Jees, eli jos yleismittariin löytyy tuo Supparin ylempänä postittaman kuvan (oikeassa reunassa) mukainen adapteripala lämpötilan mittaukseen, niin hyvin saa tuon Bebekin anturinkin kiinni. Tuommonen edelleen Supparin lähettämässä kuvassa oleva lankamallin anturi "sulaa" jo jossain 200-300 asteen tienoilla.
Sen verta itsellä ahdisti tuon oman projektin kanssa, että se ei tullutkaan täksi kesäksi ajoon. Sen vähän mitä pääsin testaamaan, niin ainakin tuonne 850asteen tienoille näytti lukemia ilman ongelmia tuo meikäläisen EGT käpistys.
Köyhän miehen EGT mittari
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Köyhän miehen EGT mittari
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Köyhän miehen EGT mittari
Yhteen työrojektiin tuli lämpötila-antureita tutkittua, Meyer Vastus Oy:llä on noita termoelementtejä vaikka minkä näköisiä.
Yleisin käytetty korkeiden lämpötilojen mittauselementti on ilmeisesti K-tyypin, joita tuo bebekin mittarikin näyttää syövän.
http://www.meyervastus.fi/content/produ ... mentit.pdf
Tuossa on infoo noista termoelementeistä. Tuli itse hankittua sellaisia 2mm tikulla olevia, lämpöä luvattiin kestävän (ja mittaavan) ainakin 900 astetta.
Yleisin käytetty korkeiden lämpötilojen mittauselementti on ilmeisesti K-tyypin, joita tuo bebekin mittarikin näyttää syövän.
http://www.meyervastus.fi/content/produ ... mentit.pdf
Tuossa on infoo noista termoelementeistä. Tuli itse hankittua sellaisia 2mm tikulla olevia, lämpöä luvattiin kestävän (ja mittaavan) ainakin 900 astetta.
Re: Köyhän miehen EGT mittari
Täytyypä sit käydä tutkimassa tuollaista yleismittaria. Anturikin pitäisi hommata, jospa tässä sattuisi tulemaan jotain asiaa kaupunkiin jossa on Bebekin liike, niin ei tarvitsisi pelkkää anturia alkaa tilailemaan.
Re: Köyhän miehen EGT mittari
Mulla oli joku 20€ hintainen yleismittari, ja VPV:ltä hommattu k-termopari. Hyvin toimi kunnes lopetti toimintansa. Ei ole varmaa käsitystä miksi näin kävi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Re: Köyhän miehen EGT mittari
Paljos teillä lämmöt ollu?
Läppä tiskissä jonkun aikaa hehkuteltua 950C. (oisko ollu radal)
Motarilla 890-900C.
Normiajossa sit paljo vähemmän.
VPV:n anturi on EGR-reiässä.
Läppä tiskissä jonkun aikaa hehkuteltua 950C. (oisko ollu radal)
Motarilla 890-900C.
Normiajossa sit paljo vähemmän.
VPV:n anturi on EGR-reiässä.
99T-museopeli
Re: Köyhän miehen EGT mittari
750astetta nuin suunnilleen lappu lattiassa AFR 10,5-11.5:1
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: Köyhän miehen EGT mittari
900 T8 vakiotekniikalla, mutta läpivirtaavalla 3"-2,5" putkella ja megasquirt ohjattuna cruisailualueella lämmöt n. 600-700 astetta @AFR 14.5 ja täyskaasulla 1Bar ahdoilla n. 880 astetta @AFR 12.5.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814