Ei siinä ole mitään estettä. Eikä se EK-kaasutin mitenkään radikaalisti eroa tavanomaisesta (=sota-aikaisesta) kaasuttimesta. Märällä puulla ymmärrettävästi teho laskee ja kulutus kasvaa.
Pienenä anekdoottina tästä laitteiston käyttökelpoisuudesta voisin mainita, että Vampulalainen "Häkä-Heikkinen" aloitti harrastuksen vuonna 1995 ja tällä hetkellä puulla ajettuja kilometrejä on mittarissa yli 320 000. Itse ajelin yhtenä kesänä 90 km edestakaista työmatkaa pari kuukautta. Kerran jäin välille kun kaasuvaijeri meni poikki, sekin vanhuuttaan. Monesti tuli edellisellä autolla ajettua 420 km taipaletta Pohjois-Pohjanmaalta hämeeseen ja päin vastoin. Nykysellä autolla ajoin sen valmistuttua n. 20 km testiajoa sisältäen katsastuksen. Sen jälkeen päästelin 770 km Lapista Hämeeseen - No problem.
Ja niistä päästöistä; katsastusmittauksessa on yleisesti saavutettu lukemia 0,3% CO ja 30ppm HC ilman kattia, joten päästöistä se ei jää kiinni.
ps. Eteläinen ei ole kovin kaukana Lammilta.
VNT-ahtimen ohjaus APC:n avulla
Re: VNT-ahtimen ohjaus APC:n avulla
no kappas, nyttenpä vasta palailen aiheeseen, tänneppä onkin sillä aikaa tullut vastaus. täytyypä poiketa moottoritieltä joskus ihmettelemään niitä laitteita.