Kiertokangen heloitus

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Kiertokangen heloitus

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Mikä on paras tapa saada 22 mm:n männäntappi kiertokankeen, jonka yläpään reiän halkaisija on 24 mm? Siis Kuplan mäntä H-moottorin kankeen.

Mukava olisi kuulla mielipiteenne toteutustapojen helppouden, hinnan ja kestävyyden suhteen.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Kannattaa kysyä koneistamoilta olisiko mahdollista "hitsauttaa" lisää kamaa tuohon reikään ja sillä saada se 2mm täyttymään.

En tiedä miten muut ovat tehneet, mutta tämmönen tuli vaan mieleen...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Avatar
riisipussi
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: To Syys 18, 2003 16:51
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja riisipussi »

Huh, ei hitsata sitten kiertokankia :D
Arvatkaapa miten käy lujuuden ja miten paljon vääntyy...

Puslallahan tuommoinen hoituisi. Oletko perillä näistä 'kuplan'
männistä? Vaikka ne onkin 'mahlet' niin ei se tee autuaaksi.
Lueppa vaikka alkajaisiksi http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... c&start=15 T16 tyhjentävä komentti, varsinkin jos turbo mosaan olet mäntiä laittamassa.
9000 CD 2.3 -90
Jiska
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 19, 2003 07:41
Paikkakunta: Mäntsälä/Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jiska »

Kyseessä on jokamiesluokan kilpuri, johon ei ole järkeä laittaa mitään muuta kuin huonomaineiset säksättimen 94 mm:n mukit.

Heloituksen kanssa vain on vähän suu auki. Tuollaista holkkia joka prässättäisiin alkuperäisin männäntapin päälle on yksi paikka suositellut mutta useimmat kieltäneet tekemästä (pyörähdysvaara).

Helan materiaaliksi on suositeltu niin pronssia, messinkiä kuin pronssilla päällystettyä terästä... pieni mies on tästä ihan sekaisin. Siksi ajattelinkin teiltä apua kysyä.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Aika ihme juttu.... kun tuo heloitus on ihan yleinen juttu esim F-ryhmässä, ja juuri mainitsemallasi kk-mäntä -yhdistelmällä...

Missä päin vaikutat, jos ei ole asiantuntevaa koneistamoa lähellä?
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Vastaa Viestiin