streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

jcarlson kirjoitti:Ykköslambdan paikalla ei ole juuri väliä, eli molemmat paikat on ok. Lähempänä ahdinta luultavasti lambda jopa lämpeää nopeammin, laajakaistalambdan tapauksessa kovin lähellä ahdinta oleva paikka voi olla haitaksi koska jotkut anturit saattavat ylikuumeta. Mutta orkkiksen (joka on kapeakaista) kanssa se on ihan hyvä. Esim. joissakin japseissa saattaa olla anturi ihan pakosarjassa paremman lämpenemisen takia koska on säästetty lambdan esilämmitys pois jättämällä.
Kiitos, juuri tällaista vastausta kaipasin.

Mimmi, ota mallia. :D Ei vaan, kiitos sinullekin.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja hasha »

3" dp+katti-putken saa nyt hintaan 254€ rahteineen.

Streetgear:lla alkoi jo kevätale :D
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Onneksi tilasin 2kk sitten varastoon kevättä odottelemaan hintaan 370€ :lol:
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Tomsson
"Hirsch"
Viestit: 725
Liittynyt: Ti Heinä 31, 2007 17:59
Paikkakunta: Nakkila

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Tomsson »

Siistiä. Koko tämän treadin eliniän ajan ollut mielessä ton kromisaparon ostaminen ja nythän sen hinta vasta kiihottavalla tasolla on.
Sääli vaan kun tuntuu moinen "pari sataakin" isolta rahalta laittaa nyt autoon, kun taloremppaan menee se raha tällä hetkellä parissa päivässä, eikä yhtään kirvele maksaa. Erikoista.
Varmaa on kyllä, että DP tulee alle jossain välissä, tuleehan toi auto mulla olemaan vielä suunnitelmien mukaan useita vuosia ja kun miettii mitä kaikkea siihen sain jo ekan vuoden aikana aikaan, niin härre gyyd :mrgreen:

Olisko odotellessa videota pörinöistä 2,5" catbackin ja tuon DP:n tai vastaavan kera?
Omassa on BSR:n 2,5" catback ja olis kiva fiilistellä miten ääni muuttuis.
9-3 2.0t | Talvilook BSR stg2 #3630 Soita ihmeessä, jos kysyttävää Saab-projekteistani 050-3428322
The green in the grass and the red of our Saab's, are the colours of stardust.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse tehtynä 3" haponkestävä koko putkisto 2:lla 3,5" ulostulollla noin 200€ sportti kissalla. Tuo rupee olemaan kyllä aika halpa? vieläkö saisi katin vaihdettua kunnon metalli kennolliseen kisamalliin ja otettua koko putkiston kapasiteetin irti :wink: 8)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Tulipa tänään asennettua mutta ei tuo kyllä ihan 100% bolt on ole ainakaan kolkkiin t5 koneella. Ensinnäkin joutu aika paljon sovittelee ja takoo lämpöpeltiä ja pikkasen laskee takaputkistoa n. 1cm niin ettei ottaisi pohjaan kiinni. Tuo on tietysti vain säätämistä mutta pikkasen paremmin voisi istua jos kerran myydään 100% bolt on.

Toinen ja todellinen ongelma on tuo kartioliitos takaputkistoon. Tuosta oli juttua ettei simonsin 2.5" catback sopinut kunnolla ja Street Gear väitti että hyvin sopii orkkisputkistoon. Ei kyllä sovi, tai siis kyllähän ne yhteen menee mutta orkkis kartioputkikiristin ei ole tarpeeksi leveä kiristämään putket kiinni toisiinsa. Liitoksen saa kyllä pysymään kiinni mutta tiivis siitä ei tule millään tuolla kiristimellä koska tuningputkiston kartio on väärän mallinen.

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Kuva
Kuva

Tuossahan se nyt enshätään pysyy mutta vuotaa. Vähemmän kylläkin kuin vanha rikkinäinen joustopätkä jos nyt jotain positiivista haetaan :D
Miten olette tuon ratkaisseet? Saako tuohon leveempää kartioliitoskiristäjää jostain? Se olisi helpoin tapa.

Ei voi ymmärtää miksi tuo kartio tuossa tuningputkessa on tehty tuon malliseksi. Tai saahan se tietysti olla minkälainen tahansa mutta luulis silloin että mukaan tulee sellainen kiristiäjä joka sopii tai olisi edes maininta että joutuu hommaan jonkun spesiaalisysteemin. Täytyy laittaa kuvat myös streetgearille niin ehkä ymmärtävät että tuolle täytyy tehdä jotain.

Muuten on kyllä ihan eri soundit kuin ennen varsinkin n. 5000rpm kaasu pohjassa tulee mukava/erilainen murina vaikka loppuputkisto orkkis onkin.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Jope »

Laita pakoputkitahnaa liitoksiin, josko se vähän auttaisi?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

hasha mikä softa sulla on? Huomaako eroa muussa kuin äänessä? :)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=79030

Tuosta ketjusta voi lueskella minun kokemuksia Street Gearin DP:n palloliitoksesta. :x Liitos näyttäisi olevan epäsopiva myös vakioputken kanssa, joka tietysti oli odotettavissa. Ei voi ymmärtää, miksi SG on tuollaiseen ratkaisuun päätynyt. Noh, halvalla ei saa kaikkea.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Jope kirjoitti:Laita pakoputkitahnaa liitoksiin, josko se vähän auttaisi?
:lol: sitä on, sitä tahnaa nääs, sekään ei ole ihmeaine joka paikkaa huonon liitoksen.

Liitos kesti puoli päivää, nyt pörisee "mukavasti" :roll:

KAPU2: vakio 147kW, perstuntumalla ja näillä liukkailla keleillä voisi sanoa että hengittää ehkä kyllä paremmin ja ahdot nousee nopeammin. Jotenkin tuo vakiosofta vakioputkella tuntui melko nuhaiselta, mene ja tiedä. Voi johtua myös siitä että on tottunut tonnarin 2.3 koneen mukavaan alavääntöön. Tuosta onkin sitten varmaan enemmän hyötyä kun alkaa stegittämään.

Kyllähän tuon voisi hitsata kiinni mutta turhaa hommaa taas sitten kun pitäisi vaihtaa catbacki, menee niinkun koko systeemin idea.

Tähän voisi vielä heittää että minkä ihmeen takia siellä ei ole laippaliitosta kuten femmassa??? Tää nyt ei tähän liity mutta tekee mieli avautua :evil: Lisää löylyä kiukaalle heittää tuo kolkin todella mainio käsijarrusysteemi, oikeen insinöörin taidonnäyte. Menee kaikki vaihtoon ja kilsoja 160tkm.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tässä pohtinut itsekseen, mihin halpa hinta perustuu. Pienet sovitusongelmat on aina ratkaistavissa, mutta aiheuttaa ylimääräistä vaivaa. Kysymys kuuluukin onko myyjä yrittäjä vai yksityinen henkilö? Jos myy yksityisenä henkilönä, niin halpuus taitaa perustua tiettyjen velvoitteiden maksamatta jättämiseen.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja hasha »

Kun ostaa halpaa niin saa yleensä paskaa :roll:

Sen tietysti ymmärtää jos esim. jokin sauma porsii vuoden päästä tai koko putki ruostuukin hetkessä, kun ei siitä kovin paljon maksanutkaan. Ainakin omasta mielestä jos myydään 100% bolton-tavaraa niin silloin sen täytyy siihen istua johon se on tarkoitettu vaikka se olisi tehty pahvista.

Lähettelinkin tuossa viestiä SG:lle asiasta, katsotaan mitä vastaavat. Olisi ihan mielenkiintoista tietää miten ovat tuon liittäneet orkkis osilla, eli siis tuolla vakio liitoskiristimellä.

Sanotaan nyt vielä kerran että saahan tuon ranetettua kiinni, ei ole iso ongelma, enemmänkin periaatekysymys.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tuli tilattua tuolta cooleri. Saa nähdä mitä ylihintaista kiina cooleria sieltä tulee ja kuinka bolt on, vai joutuuko alkaa ranettamaan.
sihvope
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ke Maalis 23, 2005 20:44
Paikkakunta: Kangasala

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja sihvope »

Streetgerin 9-3 coolerista puheenollen, mitä tuo maininta "Speciellt för de som inte har "X-flow, Crossflow" orginal" mahtaa tarkoittaa? Onko T5 ja T7:ssa eri coolerit orginaaleina? Itellä kun on tuo T5, niin onko tuosta coolerista mitään hyötyä?

t. Pete
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: streetgear.se, onko tuttu firma? (Putki tuli!)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Alkuperäisessä IC:ssä (ng, lpt og9-3) ilma virtaa kuskin puolen päädystä sisään ja heittää lenkin apparin päässä ja virtaa ulos kuskin päädystä. Viggen IC on suoraan läpivirtaava xflow eli apparin päästä kuskinpäähän. Siksi sanovat että erityisesti auttaa perusissukalla olevia.
T5 IC letkusto ei sitten sellaisenaan toimi xflow IC:n kanssa, ei edes paineputken ja IC:n lähdön välinen koska lähtöyhde Viggen tyyppisessä IC:ssä on alempana eli letkun pituus ei riitä (no voihan sitä jatkaa). IC:n tuloletku onkin sitten aivan erilainen. Ja tietty orkkis letkusarja maksaa hunajaa.
SG:n upgrade-letkusto oli joulualessa mutta on vielä näkemättä miten ne menee paikalleen SG:n IC:n kanssa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin