Ja taas käytiin Dynossa ala AMW

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Ja taas käytiin Dynossa ala AMW

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Joku saattaa muistaa että etsin kuumeisesti jonkun aikaa sitten paikkaa jossa auton voisi dynottaa kunnon vehkeiden kera. Nämä putkat tuntuvat olevan kiven alla pääkaupunkiseudulla tai sitten ne buukattu koko kesän. Elelin jo siinä ajatuksessa että odottelen elokuulle ja vien sitten auton hki-amk:lle tai lahden p&j tuning:iin vai mikä se nyt olikaan.
Suunnitelmiin tuli kuitenkin muutos viime viikolla, kun reissu kaverin pöndelle LPR:n kupeeseen varmistui. Soitto AMW:n Maatsille perjantaina ja dynoaikaa varamaan ensi tiistaille tai keskiviikolle. Kiireitä tuntui pitelevän mutta onneksi Maatsi sai järkättyä aikaa normaali työajan ulkopuolelta, joten suuri kiitos kuuluu tästä hänelle.

Kun rullille päästiin niin odotuksen eivät yllättäen ollet kovin korkealla, johtuen siitä että auton lämpömittari näytti +25C ja huoneessa oli lämmintä komeat 30C! Tässä vaiheessa ei auttanut itku, vaan pakko oli kokeilla kuinka viggen selviää vedosta korkeasta lämpötilasta huolimatta.
Ei vissiin ole kovin väärin sanoa että auto suoriutui vedosta varsin mallikkaasti 283/505, ottaen huomioon että edelliselle kerralla (290/510) huoneessa oli vain 5 astetta lämmintä.

Maptunin Freetu oli myös onnistunut työssään ja nyt auto sai kunnolla soppaa aina rajoittajalle asti. Auto ajettiin lähes peräjälkeen kolmesti rullilla, eikä nakuraja tullut vieläkään vastaan.

Ohessa käppyrä ja videoo tulee myöhemmin. Katkoviivalla piiretty käyrä on se vanha helmikuinen veto.

PS. Maatsilla pyörii edelleen yksi 9-3:n cooleri nurkissa. Käykää nyt ihmeesse joku ostamassa se pois, ei se ainakaan hinnalla ole pilattu!


Kuva
#1730
500whp.net member
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Voin vain arvata miten hyvin toi lähtee, kun tulee "vääntöpiikki" :)
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Coltti kirjoitti:Voin vain arvata miten hyvin toi lähtee, kun tulee "vääntöpiikki" :)
Ei pärjää mun vakio tontulle :wink: 150hv 215nm 2500rpm :evil:

Avovaimo olis kovasti innostunut VIGGEN stä, ei kuulema muu saab kelpaa, joten onnittelut Ollille mallin valinnasta :lol:

ps. pitäisköhän laittaa "eukko" vaihtoon ja etsiä sellainen joka osaa arvostaa tonttuja :wink:

Taitaa Ollilla olla tykein saab suomessa ? (290/510) 8O
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

9000cst kirjoitti:
Taitaa Ollilla olla tykein saab suomessa ? (290/510) 8O
Vääntöä varmaan harhalla saabistilla on enemmän, mutta tehoa kyllä aika monelle. Ei tuo vajaa 300 hummaa nyt niin kummoinen luku vielä ole. :lol:
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Eikös sitä jollakin ollut tonnarissa jotai 312hv ja väännöt 520 luokkaa... :roll: Vai muistanko väärin. Mahtas löytyä dynokäyrät topicin alta. :roll:
moksu
"Hölösuu"
Viestit: 1260
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 16:33

Viesti Kirjoittaja moksu »

9000cst kirjoitti:
Avovaimo olis kovasti innostunut VIGGEN stä, ei kuulema muu saab kelpaa, joten onnittelut Ollille mallin valinnasta :lol:

ps. pitäisköhän laittaa "eukko" vaihtoon ja etsiä sellainen joka osaa arvostaa tonttuja :wink:
jos Olli ottais :wink: :wink:
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

video keikasta
http://viggen93.mine.nu/viggen/dyno04-07.wmv
15Mb ja 1min 37s
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:Ei tuo vajaa 300 hummaa nyt niin kummoinen luku vielä ole. :lol:
Hmm.. tarttis varmaan tehä jotain? :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jkairt
"Turbo"
Viestit: 253
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 17:16

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Mikä oli dynottamisen hinta ? Joskos omaansa piirrättäisi paperille ja.
JK
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

jkairt kirjoitti:Mikä oli dynottamisen hinta ? Joskos omaansa piirrättäisi paperille ja.
Paikasta riippuen 40-80e, AMW taitaa veloittaa 65E
#1730
500whp.net member
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Olisi kyllä mielenkiintoista dynottaa ihan tavallisia autojakin, jopa vapareita. Aina ihmiset puhuu että montako heppaa on autossa jne, mutta ne yleensä perustuu tehtaan ilmoittamiin tehoihin, eikä todellisuuteen.

Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä. Samalla voisi uteliaa potkia renkaita ja ihmetellä livenä, miten homma tapahtuu. :wink:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mertmi kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista dynottaa ihan tavallisia autojakin, jopa vapareita......

Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä.
Jes, mä voisin tuoda paikalle yksikaasarisatkun referenssiksi, vieläköhän mahtaisi löytyä kaikki 100konia pellin alta? :lol: :roll: :oops:

Juu, mutta siis ideana ihan mainio, "maailmalla" tuota on vissiin harrastettukin (muistan saab centralista lukeneeni vastaavasta tapahtumasta).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
saab900rs
"Aero"
Viestit: 389
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 09:04
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja saab900rs »

Mertmi kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista dynottaa ihan tavallisia autojakin, jopa vapareita. Aina ihmiset puhuu että montako heppaa on autossa jne, mutta ne yleensä perustuu tehtaan ilmoittamiin tehoihin, eikä todellisuuteen.

Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä. Samalla voisi uteliaa potkia renkaita ja ihmetellä livenä, miten homma tapahtuu. :wink:
Jos tuota asiaa alkais nyt joku hoitamaan niin ehkä syksyllä vois olla mahd.!!

Ei muuta ku puhelin kouraan...kenellä riittäis kiinnostus???
-¤Ahdin määrää tahdin¤-


Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Vigge kirjoitti:video keikasta
http://viggen93.mine.nu/viggen/dyno04-07.wmv
15Mb ja 1min 37s
Ei voi sanoa muuta kuin makea dynopätkä. Noi soundit on aika räyhäkät paikan päällä. :D
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Dynotus jos sen tekee oikein niin yhden auton tehojen mittaus vien noin ½-1h kun pitää välillä jäähdytellä. Toki jos tekee niin että kertarykäsy ja uuttaa autoa penkkiin niin saadaan monta autoa ajettua. Joka tapauksessa koko päivän puuha jos 10 autoakin tulee paikalle
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin