Tulpat olisi tarkoitus vaihtaa, mutta millaiset laitaa, se onkin ihmetyksen aihe.
Auto on vm. 2001, 9-3 2.0t (150hv) T7 + BSR stage1.
Ohjekirjasesta kyllä löytyy helpolla suositukset vakio saappiin, mutta hieman mietityttää laittaa niitä.
Kirjanen suosittelee NGK BCPR 6ES-11 (150hv) ja NGK PFR 6H-10 (185/205hv).
Kun nyt kerran tuo BSR:n softa tuli asennettua niin olisiko parempi laittaa nuo 185/205hv:n moottoreille tarkoitetut tulpat?
Outo juttu, mutta tuota 150hv:n moottorille suositeltua tulppaa en löytänyt NGK:n sivuilta laisinkaan...
Täytyy nyt myös todeta että en ole ollut täysin tyytyväinen tuohon BSR:n softan tuomiin muutoksiin, auto on kyllä muuttunut ärhäkämmäksi, mutta on kuitenkin hieman nuhaisen oloinen. Ajattelin nyt aluksi ainakin vaihtaa tulpat ja ilmansuodattimen, autolla on ajettu n. 75tkm mutta huoltokirjassa ei ole merkintää että 60tkm olisi tehty. Auto on ollut itselläni vasta parikuukautta, muuten kyllä toiminut vallan mainosti.
Kiitollisena ottaisin neuvoja vastaan ennen kuin kauppaan kävelen..
Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
SAAB 9-3 2.0t SE, 2001
Re: Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
JVT75 kirjoitti:Tulpat olisi tarkoitus vaihtaa, mutta millaiset laitaa, se onkin ihmetyksen aihe.
Auto on vm. 2001, 9-3 2.0t (150hv) T7 + BSR stage1.
Ohjekirjasesta kyllä löytyy helpolla suositukset vakio saappiin, mutta hieman mietityttää laittaa niitä.
Kirjanen suosittelee NGK BCPR 6ES-11 (150hv) ja NGK PFR 6H-10 (185/205hv).
Kun nyt kerran tuo BSR:n softa tuli asennettua niin olisiko parempi laittaa nuo 185/205hv:n moottoreille tarkoitetut tulpat?
Outo juttu, mutta tuota 150hv:n moottorille suositeltua tulppaa en löytänyt NGK:n sivuilta laisinkaan...
Täytyy nyt myös todeta että en ole ollut täysin tyytyväinen tuohon BSR:n softan tuomiin muutoksiin, auto on kyllä muuttunut ärhäkämmäksi, mutta on kuitenkin hieman nuhaisen oloinen. Ajattelin nyt aluksi ainakin vaihtaa tulpat ja ilmansuodattimen, autolla on ajettu n. 75tkm mutta huoltokirjassa ei ole merkintää että 60tkm olisi tehty. Auto on ollut itselläni vasta parikuukautta, muuten kyllä toiminut vallan mainosti.
Kiitollisena ottaisin neuvoja vastaan ennen kuin kauppaan kävelen..
Ota BCPR 7ES-11, saa ainakin motonetistä, ja ovat sen verta edullisia, että niitä vaihtaa vaikka joka öljynvaihdossa, kun aikaakaan ei mene 5min enempää.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
Jep, BCPR7ES-11 ja 10tkm välein vaihto (koko sarja maksaa alle 15e). Ei kannata edes miettiä niitä kutosen tulppia ja platinat on rahan haaskausta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
Miksi ei kutosta, onko se kuumempi vai kylmempi ? Toki tiedän että toi 7 on se oikea mutta ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.
Re: Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
Kutonen on kuumempi (liian) ja aiheuttaa aiheettomia nakutusluuloja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
Kiitokset tiedoista.
Ja huomenissa sitten tulppa ostoksille
Ja huomenissa sitten tulppa ostoksille

SAAB 9-3 2.0t SE, 2001
Re: Mitkä sytytystulpat soveltuisivat parhaiten?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)