NG900 painon alentaminen
NG900 painon alentaminen
Hei vaan.
Koitin hakea aiheesta, mutta en oikein löytänyt. Miten on onko kenelläkään kokemusta NG900:n kohdalla? Pitääkö muutoskatsastaa jos esim. ottaa takapenkit pois? Pitääkö tilalle laittaa turvakaaria? Myös muita kevennysvinkkejä. Millainen projekti on ilmastoinnin poistaminen. En sitä muutenkaan käytä.
Koitin hakea aiheesta, mutta en oikein löytänyt. Miten on onko kenelläkään kokemusta NG900:n kohdalla? Pitääkö muutoskatsastaa jos esim. ottaa takapenkit pois? Pitääkö tilalle laittaa turvakaaria? Myös muita kevennysvinkkejä. Millainen projekti on ilmastoinnin poistaminen. En sitä muutenkaan käytä.
NG 900 S Turbo '97
Re: NG900 painon alentaminen
Eiköhän sen joudu muutoskatsastamaan kun henkilöluku muuttuu takapenkin poistolla.Eihän takapenkin irrotus muuta auton turvallisuutta, joten en näe mitään syytä turvakaarille.Ullner kirjoitti:Hei vaan.
Koitin hakea aiheesta, mutta en oikein löytänyt. Miten on onko kenelläkään kokemusta NG900:n kohdalla? Pitääkö muutoskatsastaa jos esim. ottaa takapenkit pois? Pitääkö tilalle laittaa turvakaaria? Myös muita kevennysvinkkejä. Millainen projekti on ilmastoinnin poistaminen. En sitä muutenkaan käytä.
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
bmw e46 alias proteesi
Re: NG900 painon alentaminen
Tosiaan kuten anaconda sanoi niin joutuu muutoskatsastamaan, koska paikkatieto lukee rekisteriotteessa. Ilmastoinnin poistamisessa ainut järkevä kohde on kompressori, joka ottaa aina tehoa koneesta kun se käy ja saahan siitä hieman painoa pois.anaconda kirjoitti:Eiköhän sen joudu muutoskatsastamaan kun henkilöluku muuttuu takapenkin poistolla.Eihän takapenkin irrotus muuta auton turvallisuutta, joten en näe mitään syytä turvakaarille.Ja jos kysyä saa, että miksi autoa pitää keventää?
Eikös anaconda ole kuullut tehopaino-suhteesta?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Re: NG900 painon alentaminen
Olen kyllä, mutta mitä järkeä on keventää siviiliautoa?Turbo16 kirjoitti: Eikös anaconda ole kuullut tehopaino-suhteesta?
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
bmw e46 alias proteesi
Re: NG900 painon alentaminen
Jos ei ei saa tehoa irti enempää.. Halvempaahan on painoa keventää pois kuin ottaa esim. 100hp irti =)anaconda kirjoitti:Olen kyllä, mutta mitä järkeä on keventää siviiliautoa?Turbo16 kirjoitti: Eikös anaconda ole kuullut tehopaino-suhteesta?Kilpa-autoissa ymmärrän kyllä tämän keventämisen, mutta sain käsityksen että tämä kyseinen satku on ihan siviili-pirssi?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: NG900 painon alentaminen
kuski laihdutuskuurille
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: NG900 painon alentaminen
Sehän se lienee halvin ratkaisu ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: NG900 painon alentaminen
Halvimmalla kevenee, kun riipii koko sisustan pois äänieristemattoineen ja ostaa halvat&kevyet lasikuiturunkoiset penkit alkuperäisten tilalle. Konepelti lasikuituiseksi ja kevyet vanteet alle. Volkilta löytyy esimerkiksi 15" noin 4 kg painoisia vanteita mutta maksavat paljon ja 5x110 jakoa tuskin saa muuta kuin erikseen tehtaalta tilaamalla. Ilmastointi kokonaisuudessaan pois ja muutenkin kaikki mitä ei tarvitse riivitään tallin nurkkaan. Mikäli autoa meinaa arkiajossa käyttää, niin kannattanee etsiä kultainen keskitie mukavuuden ja keventämisen väliltä.
Ruottalaisten kevennetyt ng-satkut taitavat massaltaan pyöriä siinä 1200 kg paikkeilla. Hifistelemällä(=kalliita ja kevyitä osia) ja äärimmäisillä keinoilla päässee hiukan alle 1000 kg .
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: NG900 painon alentaminen
Sisusta pois, rälläkkä laulamaan, massat ja äänieristeet pois, polykarbonaattilasit jne. Takaluukun ja ovien paino tippuu varmasti alle puoleen pienen rälläkkäkäsittelyn jälkeen. ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#2277
Re: NG900 painon alentaminen
Kone pois ja jalkojen kohdalle lattiaan reikä josta saa vauhtia potkia. Ja mielellään hyvät kengät jalkaan. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
bmw e46 alias proteesi
Re: NG900 painon alentaminen
Vararengas, tunkki ja työkalut myös pois.
Kosei K1 TS racing vanteet painaa esim. 17" kokoisena vain n.6.3kg.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Re: NG900 painon alentaminen
Paljon tulee gummien kanssa?deportivo kirjoitti:Kosei K1 TS racing vanteet painaa esim. 17" kokoisena vain n.6.3kg.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Re: NG900 painon alentaminen
lähes 140-kiloa tuli entisestä jäärata nopasta riivittyä pois. Kaikki pois vaan mikä ei vaikuta ajamiseen jos hyötyä haluaa. Ja tästäkin olisi ottanut apparin ja kuski penki, ja vaihtanut nämä kevyempiin, samoinkun vanteet alumiinisiks.. Olisi kai päässyt lähemmäks 160-kiloa..
Karkeasti sanoen 100-kiloa pois tarkoittaa ~10hp "tulevan lisää" jollen väärässä ole?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Karkeasti sanoen 100-kiloa pois tarkoittaa ~10hp "tulevan lisää" jollen väärässä ole?
Viimeksi muokannut SB90, To Huhti 16, 2009 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ralli ei oo kovin hauskaa jos tietää mitä motin alla on, mutta ei tiedä mihin mennää
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Saab90 -85(ex) Saab90 -87(ex) Saab99 -82 Saab99 -75
Re: NG900 painon alentaminen
En o punninnut renkaan kanssa. Mitähän mahtaa 17" Nokian Hakka V 215 /45 painaa?NG900T kirjoitti:Paljon tulee gummien kanssa?deportivo kirjoitti:Kosei K1 TS racing vanteet painaa esim. 17" kokoisena vain n.6.3kg.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: NG900 painon alentaminen
Ei nyt ihan tarkkaa yhteispainoa muista, mutta Oz Ultraleggera + Conti Sport Contact taisi painaa n. 17kg (Ultraleggera 17x7 n. 7,2kg)
Vertailuna Miglia 1000 Spyder + Conti Sport Contact2 n. reilu kilon painavampi.
Oz:lta on tullut myös uusi kevyt vanne, Allegerita, 17x7 6,3kg.
Vertailuna Miglia 1000 Spyder + Conti Sport Contact2 n. reilu kilon painavampi.
Oz:lta on tullut myös uusi kevyt vanne, Allegerita, 17x7 6,3kg.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."