Tervehdys!
Olen päättänyt raivata takaluukkuun lisää tilaa. Niinpä aion viskoa vararenkaan kontista huit helvettiin ja änkeä saavutettuun tilaan ainakin subbarin.
Ongelma on siinä, etten ole ennen tehnyt mitään vastaavaa.
Subbari itsessään on jbl:n 12", joka elementtinä kyllä vapautuvaan tilaan mahtuu. Mutta mitenkäs tuolle kannattaisi ruveta rakentamaan sitä koteloa? Lasikuitua voisi varmaan laittaa, mutta sitäkään en ole ennen työstänyt. Onko tähän olemassa mitään valmista ratkaisua?
Lisäksi autossa on vahvistimia kaksin kappalein. Monovahvistin ajaa subbaria, 4-kanavainen muita kaiuttimia. Ei ole varmaankaan mitään toivoa saada upotettua niitäkin samaan monttuun? Piiloon voisin ne kuitenki jemmata, joten onko mitään ideaa yrittää kätkeä niitä sinne maton alle tai sivuille verhoilujen taakse?
Eli nyt kaikki liikenevä apu on tarpeen? Mitään kaavoja tai muuta vastaavaa en tarvitse, mutta lähinnä ideoita, miten tuo olisi fiksuinta toteuttaa.
Kiitos!
Popit konttiin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Popit konttiin
Ja jos et halua liikkeeseen viedä ja haluat rahaa säästää niin itse tekemällä tulee juuri sellainen kuin haluaa.
Tuossa linkki omaan projektiin, jossa vararengas monttuun asennellaan 15" elementtiä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=72800
Tuossa linkki omaan projektiin, jossa vararengas monttuun asennellaan 15" elementtiä.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=72800
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: Popit konttiin
Tuossa mun rojekti, subikotelo femman varapyöräsyvennykseen:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=43357
Jos nyt rakentaisin uuden subikotelon varapyöräkoteloon, niin elementiksi tulisi ehdottomasti litteä Pioneer TS-SW1241D
http://powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1241d.htm

Yhdelle tuollaiselle tekee varapyöräkotelon kevyesti, ilman kuidun kanssa läträämistä, ja tilavuuden puolesta kaksikin sopisi hienosti.
Plussapuolena vielä sekin, että litteä kotelo antaisi paljon enemmän pelivaraa esmes vahvistim(i)en ja virtatilpehöörien sijoittelulle.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=29&t=43357
Jos nyt rakentaisin uuden subikotelon varapyöräkoteloon, niin elementiksi tulisi ehdottomasti litteä Pioneer TS-SW1241D
http://powerset.fi/autohifi/pioneer/ts-sw1241d.htm

Yhdelle tuollaiselle tekee varapyöräkotelon kevyesti, ilman kuidun kanssa läträämistä, ja tilavuuden puolesta kaksikin sopisi hienosti.
Plussapuolena vielä sekin, että litteä kotelo antaisi paljon enemmän pelivaraa esmes vahvistim(i)en ja virtatilpehöörien sijoittelulle.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Popit konttiin
Kiitoksia tähänastisista vastauksista. Nuo pari projektia auttaa aika pitkälle.
Nyt tulee vain sellainen ajatus, että mitenkähän hyvin tuota valmiiksi koteloitua subbaria pystyy hyödyntämään alkavassa projektissa. Eli voisiko sitä itse koteloa käyttää sahaamalla oikean mittaisia paloja?
Aloin myös miettiä uudestaan olemassa olevia ratkaisuja. Tällä hetkellä edessä on vain mid-bassot ja diskantit ja takana jotkut halvat 6x9:t ja niitä ajamassa 4-kanavainen vahvistin. Subille on sitten oma monovahvistin. Entäs jos haluaisin samalla vaivalla jumpata jotkin 3,5" keskitiet eteen? Ilmeisesti koko vahvistinrepertuaari pitäisi miettiä uudestaan?
Nyt tulee vain sellainen ajatus, että mitenkähän hyvin tuota valmiiksi koteloitua subbaria pystyy hyödyntämään alkavassa projektissa. Eli voisiko sitä itse koteloa käyttää sahaamalla oikean mittaisia paloja?
Aloin myös miettiä uudestaan olemassa olevia ratkaisuja. Tällä hetkellä edessä on vain mid-bassot ja diskantit ja takana jotkut halvat 6x9:t ja niitä ajamassa 4-kanavainen vahvistin. Subille on sitten oma monovahvistin. Entäs jos haluaisin samalla vaivalla jumpata jotkin 3,5" keskitiet eteen? Ilmeisesti koko vahvistinrepertuaari pitäisi miettiä uudestaan?
Re: Popit konttiin
No niin. Hertzin 4" keskitiet hankittu. Toivottavasti putoavat paikalleen suht kivuttomasti. Vastaisuudessa 4-kanavainen vahvistin ajaa kaikkia kaiuttimia. Jakosuotimilla ylä- ja keskiäänet kuntoon ja vahvistimella rajoitetaan midit toistamaan vain alempia ääniä, todennäköisesti 400hertziin asti.
Itse takakonttijumppa alkaa, kun saan auton maalaamosta. Ihan ensimmäisenä tosin rupean toden teolla selvittämään, mistä kaikkialta tuo kontti vuotaa.
Pitäisiköhän tästä kirjoittaa ihan projektiosioon?
Itse takakonttijumppa alkaa, kun saan auton maalaamosta. Ihan ensimmäisenä tosin rupean toden teolla selvittämään, mistä kaikkialta tuo kontti vuotaa.
Pitäisiköhän tästä kirjoittaa ihan projektiosioon?
Re: Popit konttiin
Kirjoittele vaan projektiosioon.Azanovix kirjoitti:
Pitäisiköhän tästä kirjoittaa ihan projektiosioon?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.