Dynokäyrät
Dynokäyrät
Nyt kun useat ihmiset ovat käyneet dynoamassa autonsa niin olisi kiva saada käyrät näkyville. Pelkät huippuarvot kun ei paljon kerro auton todellisesta luonteesta.Esim tässä pari omasta autosta tempaistua käyrää.
Väännön huippuarvoissa on ero vain 20Nm, mutta käyrien muodot ovat aivan eri luokkaa. Ensimmäisessä vääntö on tasainen, 400Nm raja saavutetaan 2250 kierroksilla. Vääntö pysyy lähes vakiona aina testin lopettamiseen, eli 4500 asti.
Ei tarvitse varmaan edes kysä kumpi vie autoa paremmin...
Jos ihmisillä ei ole paikkaa minne käppyrät laittaa, niin ei hätää. Pistäkää käppyrät mulle mailissa, niin lisään ne tänne.
olli.ruosaari@hut.fi
Väännön huippuarvoissa on ero vain 20Nm, mutta käyrien muodot ovat aivan eri luokkaa. Ensimmäisessä vääntö on tasainen, 400Nm raja saavutetaan 2250 kierroksilla. Vääntö pysyy lähes vakiona aina testin lopettamiseen, eli 4500 asti.
Ei tarvitse varmaan edes kysä kumpi vie autoa paremmin...
Jos ihmisillä ei ole paikkaa minne käppyrät laittaa, niin ei hätää. Pistäkää käppyrät mulle mailissa, niin lisään ne tänne.
olli.ruosaari@hut.fi
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Tässä muutamia poimintoja saman topicin alle.
Potkuhousun 9-3 aero SP stage I
Saabisti2 (IP-2) 9-5 aero sedan vm. 00 169 kW ja 350 Nm SP stage II?
Vakio Viggen
Potkuhousun 9-3 aero SP stage I
Saabisti2 (IP-2) 9-5 aero sedan vm. 00 169 kW ja 350 Nm SP stage II?
Vakio Viggen
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
9000 2.3 vm 91, vaihdettu cooleri, 3" rööri, race-kat, turbo, vv-suodin, FPR, Mahlen takomännät, parempi kansipahvi, kytkin
vakiona 200 hp ja 330Nm, Hestec tulossa
vakiona 200 hp ja 330Nm, Hestec tulossa
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
J-P:n tulokset (nikki?)
Auton tiedot:
Saab 9000 2.0Ltt -97
ahdin vaihdettu, mitsu TD04-15T max. ahtopaine 1.45 Bar
3" putki Race katilla,
ilman saantia parannettu
Aeron kytkin
285Hv 510Nm.
Auton tiedot:
Saab 9000 2.0Ltt -97
ahdin vaihdettu, mitsu TD04-15T max. ahtopaine 1.45 Bar
3" putki Race katilla,
ilman saantia parannettu
Aeron kytkin
285Hv 510Nm.
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Dodiin herätellään tätä topic:ia taas hieman henkiin, kun siitä tuli juttua Aten atuoa koskevassa keskustelussa.
Jos jollain on käppyröitä ja haluat ne tänne, mutta ei ole tilaa netissä, niin mulla voi laittaa.
oruosaar@cc.hut.fi
Tässä speedon vakio 9-3 aeron käppyrä
Aten ng900 cab, maptun stage III, amw cooleri
Mun viggen, Maptun softa, FPR, AMW cooleri.
Ylempi vakio coolerilla ja alempi uudella
Jos jollain on käppyröitä ja haluat ne tänne, mutta ei ole tilaa netissä, niin mulla voi laittaa.
oruosaar@cc.hut.fi
Tässä speedon vakio 9-3 aeron käppyrä
Aten ng900 cab, maptun stage III, amw cooleri
Mun viggen, Maptun softa, FPR, AMW cooleri.
Ylempi vakio coolerilla ja alempi uudella
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 11:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Ja hieman lisää
Tässä on dynö käyrä 9-3 aerosta Maptunin Steg 3 softalla ja vakio coolerilla, ahtoputki on alumiininen.
Tässä on dynö käyrä 9-3 aerosta Maptunin Steg 3 softalla ja vakio coolerilla, ahtoputki on alumiininen.
Viimeksi muokannut Vigge, Ke Syys 01, 2004 12:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Tässä 9000T -87 jo esilläkin ollut käppyrä, 215kW/290Nm :
Autoon ei muuta ole tehty kun ahtoja nostettu boxin kautta ja immua ruuvattu löpön saannin toivossa. Penkissä täyskaasurikastus ei toiminut ja alkoi mennä laihaille (0.2-1.0, evm), joten ahdotkin jäivät potikoiden asennoista huolimatta 0.8bar pintaan.
Kaikkihan muistavat sitten että oikeastaan mitkään edellä mainituista käppyröistä eivät ole keskenään vertailukelpoisia, varsinkaan eri paikoissa ajetut tulokset. Ellei muuta vaikuttavaa niin sitten ainakin tuo lämpötila vaikuttaa, ja bensa ja jayms. yms, mutta nämä jo tiesittekin
Mutta kyllähän näistä käppyröistä sen näkee että Saabit, jopa lähes 20 vuotta vanhatkin, jaksavat potkia gti-riiskupit yms. tounink autot kumoon miten päin vain.
Autoon ei muuta ole tehty kun ahtoja nostettu boxin kautta ja immua ruuvattu löpön saannin toivossa. Penkissä täyskaasurikastus ei toiminut ja alkoi mennä laihaille (0.2-1.0, evm), joten ahdotkin jäivät potikoiden asennoista huolimatta 0.8bar pintaan.
Kaikkihan muistavat sitten että oikeastaan mitkään edellä mainituista käppyröistä eivät ole keskenään vertailukelpoisia, varsinkaan eri paikoissa ajetut tulokset. Ellei muuta vaikuttavaa niin sitten ainakin tuo lämpötila vaikuttaa, ja bensa ja jayms. yms, mutta nämä jo tiesittekin
Mutta kyllähän näistä käppyröistä sen näkee että Saabit, jopa lähes 20 vuotta vanhatkin, jaksavat potkia gti-riiskupit yms. tounink autot kumoon miten päin vain.