Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Moikka.
Osaako joku kokemusta omaava sanoa pystyykö siirtämään BSR softalla päivitetyn 9-5 Aeron mallia 2004 Ecun Uudempaan samanlaiseen Aeroon mallia 2006?
Kun tilasin ruotsista softan ja asensin sen koodauslaitteella niin he tilatessa kysyi sarjanumerot ym. vaikuttaako se jotain vai toimiiko ihan normaalisti myös uudemmassa?
2006 Aerossahan on kirjan mukaan jo vakiona 260hp kun 2004 mallissa on 250hp.
Vastausta pikaisesti haluava . Palautan vahan autoliikkeeseen tänä perjantaina
pepe
Osaako joku kokemusta omaava sanoa pystyykö siirtämään BSR softalla päivitetyn 9-5 Aeron mallia 2004 Ecun Uudempaan samanlaiseen Aeroon mallia 2006?
Kun tilasin ruotsista softan ja asensin sen koodauslaitteella niin he tilatessa kysyi sarjanumerot ym. vaikuttaako se jotain vai toimiiko ihan normaalisti myös uudemmassa?
2006 Aerossahan on kirjan mukaan jo vakiona 260hp kun 2004 mallissa on 250hp.
Vastausta pikaisesti haluava . Palautan vahan autoliikkeeseen tänä perjantaina
pepe
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Pepeco kirjoitti:Moikka.
Osaako joku kokemusta omaava sanoa pystyykö siirtämään BSR softalla päivitetyn 9-5 Aeron mallia 2004 Ecun Uudempaan samanlaiseen Aeroon mallia 2006?
Kun tilasin ruotsista softan ja asensin sen koodauslaitteella niin he tilatessa kysyi sarjanumerot ym. vaikuttaako se jotain vai toimiiko ihan normaalisti myös uudemmassa?
2006 Aerossahan on kirjan mukaan jo vakiona 260hp kun 2004 mallissa on 250hp.
Vastausta pikaisesti haluava . Palautan vahan autoliikkeeseen tänä perjantaina
pepe
Noissa koneissahan on se imuputki erilainen, samoin turbossa siitä johtuen aavistus eroa.
Muistaakseni autoissa ei ole sen kummempaa teknistä eroa, eli siitä vaan techillä kokeilemaan (koodaamaan ajonestoa pois) ja jos toimii niin sitten toimii. Jos ei niin ei. Paha sanoa muuta
Ja tuskin st1 softassa on muutettu muuta kuin ilmamassapyyntiä, eli eiköhän nuo ihan hyvin ristiin toimi.
Tesla Model S Plaid 2023
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Eiköhän tuo softa ole tilatessa yksilöity kyseiseen autoon, joten koodaus toiseen autoon ei onnistu.
Muutenhan koodauslaitteen omaava voisi päivittää kaikkien tuttujen vastaavat Saabit pirteämmiksi, eikä se taida olla BSR:n etujen mukaista
Muutenhan koodauslaitteen omaava voisi päivittää kaikkien tuttujen vastaavat Saabit pirteämmiksi, eikä se taida olla BSR:n etujen mukaista
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Tässähän puhutaan ohjainboksin siirtämisestä toiseen autoon, ei softan siirtämisestä. Elikkä softa siirtyy boksin mukana, eikä sitä saabin vehkeillä voi edes kopioida autosta toiseen. Saabin omat softat kyllä siirtyy uudemmissa autoissa techin kautta, mutta se ei taida olla nyt tässä aiheena. Boksin naittaminen toiseen autoon tapahtuu techin avulla ts ajonesto(auto) ohjelmoidaan hyväksymään kyseinen boksi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Juu, kannattais lukea kysymys ennen vastaamistaG-mies kirjoitti:Tässähän puhutaan ohjainboksin siirtämisestä toiseen autoon, ei softan siirtämisestä.
Matti
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Moikka.
Kiitos vastauksista. En muistanut tota ajonesto hommaa. Onhan siitä ollut puhetta jo josku aiemminkin jossain toisessa yhteydessä.
On vaan senlainen tilanne että NIO-5 menee hesaan Laakkoselle vaihdossa Perjantaina ja molemmat autot on Tampereella Metro-autossa rinnakkain kun Järvisen porukka vaihtaa 2004 mallista Eeberin ja hänsfreen uudempaan. Eli toisinsanoen aika loppuu kesken. saan autot pois torstaina ja palautus perjantaina. Jos se olis ollut vaan pelkän boxin vaihto niin olisin vaihtanut mutta ajoneston takia en viitsi yrittää ja muutenkin jos tulee joku kämmi niin sitten ei oo kellään kivaa.
Siitä sais joku itselleen hyvän Aeron. Malli on 2004 ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.
Ajettu satku. Peruutustutka, kaksivärinahkasisusta, oviverhous nahkaa, takapenkin lämmitin, sähköllä sisään käntyvät peilit, sadetunnistin,tummennetut lasit,spoileri,xenonit, pisapojan veden lämmitin ym ym ym. Maksanut 65 000 kun ajettu ulos 2004, (oli bensalämppäri) BSR stage1+ Viriputki. Laittavat kuulemma hinnaksi Laakkoselle reilu 22 000 euroa.
Tilaan uuden BSR paketin uudempan niin ei sitten tarvi suotta miettiä homma.
Nähdään syyspäivillä. pepeco
Kiitos vastauksista. En muistanut tota ajonesto hommaa. Onhan siitä ollut puhetta jo josku aiemminkin jossain toisessa yhteydessä.
On vaan senlainen tilanne että NIO-5 menee hesaan Laakkoselle vaihdossa Perjantaina ja molemmat autot on Tampereella Metro-autossa rinnakkain kun Järvisen porukka vaihtaa 2004 mallista Eeberin ja hänsfreen uudempaan. Eli toisinsanoen aika loppuu kesken. saan autot pois torstaina ja palautus perjantaina. Jos se olis ollut vaan pelkän boxin vaihto niin olisin vaihtanut mutta ajoneston takia en viitsi yrittää ja muutenkin jos tulee joku kämmi niin sitten ei oo kellään kivaa.
Siitä sais joku itselleen hyvän Aeron. Malli on 2004 ja kaikilla mahdollisilla herkuilla.
Ajettu satku. Peruutustutka, kaksivärinahkasisusta, oviverhous nahkaa, takapenkin lämmitin, sähköllä sisään käntyvät peilit, sadetunnistin,tummennetut lasit,spoileri,xenonit, pisapojan veden lämmitin ym ym ym. Maksanut 65 000 kun ajettu ulos 2004, (oli bensalämppäri) BSR stage1+ Viriputki. Laittavat kuulemma hinnaksi Laakkoselle reilu 22 000 euroa.
Tilaan uuden BSR paketin uudempan niin ei sitten tarvi suotta miettiä homma.
Nähdään syyspäivillä. pepeco
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Siis sehän on vain boksin vaihto... se ajoneston koodaus tapahtuu vain samalla, kun boksi naitetaan autoon.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Siis kuinka? Kuka koodauksen voi tehdä?
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Merkkiliike Tech2-ohjelmointilaitteella. Toisin sanoen, jos autoosi vaikka asennettaisiin Saabin oma virisetti, niin kyseinen boksi asennetaan ensin fyysisesti autoosi ja sen jälkeen kytketään tech ja naitetaan(ohjelmallisesti liitetään) boksi auton kanssa. Samalla ohjelmoituu ajonestokin, auton turvajärjestelmän takia tuo liitos tehdään. Viriputiikit kyselevät nuo alkuperäisen boksin tiedot+VIN-koodin, jotta heidän boksinsa saataisin kytkettyä autoon ilman tuota ohjelmointia, mutta onnistuu tuo boksin naittaminen ilman tietojakin, se vain vaatii tuon ajoneston ohjelmoinnin.
Kaverin autoon(-98) on vaihdettu alkuperäisen hapettuneen boksin tilalle uusi ja ajonesto ohjelmoitiin uusiksi(uusi boksi oli purkuautosta). Myöhemmin siihen kokeiltiin klubikaupasta ostettua Saabin viriboksia, joka oli valitettavasti hapettunut(myös tällä kertaa ajonesto ohjelmoitiin) ja sai väistyä toimivan yksikön tieltä. Auto kyllä käynnistyi onnistuneen ohjelmoinnin jälkeen, mutta antoi samat vikakoodit heti käynnistyttyään, kuin tuo alkuperäinen hapettunut boksi(tästä syystä viriputiikeille ei kelpaa ennen vuotta 2000 tehdyt T7 boksit vaihdossa). Molemmissa tapauksissa hoidin tuon ohjelmoinnin Saabin Tech2-laitteella, joten en usko sen olevan kovin hankalaa ammattilaiselle. Kyseinen auto on edelleen päivittäisessä käytössä ja toimii.
Pyydä siis boksin siirron jälkeen, että ohjelmoivat ajoneston koodin. Tämä riittää.
Katselin kyllä uteliaisuuttani tuolta Speedpartsin sivuilta, että heiltä saa -06 vuosimallista alkaen PPC-ohjelmointilaitteella virisoftaa, samoin saa BSR:ltä. Tämä on kaikkein asiakasystävällisin tapa vaihtaa softaa. Jos boksin vaihto kaiken muun sähellyksen keskellä ei nappaa, niin kannattaa miettiä tuota PPC vaihtoehtoa. PPC softaa ei sitten saa enää siirrettyä autosta toiseen, lisätietoa saat laittamalla ETSI-kenttään hakusanaksi PPC.
Matti
Kaverin autoon(-98) on vaihdettu alkuperäisen hapettuneen boksin tilalle uusi ja ajonesto ohjelmoitiin uusiksi(uusi boksi oli purkuautosta). Myöhemmin siihen kokeiltiin klubikaupasta ostettua Saabin viriboksia, joka oli valitettavasti hapettunut(myös tällä kertaa ajonesto ohjelmoitiin) ja sai väistyä toimivan yksikön tieltä. Auto kyllä käynnistyi onnistuneen ohjelmoinnin jälkeen, mutta antoi samat vikakoodit heti käynnistyttyään, kuin tuo alkuperäinen hapettunut boksi(tästä syystä viriputiikeille ei kelpaa ennen vuotta 2000 tehdyt T7 boksit vaihdossa). Molemmissa tapauksissa hoidin tuon ohjelmoinnin Saabin Tech2-laitteella, joten en usko sen olevan kovin hankalaa ammattilaiselle. Kyseinen auto on edelleen päivittäisessä käytössä ja toimii.
Pyydä siis boksin siirron jälkeen, että ohjelmoivat ajoneston koodin. Tämä riittää.
Katselin kyllä uteliaisuuttani tuolta Speedpartsin sivuilta, että heiltä saa -06 vuosimallista alkaen PPC-ohjelmointilaitteella virisoftaa, samoin saa BSR:ltä. Tämä on kaikkein asiakasystävällisin tapa vaihtaa softaa. Jos boksin vaihto kaiken muun sähellyksen keskellä ei nappaa, niin kannattaa miettiä tuota PPC vaihtoehtoa. PPC softaa ei sitten saa enää siirrettyä autosta toiseen, lisätietoa saat laittamalla ETSI-kenttään hakusanaksi PPC.
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Onko kukaan muuten ikinä palauttanut autoaan vakioksi saabilla?
Onko kallista lystiä?
Onko kallista lystiä?
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Jos sulla on tosiaan Nordic stage 3, niin siinä on varmaan pakoputki ja lastu vaihdettu. mahd. myös polttoaineen paineensäädin.aero t7 kirjoitti:Onko kukaan muuten ikinä palauttanut autoaan vakioksi saabilla?
Onko kallista lystiä?
Itse en keksi, että mitä iloa vakioksi muuttamisesta voisi olla, mutta pistäpä ostetaan myydään osioon ilmoitusta, niin saattaa hyvinkin löytyä halukkaita vaihtamaan nuo osat orkkisosiin jopa ilmaiseksi...
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Varmasti menisi hyvin kaupaksi..
Tarkoitin lähinnä softan muuttamista vakioksi, samaan tai eri boksiin.
Tarkoitin lähinnä softan muuttamista vakioksi, samaan tai eri boksiin.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Mitenkäs sen sun nordic-ongelman kanssa kävi ?? rupeskos auto pelaamaan ?
Tämä siis osoitettu Herra T7:lle
Tämä siis osoitettu Herra T7:lle
Re: Viri ecun siirto toiseen 9-5 Aeroon
Ei kuitenkaan vielä..
tuli kaksikin eri purkkia mutta kumpikaan ei toimi, raudassa ei pitäisi olla vikaa ostin jopa ihka uuden di-kassun varmuuden vuoksi.
Testailtu ja pähkäilty mr.hook:kin kanssa isosti..
Kumpikin uusi softa käy huonosti ja ahtaa pelkillä peruspaineilla..?
Kun asia selviää niin kirjotan alkuperäiseen topiciin.
Meinasin vakioksi palauttamisella vaan mahdollisen vian, mitä en kyllä usko olevan löytyvän helpommin..
Katsellaan.
tuli kaksikin eri purkkia mutta kumpikaan ei toimi, raudassa ei pitäisi olla vikaa ostin jopa ihka uuden di-kassun varmuuden vuoksi.
Testailtu ja pähkäilty mr.hook:kin kanssa isosti..
Kumpikin uusi softa käy huonosti ja ahtaa pelkillä peruspaineilla..?
Kun asia selviää niin kirjotan alkuperäiseen topiciin.
Meinasin vakioksi palauttamisella vaan mahdollisen vian, mitä en kyllä usko olevan löytyvän helpommin..
Katsellaan.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero