Joo kai sitä vois tulla... nyk nyk nykien..Turbo Sensonic kirjoitti: NG900T
Ootko tulossa tonne Veturitien Shellille 26.5.? Mulla on vieläkin auton takakontissa se SID3 ja voisin luopua siitä jo sillä aikaisemmin sovitulla summalla
Välijäähdytin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Välijäähdytinkeskustelu pt. II
Eilen tuli pääkaupunkiseudun epävirallisessa tapaamisessa juttua noista välijäähdyttimistä ja niiden hinnoista. AMWorks (olihan toi nimi oikein?) olis siis varteenotettava vaihtoehto jopa taloudellisesti .
Tuli mainittua em. tapaamisessa, että Viggenin IC maksaa 335 euroa, mutta esim. NG900/9-3 Trionic 5 -autoihin toi 335 euron satsaus ei riitä, vaan sen lisäksi joutuu ostamaan pari letkua (a 135 ja 100 euroa). Lisäksi täytyisi ostaa klemmareita, jotka maksaa yhteensä n. 12 euroa. Koko paketti maksaisi Pro Car Servicella siis tällöin 582 miinus klubialennukset (joita ei valitettavasti voi tässä palstalla kertoa ).
Toisaalta Abbottin IC:stä saa tässä kuussa pois hinnasta 20%. Eli tällöin Abbottin IC maksaisi 791 euroa (plus alennus, jota ei voi tällä palstalla kertoa ).
Abbottin IC:ssä on seuraava hyvä puoli:
"It comes complete with all pipes and clips."
Eli kaikki letkut ja klemmarit kuuluu hintaan ja tulee IC:n mukana
Näinollen hinta kahden em. IC:n välillä tarvikeromppeineen (ilman alennuksia, joita ei tässä voi mainita) olisi seuraava:
791 - 582 euroa = 209 euroa
Jos Abbottin IC tosiaan virtaa paremmin kuin Viggenin IC (ei kai ne muuten olisi tollaista IC:tä kehitellytkään), niin sittenhän toi hintaero on ihan lähes siedettävä. Eikä tartte alkaa mittailemaan, että minkä kokoinen IC nokalle mahtuu
P.S. Ne jotka havittelee sitä AMWorksin IC:tä, niin koittakaa nyt tarjousta pyytäessänne tinkiä samaan kauppaan noi tarvittavat letkut ja klemmarit, ettei tarvitse lähteä pyydystämään niitä muualta (siis jos em. firma pystyy toimittamaan noi letkut ja klemmarit).
Tuli mainittua em. tapaamisessa, että Viggenin IC maksaa 335 euroa, mutta esim. NG900/9-3 Trionic 5 -autoihin toi 335 euron satsaus ei riitä, vaan sen lisäksi joutuu ostamaan pari letkua (a 135 ja 100 euroa). Lisäksi täytyisi ostaa klemmareita, jotka maksaa yhteensä n. 12 euroa. Koko paketti maksaisi Pro Car Servicella siis tällöin 582 miinus klubialennukset (joita ei valitettavasti voi tässä palstalla kertoa ).
Toisaalta Abbottin IC:stä saa tässä kuussa pois hinnasta 20%. Eli tällöin Abbottin IC maksaisi 791 euroa (plus alennus, jota ei voi tällä palstalla kertoa ).
Abbottin IC:ssä on seuraava hyvä puoli:
"It comes complete with all pipes and clips."
Eli kaikki letkut ja klemmarit kuuluu hintaan ja tulee IC:n mukana
Näinollen hinta kahden em. IC:n välillä tarvikeromppeineen (ilman alennuksia, joita ei tässä voi mainita) olisi seuraava:
791 - 582 euroa = 209 euroa
Jos Abbottin IC tosiaan virtaa paremmin kuin Viggenin IC (ei kai ne muuten olisi tollaista IC:tä kehitellytkään), niin sittenhän toi hintaero on ihan lähes siedettävä. Eikä tartte alkaa mittailemaan, että minkä kokoinen IC nokalle mahtuu
P.S. Ne jotka havittelee sitä AMWorksin IC:tä, niin koittakaa nyt tarjousta pyytäessänne tinkiä samaan kauppaan noi tarvittavat letkut ja klemmarit, ettei tarvitse lähteä pyydystämään niitä muualta (siis jos em. firma pystyy toimittamaan noi letkut ja klemmarit).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: AM Worksin vastaus
Ootkos edenny ic projektissasi? Mä alan myös pikkuhiljaa kaipaamaan viileämpää ic:tä, nää helteet vaikuttaa ihan selvästi menoon kun 1.8T passatti laitto yks +29C päivä sen verran tiukasti hanttiin, ei kyllä tainnu olla ihan vakio mutta.. mitä sitten!?potkuhousu kirjoitti:Dämit AM Works ei voi duunata sellaista IC mitä mä olin etsimässä, ongelmaksi tuli mitat. Tilaa oli syvyys suunnassa 55mm ja he voivat tehdä vain 76mm minimissään. Eli ei menis ainakaan heittämällä sisään tarttis sahaa aika lailla alumiinia pois tieltä
Ei kai jää muuta vaihtoehtoo kun ostaa se 1000 Eur Abbottin teho IC tai Speedin Sport IC 990 Eur
hoh hoijakkaan
perkeleen jätkät kun ootte kaikennäköstä lisäviriä hankkimassa, minä sitten myös!
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: AM Worksin vastaus
Joo, vielä kun saisi tavaraa, niin olis ihan hyvä. Takakontissa lojuu tällä hetkellä Maptunin Trionic 5 -boksi käyttämättömänä, kun ei ole saanut auton alustaa ja IC -puolta kuntoon. Tekivät Speedpartsilta kivat "killerit". Lupasivat lähettää tavarat Pro-Car Servicelle ennen SP:n kesälomia (vkot 28-30), mutta mitään ei ole kuulunutNG900T kirjoitti:perkeleen jätkät kun ootte kaikennäköstä lisäviriä hankkimassa, minä sitten myös!
Olis kiva kuulla SP:n selitys, miksi he eivät sitten lähettäneetkään noita kamoja ennen kesälomiaan Ei tässä muuta, mutta nyt on kesälomatkin pidetty ja kohta varmaan alkaa jo talvirengaskausi (hieman liioitellen ), joten paljonpa silloin on hyötyä crossflow-IC:stä ja hieman enemmän potkua antavasta softasta
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: AM Worksin vastaus
En nyt tiedä onko tuo nyt hirveästi liioittelua. Mulla pyörähtää just neljäs kuukausi käntiinTurbo Sensonic kirjoitti:
Olis kiva kuulla SP:n selitys, miksi he eivät sitten lähettäneetkään noita kamoja ennen kesälomiaan Ei tässä muuta, mutta nyt on kesälomatkin pidetty ja kohta varmaan alkaa jo talvirengaskausi (hieman liioitellen ), joten paljonpa silloin on hyötyä crossflow-IC:stä ja hieman enemmän potkua antavasta softasta
Samaa soveltaen, niin sun kamat on täällä aikaisintaan marraskuussa
Vitsi sikseen toivotaan että SP saa settinsä kuntoon ja ihmiset saa autonsa pelittämään ennen syyskokousta.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, kunhan ne SP:n roinat tulis tällä viikolla Suomeen (toiveajattelua ), niin pääsis ajamaan katsomaan Nesterallia fresheilla iskareilla ja puslilla kahden viikon päästä. On meinaan tosi kiva ajella kuoppaisia sorateitä "katso kenguru pomppaa" -mentaliteetilla, kun takapää jää "soutamaan" edestakaisin ja auton ollessa kuormattuna oikein kunnolla & takapenkin ollessa miehitettynä/&naisitettuna, iskarit lyövät pohjaan pahimmissa töyssyissä. Siksi tuleekin ajeltua sorateillä nykyään "hipi hiljaa"
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: AM Worksin vastaus
Mäkin kyselin sitten maptunelta tarjousta uudesta boksista, ilokseni vasta äskettäin havaitsin että maptunen sp:tä vastaava steg-3 on 20 kaakkia tehokkaampi vaikka täysin samat vimpulat kiinni, ja ilman parempaa ic:täkin. Olisinpa tajunnu ton aikasemmin niin olisin ottanu vaikka pelkän boksin tuolta.Joo, vielä kun saisi tavaraa, niin olis ihan hyvä. Takakontissa lojuu tällä hetkellä Maptunin Trionic 5 -boksi käyttämättömänä, kun ei ole saanut auton alustaa ja IC -puolta kuntoon.
lupasivat sulle 270hv ic:n kanssa? onkohan kyseessä perus steg-3 ohjelmointi, vai tuosta jotain muutoksia vielä?
luulis ettei noiden välillä nyt kovin suurta eroa ole jos JO vakiolla ic:llä lähtis maptunella 265hv, niin luulisi että 70% paremmin virtaava ic toisi jo ihan "itsestään" vähintäänkin sen 5hv ilman ohjelman muutoksia. Toi 265 on varmaan tosi optimioloissa mitattu.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, lupasivat mulle 270+ hv 1.3 barin ahdoilla. 1.4 barin ahdoilla lähtis sitten jo joku 280+ hv.
Toi softa on ns. steg 3+ -softa, eli se on mapattu niin, että se osaa käyttää hyväksi crossflow-IC:n avulla saatavan ahtoilman jäähdytyksen. Siksi hieman enemmän tehoa kuin normaalissa steg 3:ssa. 1.3 barin ahdoilla tosta T25M:stä ei irtoa enempää. Sitten tarttis poistaa Trionicin ohjelmassa oleva "pressure guard" ja jos tällöin wastegatelle menevä letku halkeaa/rikkoutuu, niin turbosta tulee 2.2 barin paineet ja vähintään kansipahvi sököksi Ei viitti ottaa em. riskiä, vaikka sen mahdollisuus onkin minimaalinen
Sitten jos haluaa enemmän kuin 1.3 baria, olis myös hyvä, että autossa olis kiinni 3 barin mapsensori, kireämpi wastegaten jousi, ja sitten alkaakin varmaan jo kytkin ja vaihdelaatikko sanomaan työsopimuksen irti.
Yksi kaveri, joka kirjoittelee Saab Central -keskustelupalstalle, on tehnyt autolleen (NG900 Turbo vm. 1996) kaikennäköistä modia (Viggenin turbo, IC jne.), mutta ei ole ajatellutkaan vahvistaa vaihdelaatikkoa/kytkintä. Kun kirjoitin hänelle, että eikös tossa vaiheessa kannattais jo tehdä jotain vaihdelaatikolle ja kytkimelle, kaveri vastasi mulle, että toistaiseksi alkuperäinen kytkin ja vaihdelaatikko on toiminut tosi hyvin Joo, joo, mutta odotas vähän aikaa, niin enpä ihmettelisi, jos kaveri jossain vaihdeessa tulisi palstalle "itkemään", että "nyt hajos vaihdelaatikko" Eli järki mukana, kun virittää (vaikka eihän tässä virittämisessä ole mitään järkeä )
En tiedä sitten, että saako tolla pelkällä crossflow -IC:llä irti potkua paljoa enempää BSR/Speedpartsin virisoftasta. Jos vertaa BSR/SP:n ja Maptunin steg 3 -vääntökäyriä, niin Maptunilla se on paljon tasaisempi. Mitä pidempään pystyy pitämään kohtuullista ahtopainetta yllä, niin sitä paremman suorituskyvyn saa. Esim. toi NG900 Turbo, jossa on 1.4 barin paineet, pistää vielä 6000 rpm:ssä 1.2 barin paineet. BSR/SP:n setin ahdot laskee kuin lehmän häntä 4500 rpm:n jälkeen. Mutta kyllä olen ollut ihan tyytyväinen tuohon BSR:n softaan. Saa nähdä, kuinka Maptun sitten pelittää, kun sen saa kiinni autoon
En kyllä yhtään ihmettele, että Abbott Racing ilmoittaa, että NG900/9-3 (Trionic 5) on helposti viritettävissä 220 hv:aan saakka, mutta sen jälkeen alkaa kehno IC tökkimään menohaluja. Toi 220-230 on varmaan just sellainen tehomäärä, jossa NG900/9-3 pystyy jokaisella kiihdytyksellä ottamaan maksimiahdot, mutta sen jälkeen alkaa ahdistamaan ton huonon IC:n takia.
Toi softa on ns. steg 3+ -softa, eli se on mapattu niin, että se osaa käyttää hyväksi crossflow-IC:n avulla saatavan ahtoilman jäähdytyksen. Siksi hieman enemmän tehoa kuin normaalissa steg 3:ssa. 1.3 barin ahdoilla tosta T25M:stä ei irtoa enempää. Sitten tarttis poistaa Trionicin ohjelmassa oleva "pressure guard" ja jos tällöin wastegatelle menevä letku halkeaa/rikkoutuu, niin turbosta tulee 2.2 barin paineet ja vähintään kansipahvi sököksi Ei viitti ottaa em. riskiä, vaikka sen mahdollisuus onkin minimaalinen
Sitten jos haluaa enemmän kuin 1.3 baria, olis myös hyvä, että autossa olis kiinni 3 barin mapsensori, kireämpi wastegaten jousi, ja sitten alkaakin varmaan jo kytkin ja vaihdelaatikko sanomaan työsopimuksen irti.
Yksi kaveri, joka kirjoittelee Saab Central -keskustelupalstalle, on tehnyt autolleen (NG900 Turbo vm. 1996) kaikennäköistä modia (Viggenin turbo, IC jne.), mutta ei ole ajatellutkaan vahvistaa vaihdelaatikkoa/kytkintä. Kun kirjoitin hänelle, että eikös tossa vaiheessa kannattais jo tehdä jotain vaihdelaatikolle ja kytkimelle, kaveri vastasi mulle, että toistaiseksi alkuperäinen kytkin ja vaihdelaatikko on toiminut tosi hyvin Joo, joo, mutta odotas vähän aikaa, niin enpä ihmettelisi, jos kaveri jossain vaihdeessa tulisi palstalle "itkemään", että "nyt hajos vaihdelaatikko" Eli järki mukana, kun virittää (vaikka eihän tässä virittämisessä ole mitään järkeä )
En tiedä sitten, että saako tolla pelkällä crossflow -IC:llä irti potkua paljoa enempää BSR/Speedpartsin virisoftasta. Jos vertaa BSR/SP:n ja Maptunin steg 3 -vääntökäyriä, niin Maptunilla se on paljon tasaisempi. Mitä pidempään pystyy pitämään kohtuullista ahtopainetta yllä, niin sitä paremman suorituskyvyn saa. Esim. toi NG900 Turbo, jossa on 1.4 barin paineet, pistää vielä 6000 rpm:ssä 1.2 barin paineet. BSR/SP:n setin ahdot laskee kuin lehmän häntä 4500 rpm:n jälkeen. Mutta kyllä olen ollut ihan tyytyväinen tuohon BSR:n softaan. Saa nähdä, kuinka Maptun sitten pelittää, kun sen saa kiinni autoon
En kyllä yhtään ihmettele, että Abbott Racing ilmoittaa, että NG900/9-3 (Trionic 5) on helposti viritettävissä 220 hv:aan saakka, mutta sen jälkeen alkaa kehno IC tökkimään menohaluja. Toi 220-230 on varmaan just sellainen tehomäärä, jossa NG900/9-3 pystyy jokaisella kiihdytyksellä ottamaan maksimiahdot, mutta sen jälkeen alkaa ahdistamaan ton huonon IC:n takia.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hieman aihetta sivuten kerronpas kokemuksia OG900:een asennetusta IC:stä. IC on kooltaan n.40x50cm, eli aika möhkö Nyt on ollut hyvät helteet sitä testata, ja kone ei nakuta lainkaan 1.1bar ahdoilla vaikka hellettä oli parhaillaan 30C. Tietenkään meno ei ole silti yhtä reipasta kuin viileillä keleillä, mutta ero on onneksi hyvin pieni. Myöskään koneen lämmöt eivät nouse liiaksi vaikka IC peittää kokonaan jäähdyttimen jonka flektikään ei edes toimi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Välijäähdytin osa XVIII tai jotain sinne päin
No nyt mä sain sitten Speedpartsin Peteriltä sähköpostin, jossa väitetään, että Pro-Car Service ei olisi koskaan edes tilannut heiltä NG900:n Abbottin IC:tä
Ihan kiva juttu saada tuokin tietoon. Nyt pitäis sitten vain saada tietää, että kumpi osapuoli puhuu totta
On tää yhtä helvettiä
Ihan kiva juttu saada tuokin tietoon. Nyt pitäis sitten vain saada tietää, että kumpi osapuoli puhuu totta
On tää yhtä helvettiä
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Välijäähdytin osa XVIII tai jotain sinne päin
No huh-huh! jos vaan mahdollista niin unohda koko SP paska ja tilaa se cooleri vaikka sieltä maptunesta mitä sulle jo kerran tarjottiin? Tai sit ajat amworksille ja ladot avaimetkäteenasennetun IC:n taalat tiskiin ja tuut syylärin kokosen IC:n kanssa himaan.Turbo Sensonic kirjoitti:No nyt mä sain sitten Speedpartsin Peteriltä sähköpostin, jossa väitetään, että Pro-Car Service ei olisi koskaan edes tilannut heiltä NG900:n Abbottin IC:tä
Ihan kiva juttu saada tuokin tietoon. Nyt pitäis sitten vain saada tietää, että kumpi osapuoli puhuu totta
On tää yhtä helvettiä
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
No jopas jotain.Yllättäviä käänteitä.Tästähän kohta elokuvan tekasis.
Itekki samaa mieltä että teetätä AmWorksilla IC itelles.Mulla tulis maksaan 400-500 euroa AmWorksilta ku ruottista tilaamalla ois 1000 euroa.Ainut robleema on että AmWorksi tekee 75mm ku hurreilla on 50mm paksu???En tiiä mahtuuko tuo 75mm tohon autoon??
Itekki samaa mieltä että teetätä AmWorksilla IC itelles.Mulla tulis maksaan 400-500 euroa AmWorksilta ku ruottista tilaamalla ois 1000 euroa.Ainut robleema on että AmWorksi tekee 75mm ku hurreilla on 50mm paksu???En tiiä mahtuuko tuo 75mm tohon autoon??