Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Empä tiiä, ei noi alitehoiset paljoa kiinnosta.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

saapasi kirjoitti:Noniin ja miten niin taas simppeli ratkaisu...PCS:ltä aamulla löytyi. Mutta kun ei briteistäkään, niin eihän sitä voi täälläkään olla :D . Pullakahvit siis stop.
Tarttis kanssa hommailla uudet pienemmät puslat taakse. Taka-akselille on jo vaihdettu uretaaniset...
Oli vaikeuksia löytää pinempiä uretaanisia. Hommasitko uretaanipuslat siis eteen vai taakse? Isot vai pienempiä puslia?

nm. ei kesäksi kumeja
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja SonmH »

vaihdoin tänään kesärenkaat ja kylläpäs se auto veteli... Juuri vaihdettu eteen uudet ure puslat. Eipä haittaa vetely se taitaa kuulua asiaan... :wink:
Väärinviritys stage 3 1x2-1
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tannisto kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Noniin ja miten niin taas simppeli ratkaisu...PCS:ltä aamulla löytyi. Mutta kun ei briteistäkään, niin eihän sitä voi täälläkään olla :D . Pullakahvit siis stop.
Tarttis kanssa hommailla uudet pienemmät puslat taakse. Taka-akselille on jo vaihdettu uretaaniset...
Oli vaikeuksia löytää pinempiä uretaanisia. Hommasitko uretaanipuslat siis eteen vai taakse? Isot vai pienempiä puslia?
Eteen ja taakse, siinä on isoja ja pienempiä. On siis Powerflexin koko setti tonnariin odottamassa asennusta, oon vaan odotellu noita etutuennan takapuslia ja niitä alumiinipaloja. En mistään erikokoisista tiedä, jos meinaat ison puslan paikalle pienemmän tjsp. Tilasin Elkpartsilta kaikki uretaaniset mitä tonnariin saa, laatikkoa myöten ja momenttipuslat oli jo ennestään.
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

saapasi kirjoitti:
Tannisto kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Noniin ja miten niin taas simppeli ratkaisu...PCS:ltä aamulla löytyi. Mutta kun ei briteistäkään, niin eihän sitä voi täälläkään olla :D . Pullakahvit siis stop.
Tarttis kanssa hommailla uudet pienemmät puslat taakse. Taka-akselille on jo vaihdettu uretaaniset...
Oli vaikeuksia löytää pinempiä uretaanisia. Hommasitko uretaanipuslat siis eteen vai taakse? Isot vai pienempiä puslia?
Eteen ja taakse, siinä on isoja ja pienempiä. On siis Powerflexin koko setti tonnariin odottamassa asennusta, oon vaan odotellu noita etutuennan takapuslia ja niitä alumiinipaloja. En mistään erikokoisista tiedä, jos meinaat ison puslan paikalle pienemmän tjsp. Tilasin Elkpartsilta kaikki uretaaniset mitä tonnariin saa, laatikkoa myöten ja momenttipuslat oli jo ennestään.
Etutukivarren takauretaanipusla löytyy ainakin herttoniemestä usa-partsilta hintaan 68 euroa pari.. ja alumiinihelat tuohon etukiinnitykseen biltemasta tai motonetista.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja saapasi »

vjbremer kirjoitti:
saapasi kirjoitti:
Tannisto kirjoitti: Tarttis kanssa hommailla uudet pienemmät puslat taakse. Taka-akselille on jo vaihdettu uretaaniset...
Oli vaikeuksia löytää pinempiä uretaanisia. Hommasitko uretaanipuslat siis eteen vai taakse? Isot vai pienempiä puslia?
Eteen ja taakse, siinä on isoja ja pienempiä. On siis Powerflexin koko setti tonnariin odottamassa asennusta, oon vaan odotellu noita etutuennan takapuslia ja niitä alumiinipaloja. En mistään erikokoisista tiedä, jos meinaat ison puslan paikalle pienemmän tjsp. Tilasin Elkpartsilta kaikki uretaaniset mitä tonnariin saa, laatikkoa myöten ja momenttipuslat oli jo ennestään.
Etutukivarren takauretaanipusla löytyy ainakin herttoniemestä usa-partsilta hintaan 68 euroa pari.. ja alumiinihelat tuohon etukiinnitykseen biltemasta tai motonetista.
Tuo on varmaan superflexiä, koska PCS tarjosi powerflexiltä uusien helojen kanssa 100€ ja siinä on jo klubialekin.

Motonetissä noista heloista joutunee rapsuttamaan sen vulkanoidun kumin:
Takahela+tukirauta (1/puoli, poikittain). . . . . . . . . . 18-1175 12.90 ???

Jos joutuu, niin ei nappaa. Mut sit nappais jos ei joutuis ja toi US-Partsin hinta oliskin Powerflexiä..
Make^
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 19:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Make^ »

Kilpureissa käytetään välyksettömiä uniball-niveliä!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos vetelyä lähtee selvittelemään, niin ihan ensimmäisenä aurauskulman säätö vain piirun verran auraukselle. Mikäli sinne etupäähän on tullut välystä ja auraus on säädetty noin, niin oireiksi muodostuukin jatkossa "poukkoilu" tiukemmassa jarrutuksessa, kun pyöräkulmat kääntyy tuossa tilanteessa tietenkin vastakkaiseen suuntaan (haritukselle). Muidenkaan kulmien mittaus ei olisi pahitteeksi. Olennaistahan on, että ne olisivat suunnilleen symmetrisesti ja vasemman puolen isommasta caster-kulmasta olisi se etu, että auto pyrkii menemään näillä meikäläisten oikealle kallistuvilla teillä hyvinkin vakaasti suoraan...

Omakohtaisena kokemuksena voin sanoa, että esim. tuossa 99turbossani liiallinen auraus aiheutti jo pelkästään selkeää pyrkimystä "keulimiseen" kiihdytyksissä. Myöskin keula oli epävakaa uraisella tiellä ja tuntui, että auto kimmahtaa millä hetkellä hyvänsä pusikkoon tai vastaantulijan kaistalle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin