miten noita intercoolerin virtauksia mahdetaan mitata, minkälaisella laitteistolla ja/tai menetelmällä?
entä onko tietoo paljonko mahtaa olla og900:n alumiinisen coolerin lukemat..?
coolerin virtauksen mittaaminen
-
- "Aero"
- Viestit: 358
- Liittynyt: Pe Tammi 20, 2006 20:23
coolerin virtauksen mittaaminen
900 T16 "Turbonaattori" (PR...kele...)
Re: coolerin virtauksen mittaaminen
Samalla laitteella kun kansien virtauksia mitataan.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: coolerin virtauksen mittaaminen
Paljonkohan mahtaa olla og900:n coolerin hyötysuhde?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: coolerin virtauksen mittaaminen
Hakemalla vanhoja keskusteluja löytyy tuosta og900 coolerista enemmänkin tekstiä. Lyhyesti:
OG900:een oli kolmenlaista cooleria, täysalumiininen ja kaksi muovisilla päädyillä olevaa Blackstonen versiota aiheesta. Virtaus riippuu kanavien lukumäärästä ja läpimitassa, vanhemmissa niitä oli enemmän -> virtaus heikompaa ja jäähdytyskyky ainakin teoriassa parempi. Itse kokeilin täysalumiinista vähän aikaa ex-Aerossa, ja virtaus pienillä kierroksilla saattoi olla hiukan huonompi, ainakin ahtopainemittari liikkui aluksi hitaammin kuin auton alkuperäisellä versiolla. Itse siis pitäytyisin viimeisimmässä mallissa.
Alkup. cooleri ei ole suuri ja sen sijoituspaikka vas. etuvalon takana ei ole hyvä. Mutta, se on kuitenkin helppo asentaa ja jos muistaa laittaa valon takana olevan ilmanohjaimen paikalleen, ajaa se kuitenkin jotenkin tehtävänsä. 9000:en cooleri on varmasti hyvä, mutta se vaatii jo asentamista.
Itse aikanaan etsin kovasti noita mitattuja virtauksia netistä, niitä kuitenkaan löytämättä.
OG900:een oli kolmenlaista cooleria, täysalumiininen ja kaksi muovisilla päädyillä olevaa Blackstonen versiota aiheesta. Virtaus riippuu kanavien lukumäärästä ja läpimitassa, vanhemmissa niitä oli enemmän -> virtaus heikompaa ja jäähdytyskyky ainakin teoriassa parempi. Itse kokeilin täysalumiinista vähän aikaa ex-Aerossa, ja virtaus pienillä kierroksilla saattoi olla hiukan huonompi, ainakin ahtopainemittari liikkui aluksi hitaammin kuin auton alkuperäisellä versiolla. Itse siis pitäytyisin viimeisimmässä mallissa.
Alkup. cooleri ei ole suuri ja sen sijoituspaikka vas. etuvalon takana ei ole hyvä. Mutta, se on kuitenkin helppo asentaa ja jos muistaa laittaa valon takana olevan ilmanohjaimen paikalleen, ajaa se kuitenkin jotenkin tehtävänsä. 9000:en cooleri on varmasti hyvä, mutta se vaatii jo asentamista.
Itse aikanaan etsin kovasti noita mitattuja virtauksia netistä, niitä kuitenkaan löytämättä.
Re: coolerin virtauksen mittaaminen
mitäs jos sen laittais syylärin etupuolelle, het siihen maskin taakse, jäähdytteliskö hyvin? Onko joku ehkä kokeillut? mitäs tuo hyötysuhde muuten tarkoittaa tässä yhteydessä..?
Frostwind kirjoitti:Paljonkohan mahtaa olla og900:n coolerin hyötysuhde?
Re: coolerin virtauksen mittaaminen
Sitä, että kuinka monta prosenttia välijäähdytin poistaa ahtimen aiheuttamasta ilman lämpötilan nousustaa9000 kirjoitti:mitäs tuo hyötysuhde muuten tarkoittaa tässä yhteydessä..?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit