NG900 painon alentaminen

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Ullner
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Su Kesä 10, 2007 22:02
Paikkakunta: Turku

NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja Ullner »

Hei vaan.

Koitin hakea aiheesta, mutta en oikein löytänyt. Miten on onko kenelläkään kokemusta NG900:n kohdalla? Pitääkö muutoskatsastaa jos esim. ottaa takapenkit pois? Pitääkö tilalle laittaa turvakaaria? Myös muita kevennysvinkkejä. Millainen projekti on ilmastoinnin poistaminen. En sitä muutenkaan käytä.
NG 900 S Turbo '97
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Ullner kirjoitti:Hei vaan.

Koitin hakea aiheesta, mutta en oikein löytänyt. Miten on onko kenelläkään kokemusta NG900:n kohdalla? Pitääkö muutoskatsastaa jos esim. ottaa takapenkit pois? Pitääkö tilalle laittaa turvakaaria? Myös muita kevennysvinkkejä. Millainen projekti on ilmastoinnin poistaminen. En sitä muutenkaan käytä.
Eiköhän sen joudu muutoskatsastamaan kun henkilöluku muuttuu takapenkin poistolla.Eihän takapenkin irrotus muuta auton turvallisuutta, joten en näe mitään syytä turvakaarille. 8O Ja jos kysyä saa, että miksi autoa pitää keventää?
bmw e46 alias proteesi
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

anaconda kirjoitti:Eiköhän sen joudu muutoskatsastamaan kun henkilöluku muuttuu takapenkin poistolla.Eihän takapenkin irrotus muuta auton turvallisuutta, joten en näe mitään syytä turvakaarille. 8O Ja jos kysyä saa, että miksi autoa pitää keventää?
Tosiaan kuten anaconda sanoi niin joutuu muutoskatsastamaan, koska paikkatieto lukee rekisteriotteessa. Ilmastoinnin poistamisessa ainut järkevä kohde on kompressori, joka ottaa aina tehoa koneesta kun se käy ja saahan siitä hieman painoa pois.

Eikös anaconda ole kuullut tehopaino-suhteesta?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Turbo16 kirjoitti: Eikös anaconda ole kuullut tehopaino-suhteesta?
Olen kyllä, mutta mitä järkeä on keventää siviiliautoa? :mrgreen: Kilpa-autoissa ymmärrän kyllä tämän keventämisen, mutta sain käsityksen että tämä kyseinen satku on ihan siviili-pirssi?
bmw e46 alias proteesi
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

anaconda kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti: Eikös anaconda ole kuullut tehopaino-suhteesta?
Olen kyllä, mutta mitä järkeä on keventää siviiliautoa? :mrgreen: Kilpa-autoissa ymmärrän kyllä tämän keventämisen, mutta sain käsityksen että tämä kyseinen satku on ihan siviili-pirssi?
Jos ei ei saa tehoa irti enempää.. Halvempaahan on painoa keventää pois kuin ottaa esim. 100hp irti =)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kuski laihdutuskuurille
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2955
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Sehän se lienee halvin ratkaisu :mrgreen:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Halvimmalla kevenee, kun riipii koko sisustan pois äänieristemattoineen ja ostaa halvat&kevyet lasikuiturunkoiset penkit alkuperäisten tilalle. Konepelti lasikuituiseksi ja kevyet vanteet alle. Volkilta löytyy esimerkiksi 15" noin 4 kg painoisia vanteita mutta maksavat paljon ja 5x110 jakoa tuskin saa muuta kuin erikseen tehtaalta tilaamalla. Ilmastointi kokonaisuudessaan pois ja muutenkin kaikki mitä ei tarvitse riivitään tallin nurkkaan. Mikäli autoa meinaa arkiajossa käyttää, niin kannattanee etsiä kultainen keskitie mukavuuden ja keventämisen väliltä. :) Ruottalaisten kevennetyt ng-satkut taitavat massaltaan pyöriä siinä 1200 kg paikkeilla. Hifistelemällä(=kalliita ja kevyitä osia) ja äärimmäisillä keinoilla päässee hiukan alle 1000 kg .
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Sisusta pois, rälläkkä laulamaan, massat ja äänieristeet pois, polykarbonaattilasit jne. Takaluukun ja ovien paino tippuu varmasti alle puoleen pienen rälläkkäkäsittelyn jälkeen. :lol:
#2277
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja anaconda »

Kone pois ja jalkojen kohdalle lattiaan reikä josta saa vauhtia potkia. Ja mielellään hyvät kengät jalkaan. :mrgreen:
bmw e46 alias proteesi
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Vararengas, tunkki ja työkalut myös pois. :) Kosei K1 TS racing vanteet painaa esim. 17" kokoisena vain n.6.3kg.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja NG900T »

deportivo kirjoitti:Kosei K1 TS racing vanteet painaa esim. 17" kokoisena vain n.6.3kg.
Paljon tulee gummien kanssa?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
SB90
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 19:02
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja SB90 »

lähes 140-kiloa tuli entisestä jäärata nopasta riivittyä pois. Kaikki pois vaan mikä ei vaikuta ajamiseen jos hyötyä haluaa. Ja tästäkin olisi ottanut apparin ja kuski penki, ja vaihtanut nämä kevyempiin, samoinkun vanteet alumiinisiks.. Olisi kai päässyt lähemmäks 160-kiloa.. :roll:

Karkeasti sanoen 100-kiloa pois tarkoittaa ~10hp "tulevan lisää" jollen väärässä ole?
Viimeksi muokannut SB90, To Huhti 16, 2009 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja deportivo »

NG900T kirjoitti:
deportivo kirjoitti:Kosei K1 TS racing vanteet painaa esim. 17" kokoisena vain n.6.3kg.
Paljon tulee gummien kanssa?
En o punninnut renkaan kanssa. Mitähän mahtaa 17" Nokian Hakka V 215 /45 painaa?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: NG900 painon alentaminen

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Ei nyt ihan tarkkaa yhteispainoa muista, mutta Oz Ultraleggera + Conti Sport Contact taisi painaa n. 17kg (Ultraleggera 17x7 n. 7,2kg)
Vertailuna Miglia 1000 Spyder + Conti Sport Contact2 n. reilu kilon painavampi.

Oz:lta on tullut myös uusi kevyt vanne, Allegerita, 17x7 6,3kg.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Vastaa Viestiin