Lastut stage1 ->

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Lastut stage1 ->

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Lastuista olis vähän kyseltävää, että mites nuo menee 165hp katti tonnarissa.
Steg1:llä pääsee ilmeisesti 200hp paikkeille ihan vakiokokoonpanolla, mutta mites nuo siitä seuraavat lastut? Saako Steg2 ja -3 lastuilla 3" downpipellä ja vakio turbolla ja suuttimilla turvallisesti tehoa lisää ja miten paljon? Vakioturbollehan (T25) luvataan tuottoa 250hp asti, mutta millaisiin lukemiin mahtaisi olla mahdollista 2.0l koneella ja vakioturbolla maksimissaan päästä, onkohan 165hp ja 175hp koneissa eroa lopputehoissa, jos heivaa katin pois tai laittaa kisakatin? Löytyyköhän tuohon 165hp koneeseen yleensäkkään noita steg3 bensalastuja kun on Californian tuonti ja tällä hetkellä ei ole kuin steg1 ahtolastu, passakohan tuohon edes suomi tonnareiden lastut liekkö bensan syötössä jotain eroa. Californiassahan on tiukat saastelait.

Mistä muuten löytäis noita 3" downpipejä kohtuu hintaan? Jotain lisäviriä pitäis kehittää, mutta ei viitsis eikä olis rahaa rueta isompien turbojen kanssa nyt säätämään. Autossa on automaattilaatikko, ehkä mene joskus vaihtoon viimestään sitte kun ei kestä enään tehoja, mutta taitanee vakioturbon tuottaman meon kestää, jos ei hirveästi lootaa rääkkää.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Lastut stage1 ->

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Stage1 yläpuolella ei riitä bensapuolella enää pelkkä lastu vaan tarvitaan isommat suuttimet tai korkeampia bensanpaineita. Mahdolliset lastut näissä tapauksessa on sitten kompensoimaan normaaliajoon isompaa tuottoa kohdalleen ettei käy rikkaalla tarpeettomasti.

Jos T25 ahdin löyty niin pääsee sillä sinne 250, vakiosuuttimet vaan loppuu jo siellä 200hp tienoilla. Eiköhä sopivilla Bosch-numeroilla bensalastua löydy, sama kattimallin LH siellä on kuin euroopankin kattiversioissa melko varmasti.

165 vs 175 tehoero syntyy katin lisäksi myös 165hv version matalammista ahtopaineista ja myöhäisemmästä sytytyksestä, mutta 250hv tavoitteessa on jo järkevää vaihtaa se vakiokatti virtaavampaan DP:n lisäksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Lastut stage1 ->

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Kai sitä pitäs sitte harkita laitavansa suurempia suuttimia samalla, jos joskus vaihtaa isompaa downpipeä. Samalla pitää varmaan sitten vaihtaa bensapaineensäädin, entä meneekö bensapumppu vaihtoon? Lastu varmaan pitäs taas myös räätälöidä suuttimia ja kokoonpanoa varten. Oppilaitoksesta mitä käyn löytys eprommeri niin vois noita lastuja ite tehdä, tosin taitaa käydä aika vaikeaksi ahtolastun teko varmaan olis melko simppeliä, mutta bensalastun teko voi olla vaikeaa kun pitäs niitä karttoja säätä, ei kokemusta ole noiden säätelystä, pitäs sitte olla vielä varmaan laajakaistalambda, jotta saa seokset kohdillen, kunnon noidankehän ainekset kyllä valmiina. Yhden osan vaihtaa niin pitäs seuraavaa olla laittamassa. Onko kannattavaa, tai järkevää laitaa suuttimia jotka riittäs jonnekki 300hp tai enemmän? Mitä varten se stage3 sitten on, jos vakio suuttimet ei riitä 200hp(stage1) enempään, ymmärtääkseni se on kuitenkin vakiokokoonpanolle?

E: Minkähänlaiset olis nuo 431 suuttimet(löytyykö kohtuu hintaan?), löytynisköhän valmiita lastuja noille riittäsköhän vakio kokoonpano muuten 250hp tietämille? Tietystihän turbo on tuossa jo varmaan melko kovilla(suuret pakolämmöt).
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
mikkox9x
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Su Heinä 23, 2006 15:04
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Lastut stage1 ->

Viesti Kirjoittaja mikkox9x »

Mikä turbo tuo Garretin TB25 on, aika niukalti löytyy tietoa tosta. Semmonen vissiin onki tuossa autossa kiinni. Mitähän eroa T25:een ja passaakohan nuo ristiin paikolleen? Näyttää olevan mallivuotta 90 tuo auto ja tuommosia turboja vissiin noissakin käytetty.
EX 9000 CD 2.0l turbo USA -91
EX 900i 2d 8v -89
Vastaa Viestiin