Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Bumps.

Ei toimi itse väsätty BDM -kalikka ei sitten millään. Muistidumppi suoltaa ihan puutaheinää ja välillä jumahtaa koko BD32. Ajoitukset on kohillaan ja kytkentä syynätty moneen kertaan.
Jos joltain löytyy ylimääräinen varmasti toimiva vehjes niin ostan mielellään pois kuleksimasta :)
M97CSB234EFM57001 RE85
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Samaa teki mullakin. Piiri tuli katottua moneen kertaan ja silti loppujen lopuksi puuttu pari hyppylankaa. Siinä vaiheessa olin ehtinyt tilaamaan jo Nokia digboksin ohjelmointipalikan, samanlainen interface ja maksaa valmiiksi kasattuna piuhan kanssa postikuluineen 25€ (http://www.willem.org), mutta ei näyttänyt enään löytyvän. Täällä niitä näkyy vielä olevan http://mondochip.it/shop/detail.asp?lng=EN&idprod=1302

Molemmat siis toimivat tässä systeemissä.

Toinen asia on että BD32 ei välttämättä, tai ainakaan minulla ei toimi niin hyvin XP:ssä. Puhtaalla XP:lla toimii loistavasti mutta kun xp:tä päivittää jne niin BD32 aukeaa mutta mitään ei voi tehdä vaikka UserPortissa olisi kaikki mahdolliset portit auki.

Ohjelmointia varten käytän vanhaa läppäriä jossa lpt-portti ja puhdas XP-asennus ilman mitään lisäjuttuja eikä nettiä ja hyvin toimii.

Tarkistä myös että piuha on oikein päin ja pinnijärjestys oikea.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

... Ja sitten kun menee hermot ja/tai tekee mieli alkaa säätelemään autoa ihan oikeasti, eli siis kokeilemaan useita kymmeniä softaversioita illassa autossa flashaten, niin sitten viimeistään kannattanee harkita vakavasti tuota pemicron usb palikkaa, joka flashaa ~1 minuutissa.

Perusteellisemmassa säätöoperaatiossa voi apumies flashata toisen ecun valmiiksi heti vetojen jälkeen logeja analysoituaan ennen pysähtymistä jolloin riittää ~15 sekunnin stoppi (ng900/9-3 autoissa) , kun vaihtaa 2 ecua päittäin apparin jalkatilassa. - ja taas mennään lappu lattiassa logi käyrien piirtymistä seuraten :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Kiitos vinkeistä hasha, ehdin tosin just tilata tollasen palikan toisesta paikasta. Ja kalliimmalla tietty :x
Läppärissä pyörii vanha kunnon 2k sp4.
M97CSB234EFM57001 RE85
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Jess, flashäys onnistu laakista toimivalla palikalla. Huomenna marmoritiskille venaa hakemaan :D
M97CSB234EFM57001 RE85
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ja homma paketissa, T7 vena paikallaan ja toimii niin kuin pitääkin. Jännän rätinän säestämänä tosin mutta ei se menoa haittaa. :wink:
M97CSB234EFM57001 RE85
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja mestari »

huhu huh lukiessa ei tule mieleen kuin yksi kirkas ajatus: onneksi ajaa kaasari saabilla nin ei ole liikkuvia osia kuin se kalvo joka voi mennä rikki.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

mestari kirjoitti:huhu huh lukiessa ei tule mieleen kuin yksi kirkas ajatus: onneksi ajaa kaasari saabilla nin ei ole liikkuvia osia kuin se kalvo joka voi mennä rikki.
Kaasari-Saabia ajaneena pitää vielä todeta, että onneksi sellaisellakaan ei ole ihan pakko ajaa. :lol:
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Tämä on kyllä helvetin hyvä modifikaatio. Meikäläisen NG900 ei ole varmaan 1,5 vuoteen toiminut niin hyvin kuin se nyt toimii. Ahdot eivät enää seilaa, eivätkä laske kuin lehmän häntä, vaan pysyvät juuri sellaisina kuin Trionic 5 Suitesta käy ilmi meikäläisen auton softaa tiiraillessa :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Jep, hyvin toimii mv-modaus. Toinen yritys onnistu, eka boxi ei tehnyt mitään mankulle, tais piiri saada staattisen iskun.
Älytön rätinä alkaa heti kun kierroksia nostaa. Ei se kabiinin puolelle kuulu mutta ulos oikein hyvin ja mun mielestä liikaakin... Tyhjäkäynnillä ei kuulu mitään. Huomaa muuten hyvin myös rätinätaajuuden muuttuvan kun nostaa kierrokset yli 2500 niin kuin softan kuuluukin ohjata sitä.

Tuli vaan mieleen että miksi trionicin tarvitsee ohjata mankkua yhtään silloin kun ollaan alipaineella? Silloin rätinää ei normi pyörittelyssä, lue parkkihallit jne., kuuluisi ollenkaan eikä porukka ihmettele mikä ihme sitä saapasta taas vaivaa :lol:
Voihan sitä tietysti laittaa kytkimen kabiiniin mankun virtasyötölle niin loppuu rätinä jos häiritsee liikaa.

Kettu kuittaa... vai mikähän se oli
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

hasha kirjoitti:Toinen yritys onnistu, eka boxi ei tehnyt mitään mankulle, tais piiri saada staattisen iskun.
Sulla taisi olla mennyt boksin fetti p :evil: sk :evil: ksi, kuten mullakin. Onneksi löytyi orkkisboksi takakontista, joten nyt toimii kuin unelma :D
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Pysyykö teillä ahdot stabiilina T7 mankulla kun esim. painaa kaasun puoleenväliin ja kiihdyttää tasaisesti. Mulla tekee tuossa tilanteessa sen että veivaa ahtoja eestaas ja aina yhtä paljon esim. jos ahtaa punaisen puoleen väliin niin veivaa tämän ja punasen alun välillä. Pienellä vaihteella ja kaasu pohjassa sitä ei niinkään huomaa mutta isolla vaihteella kylläkin ja ei ole väliä onko paljon ahtoja vai vähemmän eli nakutuksesta ei voi olla kyse. Melko ärsyttävää kun tuntuu kuin istuisi keinutuolissa :D Kysyn siksi että jos muilla toimii normaalisti toi 50/31Hz vai mikä nyt olikaan niin silloin täytyy alkaa ihmettelemään onko autossa jotain vikaa. Ei se kyllä tuota tehnyt T5 mankulla :roll:
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ettei vaan olisi hukkaportin kellonjousi liian keveä, se ainakin tekee juuri tuon aaltoilun. Mitkä on peruspaineet ?
Jos T5 mankku toimi aikaisemmin niin pitikö se yhtä korkeat ahdot stabiilisti ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mulla tekee myös tota seilausta, T5 modattu käyttämään T7 mankkua. Peruspaineet ainakin pysyy myös kierroksilla sekä olen kokeillut ranetetulla lisäjousipatentilla, ei toiminut kunnolla ja seilasi vähän...

Bensapumpun vaihto vähän ajettuun auttoi n. 3viikoksi, mutta nykyään seilaa taas... Olisikohan T5 nollauksen tarpeessa...

OT: Mikä sulake irtiottamalla saadaa T5 nollattua? ei jaksaisi poksia irrotella sen vuoksi...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

hmm, kummallista. Mulla vakiokello lisäjousella ja peruspaine luokkaa 0.55-0.6 bar. Ei seilaa ja ahdot asettuu hyvin stabiilisti sinne minne ne on ahtokarttaan ohjelmoitu. T7 mankkuvena paikoillaan, pulssinleveysmodi piirilevyllä ja säätötaajuudet ohjeiden mukaan, ei voi kuin kehua toimintaa.

kyllähän se nollaantuu jos akun irrotat ...
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin