TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Eroaako tuo yllämainittu 9k aeron ahtimen asennus jotenkin Viggenissä/9-5 aerossa käytetyn td04hl-15t #5 asennuksesta? Onko tuo ahdin myös ns.bolt on pakosarjan ja pakoputken kiinnityksen osalta ng900:een?
Toi lienee parempi vaihtoehto kuin #5 pakopesällä oleva mitsu?
Toi lienee parempi vaihtoehto kuin #5 pakopesällä oleva mitsu?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Tuskin tuo 9000 Aeron ahtimen kiinnitys eroaa hirveästi 9-3/9-5 Mitsun turbon kiinnityksestä. Pakopesä tosiaan on suurempi ja Maptunin Fredrikin mukaan #5:n pakopesällä Mitsu pystyy 290 hv:aan ja #6:n pakopesällä 310 hv:aan. Ja nyt sitten ennen kuin aletaan taas aprikoimaan, että "pystyy ja kykenee ja saavuttaa jne.", niin tuo on viritysfirman edustajan puhetta, joten en ota siihen mitään kantaa, että onko kyse nanosekunnin piikistä vai jopa pidemmästäkin tehostadeportivo kirjoitti:Eroaako tuo yllämainittu 9k aeron ahtimen asennus jotenkin Viggenissä/9-5 aerossa käytetyn td04hl-15t #5 asennuksesta? Onko tuo ahdin myös ns.bolt on pakosarjan ja pakoputken kiinnityksen osalta ng900:een?
Toi lienee parempi vaihtoehto kuin #5 pakopesällä oleva mitsu?
Eipä taida olla bolt-on -kamaa, jos sitä on asentamassa NG900:een. Garrettin T25/T28 ja T28 ovat bolt-on -kamaa, jos autossa on aikaisemmin ollut T25.
P.S. Alkaa tämä virittelytouhukin pikkuhiljaa mietityttämään meikäläistä, sillä sain juuri äsken kuulla, mitä kaikkea autoni laatikkoon joudutaan uusimaan. Aika ihanan kallista Toisaalta en tiedä, voiko noita virityksiäkään suoraan syyttää laatikon kunnosta, sillä kun autossa oli Sensonic, niin se on ainakin pistänyt ykkösvaihteen synkan p*sk*ksi... Niin, ja 5. vaihteen ratas oli kuulemma kanssa ihan finaalissa... ym. ym......
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Joo, mutta noi "uudet" lootat voi olla vielä pahempia "pommeja" kuin mun auton loota oli. Ainakin tietää tuon rempan jälkeen, että loota on huippukunnossa. Hinta on tosin vähän yli 1000 "erkkiä" kalliimpi kuin toi sun lootasi hinta No tämä autoharrastus onkin ihanan kallista puuhaa93t sport kirjoitti:No, mulla ku loota hajos ni ostin "uuden" 500e ja vaihdoin, ei se ny paha hinta oo, jos vaikka 3v välein ton tekee
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Eikös sulla mennyt aika pitkään ennen kuin opit käyttämään sitä kytkintä sensonicin jäljiltä?Turbo Sensonic kirjoitti:...sain juuri äsken kuulla, mitä kaikkea autoni laatikkoon joudutaan uusimaan. Aika ihanan kallista Toisaalta en tiedä, voiko noita virityksiäkään suoraan syyttää laatikon kunnosta, sillä kun autossa oli Sensonic, niin se on ainakin pistänyt ykkösvaihteen synkan p*sk*ksi... Niin, ja 5. vaihteen ratas oli kuulemma kanssa ihan finaalissa... ym. ym......
sorioliihanpakko....
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
No jos mä vastaan asiallisesti tuohon "asiattomaan" kysymykseen, niin muutama kerta tuli vaihdettua vapaalle ilman kytkimen painamista, mutta ikinä en heittänyt pykälää silmään ilman kytkimen painallustapeinu kirjoitti:Eikös sulla mennyt aika pitkään ennen kuin opit käyttämään sitä kytkintä sensonicin jäljiltä?
sorioliihanpakko....
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
No jos mentäis noista vaihdelaatikkomurheista takaisin tähän ahdin probleemaan..
Voisko joku siis kertoa sopiiko viggen ahtimen (td04hl-15t #5) öljy-, vesiputket ja imuputki 9k aeron(td04hl-15t #6) ahtimeen, sekä meneekö tuo 9k ahdin ilman mitään kompressoripesien tms. kääntelyä NG900 nokalle?
Voisko joku siis kertoa sopiiko viggen ahtimen (td04hl-15t #5) öljy-, vesiputket ja imuputki 9k aeron(td04hl-15t #6) ahtimeen, sekä meneekö tuo 9k ahdin ilman mitään kompressoripesien tms. kääntelyä NG900 nokalle?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Varastokopissa
Varastokopissa odottaa 9-5 aeron ahdin asennusta (kun päästään velipojan kanssa sopimukseen hinnasta) 9000:seen. Laippa pitäisi olla sama, mutta ainakin jompaa kumpaa vesi/öljy linjoja joutuu vaihtamaan. Itse sovitan joko Aeron vesi/öljy putket tai teetän teräspunos letkut turbolle.
DP pitäisi sopia suoraan ja imupuolellekkaan ei pitäisi olla tiedossa mitään suuria muutoksia. Saattaa jopa sopia suoraan vaihtamalla parempi klemmari kiinnitykseen .
DP pitäisi sopia suoraan ja imupuolellekkaan ei pitäisi olla tiedossa mitään suuria muutoksia. Saattaa jopa sopia suoraan vaihtamalla parempi klemmari kiinnitykseen .
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
deportivo kirjoitti:No jos mentäis noista vaihdelaatikkomurheista takaisin tähän ahdin probleemaan..
Voisko joku siis kertoa sopiiko viggen ahtimen (td04hl-15t #5) öljy-, vesiputket ja imuputki 9k aeron(td04hl-15t #6) ahtimeen, sekä meneekö tuo 9k ahdin ilman mitään kompressoripesien tms. kääntelyä NG900 nokalle?
Itelle laitoin 9000:n aeron ahtimen ng900:seen ja muuta bolt on asennusta ei ollu ku pakosarja sekä DP.Vesi/öljy putket joutuu teetättää tai muuten vaa muokkaamaa sopiviks.Ite päädyin teräspunos letkuihin.Kompressoripesää joutu kääntämään aika paljon ja hukkiksen kelloa vähän siirtämään..Alko tanko otta kiinni kompura koteloon..Orkkis imuputki oli laipalla ja aerossa klemmari kiinnitys.Joutu sit tekee senki kokonaa uusiks..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Nostellaan vanhaa ketjua.. eli T25 otti ja hajosi mökkireissulla. Toisinsanoen öljyä tulee jonkun verran tuon bypassissa olevan filtterin kautta ulos, ei mitenkään virtana mutta jokatapauksessa (luultavasti kun ahtoja on hetkittäin enemmän).
Eikös tämä aika suoranaisesti viittaa turbon hajoamiseen?
Osasin vähän tuota jo odottaakkin ja nyt olisi uuden turbon hankinta edessä, eli onko tuo TD04HL-15T se fiksuin ratkaisu? Tähän asti autossa on ollu stage 1 softa ja tuolla ahtimellä(ja uudella softalla) pääsisi sopivasti automaattilaatikon "kipurajalle" asti. Tuo mitsu ei taida istua ihan suoraan ng:hen mutta ei se kovin kaukana siitä taida olla? Onko muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? Käytettynä mitsuja saa alle 400€:n.
EDIT: ja siis tässä viestissä tarkoitan tuota 9-3 aeron td04 mallia.
Eikös tämä aika suoranaisesti viittaa turbon hajoamiseen?
Osasin vähän tuota jo odottaakkin ja nyt olisi uuden turbon hankinta edessä, eli onko tuo TD04HL-15T se fiksuin ratkaisu? Tähän asti autossa on ollu stage 1 softa ja tuolla ahtimellä(ja uudella softalla) pääsisi sopivasti automaattilaatikon "kipurajalle" asti. Tuo mitsu ei taida istua ihan suoraan ng:hen mutta ei se kovin kaukana siitä taida olla? Onko muita vaihtoehtoja samassa hintaluokassa? Käytettynä mitsuja saa alle 400€:n.
EDIT: ja siis tässä viestissä tarkoitan tuota 9-3 aeron td04 mallia.
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Tietääkseni ainoastaan mitsun öljyn poiston laippa pienempi kuin t25:sen. Muuten pitäisi käydä suoraan. Pyöriällä viilalla saa siitä laipasta sopivan ja voi joutua laikalla (rälläkkä) hiomaan kompurakotelon puolelta sitä laippaa että mahtuu.
Tässä paripäivää sitten vaihdoin ysitonniseen, t25:sen tilalle tuon mitsun 6 pakopesällä olevan TD04-15T ahtimen.
Kaikki muut "liittimet" näytti olevan kuin t25:sessa paitsi tuo laippa.
Jos liikaa laitettu öljyä koneeseen niin huohottaa ilmanputsaripuolelle.
Palaako öljyä pakoputkessa? Savuttaako?
Tässä paripäivää sitten vaihdoin ysitonniseen, t25:sen tilalle tuon mitsun 6 pakopesällä olevan TD04-15T ahtimen.
Kaikki muut "liittimet" näytti olevan kuin t25:sessa paitsi tuo laippa.
Ei välttämättä.nsn kirjoitti:Eikös tämä aika suoranaisesti viittaa turbon hajoamiseen?
Jos liikaa laitettu öljyä koneeseen niin huohottaa ilmanputsaripuolelle.
Palaako öljyä pakoputkessa? Savuttaako?
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Kiitokset arttu vastauksesta,arttu kirjoitti:Tietääkseni ainoastaan mitsun öljyn poiston laippa pienempi kuin t25:sen. Muuten pitäisi käydä suoraan. Pyöriällä viilalla saa siitä laipasta sopivan ja voi joutua laikalla (rälläkkä) hiomaan kompurakotelon puolelta sitä laippaa että mahtuu.
Tässä paripäivää sitten vaihdoin ysitonniseen, t25:sen tilalle tuon mitsun 6 pakopesällä olevan TD04-15T ahtimen.
Kaikki muut "liittimet" näytti olevan kuin t25:sessa paitsi tuo laippa.
Ei välttämättä.nsn kirjoitti:Eikös tämä aika suoranaisesti viittaa turbon hajoamiseen?
Jos liikaa laitettu öljyä koneeseen niin huohottaa ilmanputsaripuolelle.
Palaako öljyä pakoputkessa? Savuttaako?
Toisinsanoen tuo ahtimen vaihto mitsuun näyttää olevan aikalailla bolt-on. Ajattelin että jos ei kovin kalliiksi tule voisin ainakin tuon öljyn poistoletkun teettää hi-flexillä niin ei tartte käydä itse sorvailemaan. Ja jos tarvetta niin muutkin.
Tuosta huohotuksesta, öljyt on vaihdettu n.5tkm sitten ja vasta nyt by-pass sylkee öljyä. Savutta jonkun verran, ei kuitenkaan mitään pihan täyttävää pilveä. No otan turbon tällä viikolla irti ja tutkin asiaa. Itseasiassa tilaan luultavasti jokatapauksessa tollasen mitsun kun ruotsinmaalta niitä niin halvalla saa.
Osaako joku letkuja teettänyt sanoa pituuksista ja liittimistä tarkempaa infoa kun mennään T25:sesta TD04HL-15T:hen?
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
Tuohon ihan kommenttina, jos ite mittailee ja teettää letkut niin kannattaa huomioida banjoliittimen asennuskulma eli mihin asentoon banjo asennetaan letkuun.nsn kirjoitti:Osaako joku letkuja teettänyt sanoa pituuksista ja liittimistä tarkempaa infoa kun mennään T25:sesta TD04HL-15T:hen?
Sen verta kankeeta tavaraa ettei letkua hirveästi taivutella kun on mittoihin tehty ja jos banjot persiikulmassa.
Myöskään liian pitkä ei ole hyvä eikä nätti, joten jonkinmoista tarkkuutta kannattaa suorittaa tuossa hommassa - tarkkuus korostuu varsinkin isompien ahtien plus paksumpien letkujen kanssa vakiopaikalla missä on muutenkin ahdasta pujotella teräspunottuja letkuja.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: TD04HL-15T #6 sopivuus NG900
En tiedä että onko noita TD04HL-15T ahtimia kuinka monta eri variaatiota, mutta varmin homma on tilata ahdin ensin ja miettiä/sovittaa letkuja vasta sitten.nsn kirjoitti: Osaako joku letkuja teettänyt sanoa pituuksista ja liittimistä tarkempaa infoa kun mennään T25:sesta TD04HL-15T:hen?
Kuten sanoin niin vertasin t25:sen ja tuon asentamani mitsun putkien paikkoja.
Muuten täsmälleen samat kävi pituutta myöten mutta ainoastaan öljyn poiston laippa eri tässä meikän tapauksessa.
Ahtimen vaihdon syy ainoastaan piti saada isompi tonariin ja toi t25:nen hyvä timmi varaahdin tuohon GM ysisatkuun.