Ja taas käytiin Dynossa ala AMW
Ja taas käytiin Dynossa ala AMW
Joku saattaa muistaa että etsin kuumeisesti jonkun aikaa sitten paikkaa jossa auton voisi dynottaa kunnon vehkeiden kera. Nämä putkat tuntuvat olevan kiven alla pääkaupunkiseudulla tai sitten ne buukattu koko kesän. Elelin jo siinä ajatuksessa että odottelen elokuulle ja vien sitten auton hki-amk:lle tai lahden p&j tuning:iin vai mikä se nyt olikaan.
Suunnitelmiin tuli kuitenkin muutos viime viikolla, kun reissu kaverin pöndelle LPR:n kupeeseen varmistui. Soitto AMW:n Maatsille perjantaina ja dynoaikaa varamaan ensi tiistaille tai keskiviikolle. Kiireitä tuntui pitelevän mutta onneksi Maatsi sai järkättyä aikaa normaali työajan ulkopuolelta, joten suuri kiitos kuuluu tästä hänelle.
Kun rullille päästiin niin odotuksen eivät yllättäen ollet kovin korkealla, johtuen siitä että auton lämpömittari näytti +25C ja huoneessa oli lämmintä komeat 30C! Tässä vaiheessa ei auttanut itku, vaan pakko oli kokeilla kuinka viggen selviää vedosta korkeasta lämpötilasta huolimatta.
Ei vissiin ole kovin väärin sanoa että auto suoriutui vedosta varsin mallikkaasti 283/505, ottaen huomioon että edelliselle kerralla (290/510) huoneessa oli vain 5 astetta lämmintä.
Maptunin Freetu oli myös onnistunut työssään ja nyt auto sai kunnolla soppaa aina rajoittajalle asti. Auto ajettiin lähes peräjälkeen kolmesti rullilla, eikä nakuraja tullut vieläkään vastaan.
Ohessa käppyrä ja videoo tulee myöhemmin. Katkoviivalla piiretty käyrä on se vanha helmikuinen veto.
PS. Maatsilla pyörii edelleen yksi 9-3:n cooleri nurkissa. Käykää nyt ihmeesse joku ostamassa se pois, ei se ainakaan hinnalla ole pilattu!
Suunnitelmiin tuli kuitenkin muutos viime viikolla, kun reissu kaverin pöndelle LPR:n kupeeseen varmistui. Soitto AMW:n Maatsille perjantaina ja dynoaikaa varamaan ensi tiistaille tai keskiviikolle. Kiireitä tuntui pitelevän mutta onneksi Maatsi sai järkättyä aikaa normaali työajan ulkopuolelta, joten suuri kiitos kuuluu tästä hänelle.
Kun rullille päästiin niin odotuksen eivät yllättäen ollet kovin korkealla, johtuen siitä että auton lämpömittari näytti +25C ja huoneessa oli lämmintä komeat 30C! Tässä vaiheessa ei auttanut itku, vaan pakko oli kokeilla kuinka viggen selviää vedosta korkeasta lämpötilasta huolimatta.
Ei vissiin ole kovin väärin sanoa että auto suoriutui vedosta varsin mallikkaasti 283/505, ottaen huomioon että edelliselle kerralla (290/510) huoneessa oli vain 5 astetta lämmintä.
Maptunin Freetu oli myös onnistunut työssään ja nyt auto sai kunnolla soppaa aina rajoittajalle asti. Auto ajettiin lähes peräjälkeen kolmesti rullilla, eikä nakuraja tullut vieläkään vastaan.
Ohessa käppyrä ja videoo tulee myöhemmin. Katkoviivalla piiretty käyrä on se vanha helmikuinen veto.
PS. Maatsilla pyörii edelleen yksi 9-3:n cooleri nurkissa. Käykää nyt ihmeesse joku ostamassa se pois, ei se ainakaan hinnalla ole pilattu!
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Voin vain arvata miten hyvin toi lähtee, kun tulee "vääntöpiikki"
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Ei pärjää mun vakio tontulle 150hv 215nm 2500rpmColtti kirjoitti:Voin vain arvata miten hyvin toi lähtee, kun tulee "vääntöpiikki"
Avovaimo olis kovasti innostunut VIGGEN stä, ei kuulema muu saab kelpaa, joten onnittelut Ollille mallin valinnasta
ps. pitäisköhän laittaa "eukko" vaihtoon ja etsiä sellainen joka osaa arvostaa tonttuja
Taitaa Ollilla olla tykein saab suomessa ? (290/510)
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Olisi kyllä mielenkiintoista dynottaa ihan tavallisia autojakin, jopa vapareita. Aina ihmiset puhuu että montako heppaa on autossa jne, mutta ne yleensä perustuu tehtaan ilmoittamiin tehoihin, eikä todellisuuteen.
Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä. Samalla voisi uteliaa potkia renkaita ja ihmetellä livenä, miten homma tapahtuu.
Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä. Samalla voisi uteliaa potkia renkaita ja ihmetellä livenä, miten homma tapahtuu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Jes, mä voisin tuoda paikalle yksikaasarisatkun referenssiksi, vieläköhän mahtaisi löytyä kaikki 100konia pellin alta?Mertmi kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista dynottaa ihan tavallisia autojakin, jopa vapareita......
Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä.
Juu, mutta siis ideana ihan mainio, "maailmalla" tuota on vissiin harrastettukin (muistan saab centralista lukeneeni vastaavasta tapahtumasta).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jos tuota asiaa alkais nyt joku hoitamaan niin ehkä syksyllä vois olla mahd.!!Mertmi kirjoitti:Olisi kyllä mielenkiintoista dynottaa ihan tavallisia autojakin, jopa vapareita. Aina ihmiset puhuu että montako heppaa on autossa jne, mutta ne yleensä perustuu tehtaan ilmoittamiin tehoihin, eikä todellisuuteen.
Tästä tulee taas kerran mieleen se "dynotus miitti", jossa tulis populaa paikalle ja jokun viripajan dynopenkki olisi varattuna vaikkapa jonkun kohtuullisen kokoisen saab klubilaisten porukan käytössä. Samalla voisi uteliaa potkia renkaita ja ihmetellä livenä, miten homma tapahtuu.
Ei muuta ku puhelin kouraan...kenellä riittäis kiinnostus???
-¤Ahdin määrää tahdin¤-
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
Saab 900 t8 -85
Saab 900 t8 -81
#1765
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Dynotus jos sen tekee oikein niin yhden auton tehojen mittaus vien noin ½-1h kun pitää välillä jäähdytellä. Toki jos tekee niin että kertarykäsy ja uuttaa autoa penkkiin niin saadaan monta autoa ajettua. Joka tapauksessa koko päivän puuha jos 10 autoakin tulee paikalle
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta