Ahtopainemittarin asennus väärin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: no joo

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:eli jos nyt hypoteettisesti haluan lähteä hakemaan tuollaista mittaria niin mistäköhän niitä saa pääkaupunkiseudulta? vaikkapa Equus mittari.
Ainakin jokaisen pikkupojan unelmaliike Moposport myy,

AHTOPAINEMITTARI NÄYTTÖ -1,5-0-1,5bar 148,-

Hinta mielestäni hirvittävä, vai mitä nuo yleensä maksaa.

Edit: taitaa hinta olla markoissa. :lol:
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Hessumobiilista näkyis löytyvän : http://www.hessumobiili.fi/tuotteet4.ph ... 3&tuote=95
...hintaan 24,70 eur. Equusin mittari.....ainaski....
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Hieman tietoa mokkulasta

Mokkula on nyt tunnistettu magneetti tai solenoidi venttiiliksi. Venttiiliä käytetään BPV ohajaukseen. WIS ei antanut tarkempaa tietoa venan toiminnasta.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:Hieman tietoa mokkulasta

Mokkula on nyt tunnistettu magneetti tai solenoidi venttiiliksi. Venttiiliä käytetään BPV ohajaukseen. WIS ei antanut tarkempaa tietoa venan toiminnasta.
No nyt kun nimen mainitsit niin näyttäähän se tossa kuvassa hyvinkin tutulta, 900:ssa ja ainaki vanhemmissa 9-3:ssa toi on sitten toisella puolella konehuonetta, eli oikean etuvalon tuntumassa, parempi vaan ottaa sit BPV letkusta, joutus muuten vetää metrin pidemmän letkun, eikai sitäkään ihan metrikaupalla ole hyvä vedellä.. (?)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti: No nyt kun nimen mainitsit niin näyttäähän se tossa kuvassa hyvinkin tutulta, 900:ssa ja ainaki vanhemmissa 9-3:ssa toi on sitten toisella puolella konehuonetta, eli oikean etuvalon tuntumassa, parempi vaan ottaa sit BPV letkusta, joutus muuten vetää metrin pidemmän letkun, eikai sitäkään ihan metrikaupalla ole hyvä vedellä.. (?)
Njet, kyse ei ole siitä venasta. Tämä on ihan eri juttu.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vigge kirjoitti:
NG900T kirjoitti: No nyt kun nimen mainitsit niin näyttäähän se tossa kuvassa hyvinkin tutulta, 900:ssa ja ainaki vanhemmissa 9-3:ssa toi on sitten toisella puolella konehuonetta, eli oikean etuvalon tuntumassa, parempi vaan ottaa sit BPV letkusta, joutus muuten vetää metrin pidemmän letkun, eikai sitäkään ihan metrikaupalla ole hyvä vedellä.. (?)
Njet, kyse ei ole siitä venasta. Tämä on ihan eri juttu.
Tää ei sitten ole se toisinaan ahto-ongelmia aiheuttava THE magneettivena joka voi jäädä jumiin? Mä menin toissakesänä saabille ja pyysin tiskiltä "yks magneettivena", ja sain semmosen mötikän missä on sähköliitäntä ja kolme letkua ... tää ei siis oo sama?

edit: Höh joo zoomailin uusiks tota kuvaa niin eihän se tod oo sama.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

kuulostaa samalta ja T5 on eri paikassa toi kun T7:ssa
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900T kirjoitti:
Tää ei sitten ole se toisinaan ahto-ongelmia aiheuttava THE magneettivena joka voi jäädä jumiin? Mä menin toissakesänä saabille ja pyysin tiskiltä "yks magneettivena", ja sain semmosen mötikän missä on sähköliitäntä ja kolme letkua ... tää ei siis oo sama?

edit: Höh joo zoomailin uusiks tota kuvaa niin eihän se tod oo sama.
Mankku tämä on siinä missä muutkin magneettiventtiilit, mutta tällä ei ole mitään tekemistä sen hukkaportin ohjuri mankun kanssa. Tässä yhteydessä ko. mankulla ohjataan BPV:n toimintaa ei WG:n.
Sille toisella mankulle piuhat tulee WG:ltä, turbon imupuolelta ja kompurapesästä.
Tässä mokkulassa piuhat tulee imusarjasta, BPV:ltä ja jostain. Olisi ihan kiva tietää mihin toi kolmas letku menee. Jos jokuu viitsis vaikka tutkia WIS:stä.
#1730
500whp.net member
JanMac
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Loka 06, 2003 11:20
Paikkakunta: Kaustinen

Mittari

Viesti Kirjoittaja JanMac »

Moro. Onko toi sellanen satsi joka käy tonnariin siihen keskelle, samankokoseen aukkoon kun radiokin?


Sopivat juuri passelisti radion alla olevaan DIN normiseen väliin. Tupsyt+tuhkaluukunhan voi siirtää helposti yhtä kerrosta alemmas.

Täytyy kehua että hyvän (teknisen) näköinen tulee. Taustalevynä mulla tavallista 6.5mm vaneria.

Lampuille otin ryöstön tupsyt valosta, näin mittarin himmennin toimii myös näissä
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mitä kautta olette vetäneet piuhat 9000:sen konehuoneesta sisätiloihin??? :roll: Ei missään tunnu olevan aukkoja mistä survoa.. :evil: Pitäs tuo ahtomittari saaha jotenkin kytkettyä..
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Tcdoe
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:17
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tcdoe »

Milli kirjoitti:Mitä kautta olette vetäneet piuhat 9000:sen konehuoneesta sisätiloihin??? :roll: Ei missään tunnu olevan aukkoja mistä survoa.. :evil: Pitäs tuo ahtomittari saaha jotenkin kytkettyä..
Itse haarotin siitä mittariston takaa alkuperäisen mittarin letkusta. Hiukan ahdasta oli mittaristo paikallaan mutta onnistuu kyllä.

Ainakin polkimien yläpuolella on yksi valmis läpivientipaikka.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Nyt kun on tuo WIS käytössä, niin sieltä löytyy seuraavat tiedot:

Kun kaasupoljin pästetään:
Kun läppälevy sulkeutuu, syntyy palamisen vaikutuksesta imusarjaan nopeasti alipaine, kun taas läpän edessä oleva ylipaine säilyy.
Painesysäysten välttämisesksi imuputkessa ja siitä seuraavien nykäysten estämiseksi kun läppälevy jälleen aukeaa, tulee ylipaine päästää ulos ennen läppälevyä. Ohitusventtiilin signaalijohto joka normaaliajossa on yhteydessä ulosottoon ennen läppälevyä, yhdistyy tällöin sen sijaan ulosottoon läppälevyn jälkeen magneettiventtiilin välityksellä jota ohjaa Trionic.

Imusarjassa olevan alipaineen avulla saadaan alipaine myös ohitusventtiilin jousipuolelle. Alipaine saa venttiilin avautumaan ja päästämään ylipaine pois paineputkesta ja läppäkotelosta imuletkuun.

Tämä yhteys on aktivoituna kunnes paine ennen läppälevyä on jälleen vakautunut. Sen jälkeen kytketään jälleen signaalijohdon ja läppälevyn edellä olevan lähdön välinen yhteys.

Tästä herää sitten kysymys, miksi BPV ohjausletku ei voi jatkuvasti olla yhteydessä läpän jälkeiseen tilaan, eikö näin kuitenkin ole T5 malleissa?
Ainoa parannus, mikä tällä kytkennällä saavutetaan minun mielestä on se että BPV ei avaudu vahingossa. Nyt kun BPV ohajus otetaan ajon aikana läpän edestä on paine täysin identtinen BPV molemmissa linjoissa. Jos paine otetaan läpän takaa on vaara että tietyissä tilanteissa paine-ero lämpä puolien välillä riittää voittamaan BPV:n jousen kuorman ja venttiili avautuu. En nyt muista mikä tämä tilanne tarkalleen oli, mutta BOV:n kanssa tilanne tulee vastaan motarilla vedättäessä jos jousi on säädetty liian löysälle.

Ja nyt kun informaation väylä on auennut WISsiin niin lisää juttua on tulossa MAFista, T7:n MAPista aikaisemmin esitettyjen arvailujen tueksi. Voin jo paljastaa että eihän Trionic ihan niin toiminut kuten täälä omasta ja muiden toimesta on arvailtu :lol:
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

No voihan rähmä ( Equus mättää :D ) : Asensin viime syksynä sen Equus:in ahtopainemittarin,
edellisten ohjeiden mukaisesti... en kerinny tekemään koeajoa, kun auto jäi seisontaan talveksi...
no nyt pääsin tänään koeajolle: muuten hyvä, mutta se Equus pitää sellaista kivaa sirisevää ääntä ja viisari tärisee
paikallaan kuin horkkatautinen.... Pitänee laittaa sellainen Rimulin mainitsema kuristin siihen letkuun, jos se vaikka auttaisi.

Ahdot ei muuten nouse tuon mittarin mukaan kuin 1 bar:iin !?!
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jotenkin kuulostaa tultulta :lol:
kyllä siitä kalun voi saada noilla virityksillä, itse en tosin siihen leikkiin lähtenyt vaan hommasin suosiolla uuden paremma.
Jos ei ahda kun bar:in niin saattaa olla että mittari valehtelee...
Ens kerralla kun nähdään, niin mä voin ottaa ton mun mittarin irti, se kun näytti penkin kalibroituun mittaariin nähden pitkälti alta 0.1 bar väärin.
Tolla harvalla asteikolla 0.1bar et paljon sen tarkempaa mittaria tarvitse.
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Mimmi kirjoitti:Katkaise kipsilevyruuvin pätkä ja laita se sinne letkun sisään, se toimii hyvin, kokemusta on :!:
Joo, se tehosi...!! ... ei tosin ollu kipsilevyruuvi, mutta ruuvi kuitenkin. Tänks! :D
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vastaa Viestiin