihan väärin yhdistele, tämä ainakin on ollut esittelyissä löytyy nettiautosta http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=116495

hintaa sillä ainakin on jossei muuta :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7379
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Famnium kirjoitti:
testing1 kirjoitti:En lukenut kokonaan ketjua, mutta kun tuplaUrpoista oli puhetta, niin ainakin kuuluisa mattamusta Mosse kulkee aivan järjettömästi kahdella ahtimella. Itse olin Hyvinkään lentokentällä katsomassa 10,5s varttimaili repäisyä ja kuski valitteli tolkuttoman huonoa kentän pitoa. Mosse on tainnut olla telkkarissakin Ajoneuvos ohjelmassa ja sillä on ajettu 9s varttimaili aikoja.
Siinähän on "pieni" ahdin ja sitten perässä sellanen järkyttävän kokoinen.
En ollut koskaan luonnossa nähnyt kuinka auto voi paikaltaan lähtiessä suorastaan hypätä liikkeelle lähtiessään...sitä on vaikee kuvailla se pitää vaan nähdä.
Taitaapi olla tämä samainen yksilö jossen ihan väärin yhdistele, tämä ainakin on ollut esittelyissä löytyy nettiautosta http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=116495

hintaa sillä ainakin on jossei muuta :D
Ei, kyllä toi aiemmin mainittu on vielä astetta häijympi
hakusanoilla "ajoneuvos mosse" löytyy paljon juttuu mm. http://www.youtube.com/watch?v=rtx_F2AiiIw
Parempana tuon voinee kattoo ajoneuvoksen sivuilt mutta nt on hieman heikot yhteydet käytös niin ei pääse kattoon.

Ei taida nykysäännöksillä moine enää onnistuu...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Famnium
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: La Helmi 23, 2008 08:52
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja Famnium »

Aika mielenkiintoinen kommenntti tuolla ajoneuvoksen juontajalla.
"aivan sairas aparaatti, eihän tälläista ole ollenkaan" :D
hyvä pätkä :D
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja xjford »

testing1 kirjoitti:En lukenut kokonaan ketjua, mutta kun tuplaUrpoista oli puhetta, niin ainakin kuuluisa mattamusta Mosse kulkee aivan järjettömästi kahdella ahtimella. Itse olin Hyvinkään lentokentällä katsomassa 10,5s varttimaili repäisyä ja kuski valitteli tolkuttoman huonoa kentän pitoa. Mosse on tainnut olla telkkarissakin Ajoneuvos ohjelmassa ja sillä on ajettu 9s varttimaili aikoja.
Siinähän on "pieni" ahdin ja sitten perässä sellanen järkyttävän kokoinen.
En ollut koskaan luonnossa nähnyt kuinka auto voi paikaltaan lähtiessä suorastaan hypätä liikkeelle lähtiessään...sitä on vaikee kuvailla se pitää vaan nähdä.
joo tää on mullekkin tuttu auto. on parhaimmillaan ollut kolmella ahtimella. mossen vakio 1.5 pata.
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja V-M »

xjford kirjoitti: joo tää on mullekkin tuttu auto. on parhaimmillaan ollut kolmella ahtimella. mossen vakio 1.5 pata.
Vakiota vain itse lohko, kampiakseli ja kansi.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Famnium kirjoitti:Aika mielenkiintoinen kommenntti tuolla ajoneuvoksen juontajalla.
"aivan sairas aparaatti, eihän tälläista ole ollenkaan" :D
hyvä pätkä :D
Harvinaisen huono pätkä minun mielestä...
Saab 900S Combicoupe
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Poistettu asiattomuudet.
Viimeksi muokannut tomaatti, To Huhti 03, 2008 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja f-19 »

tomaatti kirjoitti:Ehkä tyhmin idea laittaa 2 turboa neloskoneeseen.. :roll: Jotenkin ainoa ratkaisu mitä itse ymmärrän on laittaa remmi+turbo.
Hei,ne tuplaturbot kuuluvat V-8 koneisiin tai jopa bokseriin.Kaikki muu aivan pelkkää haihattelua.. :roll:
No jokainen tekee niin kuin haluaa mutta esim.tuon xjford:in proggikkisen jättäisin huomioimatta kokonaan.Vaikea uskoa jätkään joka jättää joka toisen pultin kiristämättä ja se toinen on ylikireällä.
Ps.sulta ostettu auto jonka kone oli aivan susi.Et edes viittinyt jakopäätä uusia niputuksen yhteydessä.Jatka vaan samaa linjaa niin turpaas joltakin saat(jos meinaat myydääkin) noita pelle-peloton juttujas.Olisi pitänyt itse käydä kouluttamassa sua aikanaan,mutta ei maksa vaivaa tollasen takia.
Parempi olisi kun vääntäisit niitä foordin koneita sen sun kaverisi kanssa.(Se jätkä jolle sanoin että mullakin oli foordeja kunnes kasvoin isoksi)
Onnea vaan tollekin proggikselle.

T:Mikko ja t-16 & t-8 (tehoa riittävästi nykyturbojen kyykkyttämiseen)
No morjes, olipa aika paatosta. Olisit voinut tälläisen henkilökohtaisen itkuvirren ja mustamaalamisen hoitaa vaikka puhelimitse! Varsinkin kun tuntui olevan aika maailmaa järisyttävä asia. Toivottavasti olet näin tehnytkin eikä asia jäänyt vain myyntitilanteessa sun puolelta tapahtuneeseen vittuiluun(?). Hauskaksi asian tekee se että tapahtuneesta kaksi vai useampikin vuosi aikaa? NAKERTAAKO?!

(Tämän ja miksei ylläolevankin viestin saa ylläpito poistaa.)
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4071
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Re: Pieni ajatusleikki, turbotonnarista tuplaturbo ?

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Ihan vaan V***tullakseni laitan kuupan V4:seen kaksi ahdinta :mrgreen: :saab:
Leikki sikseen, vai onko se leikkiä?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Vastaa Viestiin