Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jos auto on vuosimallia 87, niin siinä on vesigarrett.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
jbl
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Helmi 02, 2008 14:37

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja jbl »

Juuri näin, siinä syylärin edessä nätisti ahtimelle jäähdytin. Meniköhän oikein? 8O
Kiitto "moderator"
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

jbl kirjoitti:Juuri näin, siinä syylärin edessä nätisti ahtimelle jäähdytin. Meniköhän oikein? 8O
Kiitto "moderator"
Ei vaan turbossa on itsessään vesijäähdytys. Ja turbon merkki on Garrett.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68

Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
jbl
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Helmi 02, 2008 14:37

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja jbl »

Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
kolmosen kautta nelonen ja jää.. :lol:
pocky
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 18:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja pocky »

JouniCSE kirjoitti:
jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
kolmosen kautta nelonen ja jää.. :lol:
Kuva

Sori offtopic :mrgreen:
#3431
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

PCS.ltä vaan orginaalin tilalle vapaammin virtaava suodatin...en nyt muista nimee mutta jokin "race" malli. ihan saman näkönen kun alkuperänen ja tässä saa samalla kaupanpäälle ulos kuuluvat pussaukset :P
Ainakin oma tomaattikin pissauttelee
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja tetammi »

jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
Kannattaa varmaan odottaa että saa modatun apc:n ja bensalastun paikoilleen ennen kuin haaveilee lisää. :D
Ja saa ehkä muutenkin paremman käsityksen siitä mitä autosta haluaa kuin että rupee muuttaan kaikkee kerralla.
Avarampi putkisto auttaa siihen miten ahdin herää ja tietty sitten oikein isoilla teholla ei ahdista muutenkaan.
Isommilla muutoksilla saa varautuu siihen että vanhassa autossa saa ruveta uusiin muutakin osaa, puslii, koneen tukikumei jne...
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jbl
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: La Helmi 02, 2008 14:37

Re: Saab 9000 turbo -87 apua viritykseen ?

Viesti Kirjoittaja jbl »

tetammi kirjoitti:
jbl kirjoitti:Kaikkea sitä oppii kun opiskelee. Mikä on ahtimen tarkka merkki tuossa 9000 -87 (tylppänokassa)? Mikä olisi tehokkaampi ahdin tuohon keulille, jota ei tarvitsisi kamalasti sovittaa? Vai meneekö joku siihen suoraan heittämällä?
Kannattaa varmaan odottaa että saa modatun apc:n ja bensalastun paikoilleen ennen kuin haaveilee lisää. :D
Ja saa ehkä muutenkin paremman käsityksen siitä mitä autosta haluaa kuin että rupee muuttaan kaikkee kerralla.
Avarampi putkisto auttaa siihen miten ahdin herää ja tietty sitten oikein isoilla teholla ei ahdista muutenkaan.
Isommilla muutoksilla saa varautuu siihen että vanhassa autossa saa ruveta uusiin muutakin osaa, puslii, koneen tukikumei jne...
Totta tuokin, sitä vaan ahnehtii jo etukäteen :lol:
Koitetaan näillä mennä pikkuhiljaa eteenpäin ja sitten kun vanhassa tonnarissa joku paukahtaa, ihmetellään...
Vastaa Viestiin