Huippuahdot seilaa
Päästelin tänään koko acun crc:llä, että ruuvit tulis joskus aukeemaan. Suihkuttelin myös acun sisään ja remplasin säätötankoa edes takaisin.
Tuntui, että auttoi vähän. Ahtojen heilunta rauhoittui ja joillakin vedoilla ei heiluntaa jopa ollut.
Pitäisköhän pikkuisen säätää tankoa. Jos vaikka alkais toimiin.. Eli, pitääkö ruuvata tankoa pidemmäksi vai lyhyemmäksi?
Tuntui, että auttoi vähän. Ahtojen heilunta rauhoittui ja joillakin vedoilla ei heiluntaa jopa ollut.
Pitäisköhän pikkuisen säätää tankoa. Jos vaikka alkais toimiin.. Eli, pitääkö ruuvata tankoa pidemmäksi vai lyhyemmäksi?
Ahdoista
Minulla tavallinen mylly -vielä - ja ahdot joskus vain n. 0,5 baaria ja toisinaan jopa n. 1,0 baaria ja eron kyllä huomaa. Ja mitä olen laskeskellut, että noilla huippuahtojen ollessa päästään sinne 200 hevosvoimaan.
Siitä tangosta: Maptun Finlandilta sanottiin minulle, että minun autossani, jonka tiedot näkyy tuossa alhaalla, säädetään tanko pidemmäksi, kun halutaan perusahtoja pienemmiksi ja suuremmaksi toisin päin. Ja yksi kierros vastaa jotain 0,02 baaria.
Siitä tangosta: Maptun Finlandilta sanottiin minulle, että minun autossani, jonka tiedot näkyy tuossa alhaalla, säädetään tanko pidemmäksi, kun halutaan perusahtoja pienemmiksi ja suuremmaksi toisin päin. Ja yksi kierros vastaa jotain 0,02 baaria.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Ahdoista
Tuolla tietoa ahtopaineen säädöistäjuhokare kirjoitti:Minulla tavallinen mylly -vielä - ja ahdot joskus vain n. 0,5 baaria ja toisinaan jopa n. 1,0 baaria ja eron kyllä huomaa. Ja mitä olen laskeskellut, että noilla huippuahtojen ollessa päästään sinne 200 hevosvoimaan.
Siitä tangosta: Maptun Finlandilta sanottiin minulle, että minun autossani, jonka tiedot näkyy tuossa alhaalla, säädetään tanko pidemmäksi, kun halutaan perusahtoja pienemmiksi ja suuremmaksi toisin päin. Ja yksi kierros vastaa jotain 0,02 baaria.
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/wis.htm
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Nyt on sitten saatu maptunilta acu ja testattu. Tuloksena sama huippuahtojen vaappuminen. Nyt on testattu jo uudella di-kasetilla, mag.venalla ja aculla. Bypass on myös testattu, mutta ei vaihdettu..
Miten viallinen bypass ilmoittele?? Entä map??
Alkaa vika mahdollisuudet käymään vähiin. Uus ecu tulee ehkä ens viikolla testiin.
Surkeeta on.
Miten viallinen bypass ilmoittele?? Entä map??
Alkaa vika mahdollisuudet käymään vähiin. Uus ecu tulee ehkä ens viikolla testiin.
Surkeeta on.
Yks sana, TECHdeportivo kirjoitti:Nyt on sitten saatu maptunilta acu ja testattu. Tuloksena sama huippuahtojen vaappuminen. Nyt on testattu jo uudella di-kasetilla, mag.venalla ja aculla. Bypass on myös testattu, mutta ei vaihdettu..
Miten viallinen bypass ilmoittele?? Entä map??
Alkaa vika mahdollisuudet käymään vähiin. Uus ecu tulee ehkä ens viikolla testiin.
Surkeeta on.
ennen kuin vaihdat lisää "turhia" osia autoosi, niin käy hyvä mies katsomassa mitä TECH sanoo asiaan.
Voin kirjoitella tarkempia opasteista jos tarvitset.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Huomasin tämän keskustelun ja ajattelin tuoda korteni kekoon.
Mulla on samankaltaisia ahtojen seilausongelmia, joihin ei ole Fredrikin avusta huolimatta löydetty ratkaisua. 4 ja 5 vaihteella (automattilaatikon M asennolla) kun avaa läppää siten, että ahdot nousee max. 1,1 bariin niin vetää tasaisesti, mutta kun siitä sitten painaa kaasun pohjaan niin ahdot nousevet 1,4 bariin ja sen jälkeen soutavat 1,1 ja 1,4 väliä kunnes kierrokset ovat noin 3500 jolloin ahdot tasaantuvat n. 1,35 bariin ja veto on tasaista.
Olen vaihtanut akun, apc:n, dumpin, tulpat. Tarkistettu polttoaineen paine, ajettu TECH kiinni ja ei missään mitään vikaa. Seuraava toimenpide on vaihtaa laatikon softa, koska se ohjaa saamani tiedon mukaan ECUa tilanteessa, jossa momentti on yli sietokyvyn.
Tuo edellä kuvaamani ongelma on kovasti samanlainen kuin muutamien muiden tässä threadissä kuvaamat, joten saattaa olla, että tuo vaihteistojuttu ei kuitenkaan ole mullakaan syynä tuohon. Kaikki pitää kuitenkin kokeilla.
Mielenkiintoinen asia on se, että tuo esiintyy ainoastaan MapTunin modifioidulla stage3 softalla. Mulla on tuohon autoon lisäksi Hirschin boksi (280hp), MapTunin stage2, BSR Stage3 ja Superchipin softa. Niillä kaikilla auto toimii hyvin. Tosin ne on jokainen kesympiä kuin tuo MapTunin stage3+.
Testit ja tutkimiset jatkuvat ja jos ei selviä niin vaihdan tuon laitteen diesel bemariin.
Ai niin auto on siis 9-5 Aero -03 Aut.
Mulla on samankaltaisia ahtojen seilausongelmia, joihin ei ole Fredrikin avusta huolimatta löydetty ratkaisua. 4 ja 5 vaihteella (automattilaatikon M asennolla) kun avaa läppää siten, että ahdot nousee max. 1,1 bariin niin vetää tasaisesti, mutta kun siitä sitten painaa kaasun pohjaan niin ahdot nousevet 1,4 bariin ja sen jälkeen soutavat 1,1 ja 1,4 väliä kunnes kierrokset ovat noin 3500 jolloin ahdot tasaantuvat n. 1,35 bariin ja veto on tasaista.
Olen vaihtanut akun, apc:n, dumpin, tulpat. Tarkistettu polttoaineen paine, ajettu TECH kiinni ja ei missään mitään vikaa. Seuraava toimenpide on vaihtaa laatikon softa, koska se ohjaa saamani tiedon mukaan ECUa tilanteessa, jossa momentti on yli sietokyvyn.
Tuo edellä kuvaamani ongelma on kovasti samanlainen kuin muutamien muiden tässä threadissä kuvaamat, joten saattaa olla, että tuo vaihteistojuttu ei kuitenkaan ole mullakaan syynä tuohon. Kaikki pitää kuitenkin kokeilla.
Mielenkiintoinen asia on se, että tuo esiintyy ainoastaan MapTunin modifioidulla stage3 softalla. Mulla on tuohon autoon lisäksi Hirschin boksi (280hp), MapTunin stage2, BSR Stage3 ja Superchipin softa. Niillä kaikilla auto toimii hyvin. Tosin ne on jokainen kesympiä kuin tuo MapTunin stage3+.
Testit ja tutkimiset jatkuvat ja jos ei selviä niin vaihdan tuon laitteen diesel bemariin.
Ai niin auto on siis 9-5 Aero -03 Aut.
Lisää on taas osia vaihdettu. Ei mitään käytännön tulosta saatu aikaan. Ahdot heiluu täyskaasulla edelleen välillä 1,0-1,3 bar, kun n. 3200 rpm on ylitetty. Tuohon kierroslukuun asti ei huoju. Lisäksi alipaine on aika korkea. Tyhjäkäynnillä -0,85 bar ja moottorijarrutuksessa -1,1 bar. Liittyisikö tuohon huojuntaan?? Lista kokeilluista/vaihdetuista osista näyttää tältä:
- tulpat
- di-kasetti
- mag.venttiili
- actuaattori
- alipaineletkut
- bypass
- toinen maptun ecu
- poltoaineen suodatin
- pakoputki otettu pois heti katin jälkeen, tukkoisuuden tarkastamiseksi.
- map
- cuulerin päädyt ei näyttäneet paskoilta
Auto vilautti check enginen, joka sammui kun starttasin uudestaan. Kävin luettamassa silti vikakoodit. Happitunnistin oli tämän tehnyt. Ei kuitenkaan enää tämän jälkeen. Tuosta tuskin syypäätä löytyy noihin vikoihin?
Neuvoja, spekulointia ym. olis kiva kuulla, että sais noi v*tun viat joskus kuntoon!
- tulpat
- di-kasetti
- mag.venttiili
- actuaattori
- alipaineletkut
- bypass
- toinen maptun ecu
- poltoaineen suodatin
- pakoputki otettu pois heti katin jälkeen, tukkoisuuden tarkastamiseksi.
- map
- cuulerin päädyt ei näyttäneet paskoilta
Auto vilautti check enginen, joka sammui kun starttasin uudestaan. Kävin luettamassa silti vikakoodit. Happitunnistin oli tämän tehnyt. Ei kuitenkaan enää tämän jälkeen. Tuosta tuskin syypäätä löytyy noihin vikoihin?
Neuvoja, spekulointia ym. olis kiva kuulla, että sais noi v*tun viat joskus kuntoon!
Ahdot mitattu AMW.n dynossa (1.370 bar) ja saab huollossa mitattu myöhemmin n.1.4 bar. Eli tuskin siitä on kyse. Softa on maptun stage 1. Tällä hetkellä on kiinni autogaugen mittari, jonka tarkkuus on toki hivenen arvoitus. Joku kertoi kyllä testanneensa ja hyväksi havainneensa. yksilöitä kai silti tämän hintaluokan mittarit ovat.
Yks tapaus on tullu vastaan, jossa auto (9-5 aero) oireili vastaavalla tavalla. Tällöin syynä oli että yks suutin oli tukossa/viallinen jolloin yks pytty kävi laihalla aiheuttaen vian nakutuksen kautta. Toki jos näin on niin ahtomittari ei heilu, vaan sen tipuu ja sitten nousee pikkuhiljaa.
En nyt tähän hätään kerinnyt lukemaan koko keskustelua uudelleen läpi, mutta kävitkö ajamassa TECHin kanssa? Jos kävit niin miten nakulaskurit käyttäytyy kun ahdot alkaa huojua?
En nyt tähän hätään kerinnyt lukemaan koko keskustelua uudelleen läpi, mutta kävitkö ajamassa TECHin kanssa? Jos kävit niin miten nakulaskurit käyttäytyy kun ahdot alkaa huojua?
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tech:n kanssa on ajettu kerran. Ei nakuttanut silloin. Ajattelin laittaa kuitenkin tankkiin jotain puhdistavaa. ( Onko hyviä kokemuksia, mitä tuotetta vois kokeilla)? Vanha bensasuodatin painoi melkoisesti ja helisi ja kilisi. Tässä alkaa oleen aika ihmeissään ton auton kanssa, mutta en meinaa periks antaa. Tuleeks muuta mieleen, kun toi suutin homma?
Samaa aihetta sivuten, jos bensansyötössä on häikkää niin lopputulos on ihan sama. Pistä painemittari kiinni linjaa ja katso mitä tapahtuu kun ahdot nousee.deportivo kirjoitti:Tech:n kanssa on ajettu kerran. Ei nakuttanut silloin. Ajattelin laittaa kuitenkin tankkiin jotain puhdistavaa. ( Onko hyviä kokemuksia, mitä tuotetta vois kokeilla)? Vanha bensasuodatin painoi melkoisesti ja helisi ja kilisi. Tässä alkaa oleen aika ihmeissään ton auton kanssa, mutta en meinaa periks antaa. Tuleeks muuta mieleen, kun toi suutin homma?
T7:ssa 3.0bar lineaarinen FPR ja oletan että sama myös T5:ssa. Tällöin sulla pitäisi ahtojen aika olla paineita 3.0bar+ahdot eli 4.x
Jos paine ei nouse niin vetää varmasti laihalle ja tod näk nakuttaa.
Mutta etkös ajanut auton dynossa? mitä seokset näytti?
#1730
500whp.net member
500whp.net member