Kävin tankkaamassa ST1: llä, ja kun lähdin huoltiksen pihassa niin sitten se tapahtui:
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Siitä on nyt about viikko ja olen testannut asiaa ja pääsääntöisesti kakkosella ei huomaa juuri eroa, kiihtyy ja ahdot nousee.
3-4-ja 5-vaihteilla käy niin että kun kierrokset ovat 2000 luokkaa ja painaa kaasun pohjaan niin ahdot nousee ok ja kiihtyy, kierrokset 3000 paikkeilla ahdot ylhäällä mutta ne alkaa vaappua 1-1,3bar välillä.
Kun kierrokset nousee 4000 ja yli tippuu ahtopaine radikaalisti, mittari laskee nopeasti, veto vähenee, ja kierrosten ollessa 5000 paikkeilla paineita jäljellä enää alle 0,5bar, joskus jopa vain 0,3bar.
Mitään poikkeavaa muuten ei ole havaittavissa, lähtee käymään, ei nyi, bensaa palaa normaali määrä, ei savuta tms.
Jarruvalokatkaisija ei ole syy, se on oireistakin havaittavissa ja olen sen testannutkin.
Tulpat vaihdoin, ei muutosta. Tänään vaihdan bensansuodattimen siinä toivossa että jospa se olis mennyt tukkoon...
Ilmeisesti koneessa tapahtuu jotain sellaista että trionic alkaa rajoittaa paineita mutta miksi??
- kone nakuttaa koska soppa on liian laihaa -> suodatin tukossa
- bensapaine alhainen
Mitkä muut komponentit saattaa aiheuttaa moista? Bypass? Ilmamäärämittari?
Arvailkaa kuka jotain vaan keksii.
PS. Tuo kun sattui just tankkauksen jälkeen niin mieleen tuli sekin että voisiko olla niin hassusti että ST1: sen bensa olis jotain muuta ku 98: a? No, kait sitä voisi käydä tankkaamassa Nesteeltä tuttua turvallista ainetta, onhan sitä hassumpaakin sattunut...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)