Köyhän miehen EGT mittari

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Jees, eli jos yleismittariin löytyy tuo Supparin ylempänä postittaman kuvan (oikeassa reunassa) mukainen adapteripala lämpötilan mittaukseen, niin hyvin saa tuon Bebekin anturinkin kiinni. Tuommonen edelleen Supparin lähettämässä kuvassa oleva lankamallin anturi "sulaa" jo jossain 200-300 asteen tienoilla.

Sen verta itsellä ahdisti tuon oman projektin kanssa, että se ei tullutkaan täksi kesäksi ajoon. Sen vähän mitä pääsin testaamaan, niin ainakin tuonne 850asteen tienoille näytti lukemia ilman ongelmia tuo meikäläisen EGT käpistys.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
kena
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Elo 15, 2006 18:30
Paikkakunta: Joensuu

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja kena »

Yhteen työrojektiin tuli lämpötila-antureita tutkittua, Meyer Vastus Oy:llä on noita termoelementtejä vaikka minkä näköisiä.

Yleisin käytetty korkeiden lämpötilojen mittauselementti on ilmeisesti K-tyypin, joita tuo bebekin mittarikin näyttää syövän.

http://www.meyervastus.fi/content/produ ... mentit.pdf

Tuossa on infoo noista termoelementeistä. Tuli itse hankittua sellaisia 2mm tikulla olevia, lämpöä luvattiin kestävän (ja mittaavan) ainakin 900 astetta.
Audi urS4 kevyt huora
9000 CD TA 1989 - R.I.P. (rotting in paali)
Volvo C70 T5 GT 1998
jmo
"Viggen"
Viestit: 502
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja jmo »

Täytyypä sit käydä tutkimassa tuollaista yleismittaria. Anturikin pitäisi hommata, jospa tässä sattuisi tulemaan jotain asiaa kaupunkiin jossa on Bebekin liike, niin ei tarvitsisi pelkkää anturia alkaa tilailemaan.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja tema »

Mulla oli joku 20€ hintainen yleismittari, ja VPV:ltä hommattu k-termopari. Hyvin toimi kunnes lopetti toimintansa. Ei ole varmaa käsitystä miksi näin kävi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Passi
"Hirsch"
Viestit: 931
Liittynyt: Su Syys 14, 2003 10:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja Passi »

Paljos teillä lämmöt ollu?

Läppä tiskissä jonkun aikaa hehkuteltua 950C. (oisko ollu radal)
Motarilla 890-900C.
Normiajossa sit paljo vähemmän.

VPV:n anturi on EGR-reiässä.
99T-museopeli
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja Suppari »

750astetta nuin suunnilleen lappu lattiassa AFR 10,5-11.5:1
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Köyhän miehen EGT mittari

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

900 T8 vakiotekniikalla, mutta läpivirtaavalla 3"-2,5" putkella ja megasquirt ohjattuna cruisailualueella lämmöt n. 600-700 astetta @AFR 14.5 ja täyskaasulla 1Bar ahdoilla n. 880 astetta @AFR 12.5.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Vastaa Viestiin