Voimaa.com vai Pro Car Service ?
-
- "Ruisku"
- Viestit: 113
- Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 23:22
Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Monenlaista virityspajaa löytyy, on mm. Nordic, Hirsch, Maptun. Mitä muita ?
Edellämainitut varmaan hyviä kaikki mutta arvokkaita. Mitenkä nämä kaksi otsikossa mainittua ? Voimaa maksaa 599 ( kevyt viritys) + 100e lisää jos haluaa
n. 200 hv. Viime kesänä Kuopion kesäpäivillä PCS (Clubin yhteistyökumppani) tarjosi viritystä n.700e (n.220 hv). Kumpi parempi ? Aikaisemmin mitä olen lukenut
niin on kovasti kannustettu sellaisia pajoja jotka ovat erikoistuneet nimenomaan Saabeihin. Onko niillä enemmän tietotaitoa ? Onko kenellä kokemusta PCS virityksestä, kestääkö paikat, onko yli 200 hv liikaa ? Jos ajelis vaan pintakaasulla
ja käyttäisi vain "silloin tällöin vähän" !
PCS kertoi muistaakseni että auto pysyy muuten ennallaan elikkä ei tartte mitään muutoksia tehdä.
Auto on 9-3 Turbo Sport vm.2000.
Edellämainitut varmaan hyviä kaikki mutta arvokkaita. Mitenkä nämä kaksi otsikossa mainittua ? Voimaa maksaa 599 ( kevyt viritys) + 100e lisää jos haluaa
n. 200 hv. Viime kesänä Kuopion kesäpäivillä PCS (Clubin yhteistyökumppani) tarjosi viritystä n.700e (n.220 hv). Kumpi parempi ? Aikaisemmin mitä olen lukenut
niin on kovasti kannustettu sellaisia pajoja jotka ovat erikoistuneet nimenomaan Saabeihin. Onko niillä enemmän tietotaitoa ? Onko kenellä kokemusta PCS virityksestä, kestääkö paikat, onko yli 200 hv liikaa ? Jos ajelis vaan pintakaasulla
ja käyttäisi vain "silloin tällöin vähän" !
PCS kertoi muistaakseni että auto pysyy muuten ennallaan elikkä ei tartte mitään muutoksia tehdä.
Auto on 9-3 Turbo Sport vm.2000.
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Ei mikään noista . Kannattaa jo herätä nykypäivään ja tutkia miten helppo on muutaman täälläkin vaikuttavan jannun tehdä täysin vastaava softa
ja taustatietoa löytyy täältä: http://ecuproject.com/
ja taustatietoa löytyy täältä: http://ecuproject.com/
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Omassa -99 Turbo Sportissa MapTun Stage 3 260hv ja virityksen jälkeen 100000km meni ennen remonttia. Eikä sitäkään olis tullut jos olis malttanut ajaa ihmisiks. Että kyllä se kestää.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Ilmeisesti auto kannattaa pitää jatkossakin emännän käytössä. koska on kestänyt jo 100tkm SP:n tuotteella ja viimeiset 30tkm paikallisen päivittämällä "vakioboksilla".Olli Kinaret kirjoitti:Omassa -99 Turbo Sportissa MapTun Stage 3 260hv ja virityksen jälkeen 100000km meni ennen remonttia. Eikä sitäkään olis tullut jos olis malttanut ajaa ihmisiks. Että kyllä se kestää.
Kaksi kertaa on pitänyt kytkin korjata ja jälkimmäisellä meni Aeron kytkin paikalleen.
T5 kone kestää aika paljon väärin käyttöä, koska 70tkm oli kiinni SP steg 3, mistä oli rukattu nakutuksen tunnistusta (käytännössä ei mukana ollenkaan).
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Alkuun anteeksi näin vanhan topicin nostosta.
Mutta ymmärsinkö siis oikein että "itse" tekemällä ei tarvitse tuon naittojutun kanssa säätää mitä nämä kaikki kaupalliset vaihtoehdot taas vaativat ja osin perustavat
kai korkean hinnankin siihen? Eli senkun säätää ja kaikki toimii kuten ennenkin
mitä nyt tehokkaammin tietty...
Mutta ymmärsinkö siis oikein että "itse" tekemällä ei tarvitse tuon naittojutun kanssa säätää mitä nämä kaikki kaupalliset vaihtoehdot taas vaativat ja osin perustavat
kai korkean hinnankin siihen? Eli senkun säätää ja kaikki toimii kuten ennenkin
mitä nyt tehokkaammin tietty...
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Jos virilastu tehdään ko. autolle, eli ajonestokoodi softaan laitetaan samaksi, kun mitä tämän hetken purkissa (koodi purkin päällä alkuperäisissä purkeissa) niin virisofta käynnistyy ihan samalla lailla kun alkuperäinen purkkikin, eikä ajoneston koodausta uudelle purkille tarvita.
Virifirmat pyytävät virisoftista 400..700 euroa (t5 autot) ja 600-900 euroa (t7 autot).
T5 softiin löytyy suoraan t5suitesta "wizard", jolla saa vakiosoftasta virisoftan ymmärtämättä mitään bensoista, sytytysennakoista yms..
Käytännössä tuo wizard nostaa ahtopyynnin korkeammalle, poistaa ahtorajoittimen 2 vaihteelta ja nostaa rajaa 1 vaihteella. - sekä tietty nostaa fuel-cut rajan 1.54 barin.
- kaiken tuon voi tehdä itsekkin, kun perhetyy softaan.
T7 softissa tehojen nosto ei ole ihan niin simppeli juttu ja oikeita osaajia on huomattavasti vähemmän, joten niissä softissa kannattaa olla tarkkana..
Niin. Sen softan saa luettua ja kirjoittettua purkkiin ~15 euron bdm kirjoitinportti lukijalla ja hieman nörtin vikaa omaamalla.
Tuolta lisää juttua prommausta sivuten.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
Hook
Virifirmat pyytävät virisoftista 400..700 euroa (t5 autot) ja 600-900 euroa (t7 autot).
T5 softiin löytyy suoraan t5suitesta "wizard", jolla saa vakiosoftasta virisoftan ymmärtämättä mitään bensoista, sytytysennakoista yms..
Käytännössä tuo wizard nostaa ahtopyynnin korkeammalle, poistaa ahtorajoittimen 2 vaihteelta ja nostaa rajaa 1 vaihteella. - sekä tietty nostaa fuel-cut rajan 1.54 barin.
- kaiken tuon voi tehdä itsekkin, kun perhetyy softaan.
T7 softissa tehojen nosto ei ole ihan niin simppeli juttu ja oikeita osaajia on huomattavasti vähemmän, joten niissä softissa kannattaa olla tarkkana..
Niin. Sen softan saa luettua ja kirjoittettua purkkiin ~15 euron bdm kirjoitinportti lukijalla ja hieman nörtin vikaa omaamalla.
Tuolta lisää juttua prommausta sivuten.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=68634
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Tervehdys!
Olen aikeissa palata Saab-kantaan ja hankkia Trionic 7 -auton (150 hv). Nyt kiinnostaisi tietää, millaisia vaihtoehtoja olisi koneen virittämiseen, joten olisi mukavaa, jos virimiehet ilmoittautuisivat yv:llä. Aikanaan minulla oli entisessä 9-3:ssani Nordicin stage 1 -softa, joka toimi hyvin.
Olen aikeissa palata Saab-kantaan ja hankkia Trionic 7 -auton (150 hv). Nyt kiinnostaisi tietää, millaisia vaihtoehtoja olisi koneen virittämiseen, joten olisi mukavaa, jos virimiehet ilmoittautuisivat yv:llä. Aikanaan minulla oli entisessä 9-3:ssani Nordicin stage 1 -softa, joka toimi hyvin.
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Samalla linjalla, kuten myös tehtaanlinjoilla.Kaide kirjoitti:Ei mikään noista . Kannattaa jo herätä nykypäivään ja tutkia miten helppo on muutaman täälläkin vaikuttavan jannun tehdä täysin vastaava softa.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 889
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Voimaa.com vai Pro Car Service ?
Moi.parhaan ja kestävimmän tuloksen saat kun ostettuasi softan käyt välittömästi autosi kanssa rulilla ja näet oikean tehon ja toimivuuen.esim.motest autosäätö jyväskylässä.
täälläkin foorumilla nähty liian monta konerikkoa kun on laitettu viriä ja muut asiat ei kunnossa esim.pensapumppu,massamittari.
virityspajoihin haluan lisätä myös trollspeed joka on omissa autoissa ollut ehdottomasti paras.kokemuksia trollspeed,speed parts,map tuning,foorumilaisen tekemä.
täälläkin foorumilla nähty liian monta konerikkoa kun on laitettu viriä ja muut asiat ei kunnossa esim.pensapumppu,massamittari.
virityspajoihin haluan lisätä myös trollspeed joka on omissa autoissa ollut ehdottomasti paras.kokemuksia trollspeed,speed parts,map tuning,foorumilaisen tekemä.