No niin nyt se on tehty.
Pari kuukautta takaperin ACS vilkahti kerran ja pupu karkasi pöksyyn. Auto on nimittäin meikäläiselle elintärkeä juttu töiden takia. Mietintään siis meni uuden auton hankinta tai vanhan kunnostus. Arvatkaa kumpaan päädyin?
No eikun yhteys PCS:n Rikuun ja kysely mitä maksaa Sensonicin muunnos manuaaliksi. Rikun tarjouksen vertailu muihin pääkaupunkiseudun tarjouksiin tuotti Jyväskylän suunnalle selvän voiton tässä vaiheessa. Homman valmistelun yhteydessä tuli soiteltua Rikulle useampikin kerta, jolloin asiat hieman karkasivat käsistä eli autoon tuli pultattua kiinni kaikkea muutakin mukavaa
-Viggenin IC
-10-sarjan bypass-venttiili
-Viggenin kytkin
-Uudet venttiilinohjurin kumit + venttiilien hionta + kannen oikaisu
-PowerFlexin puslasarja
-Kaikkien moottorin stefojen uusinta
-Tasapainoakselien poisto
Kaiken kaikkiaan homma tuli maksamaan maltaita, mutta kyllä kannatti. Varsinkin PowerFlexit on asiaa. Toinen homma mikä jaksaa hämmästyttää on PCS:n kavereiden palvelualttius ja ammattitaitoisuus sekä asiakkaan kuunteleminen. Mikä toinen firma olisi hoitanut asiakkaan kyydityksen rautatieasemalle autoa tuotaessa ja noudettaessa? Helsingin seudulla tuollaisesta palvelualttiudesta saa vain uneksia sen lisäksi, että hinnat ovat lähes tuplaten sen mitä PCS:llä.
Vielä kerran kiitos Rikulle ja Petrille. Auto kulkee vihdoinkin suoraan eikä muuten vetele!
Good bye Sensonic! Nyyyh......
Good bye Sensonic! Nyyyh......
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
Hyvä että työ onnistui ja asiakas ilmeisesti tyytyväinen.
Paljon muuten autollasi on ajettu?
Kertomasi remontti kannen, venttilien ja tasapainonakselien poiston osalta nousee jo siihen hintaa että samalla rahalla olisi saanut sveduista uuden (vähän ajetun) koneen. Tossa kertomassisi remontissa kun joutuu koneen kuitenkin nostamaan, niin koneenvaihto ei olisi kummoisesti lisännyt työtä.
Paljon muuten autollasi on ajettu?
Kertomasi remontti kannen, venttilien ja tasapainonakselien poiston osalta nousee jo siihen hintaa että samalla rahalla olisi saanut sveduista uuden (vähän ajetun) koneen. Tossa kertomassisi remontissa kun joutuu koneen kuitenkin nostamaan, niin koneenvaihto ei olisi kummoisesti lisännyt työtä.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
OrgTS:
Ensinnäkin: tervetuloa joukkoon toivottaa Turbo ex-Sensonic Nyt jälkikäteen on miettinyt sellaistakin juttua, että kuinkakohan laajasti Saab on testannut tuota Sensonic -systeemiä, ennen kuin on päästänyt sen markkinoille? NG900:n huolto-ohjelmassa ei mainita halaistua sanaakaan Sensonicin huoltamisesta. Kuinka tuolla keskusyksiköllä voisi ajaa esim. 200000 km lainkaan sitä huoltamatta? Tuskinpa voi.
Muuten, uusimmassa Bilsportissa on juttu mustasta NG900:sta, johon on myös tehty Sensonic->manuaali -konversio.
Aika lailla olet pistänyt rahaa tuohon autoon, kun ostit ja laitatit nuo osat Viimeksi kun kysyin Rikulta ja Peteltä tasapainoakselien poistoa, se olisi maksanut 2000 euroa ja kestänyt kaksi päivää. Vieläkö tilanne oli sama? Kiinnostaisi tietää!
Samalla kiinnostaisi myös tietää, paljonko maksoi Viggenin kytkin ja sen asennus? Ja tietty kiinnostaisi myös tietää tuon kansirempan hinta?
Kiitos etukäteen!
Terveisin
Turbo ex-Sensonic
P.S. Aluksi se tuntui kyllä tosi haikealta luopua tuosta Sensonicista, mutta sitten kun "oppi uudestaan" käyttämään tuota kytkinpoljinta, niin eihän tässä mitään: auto kulkee ja hyvä niin. Ja siihen ei muuten enää koskaan tule ACS -vikaa
Ensinnäkin: tervetuloa joukkoon toivottaa Turbo ex-Sensonic Nyt jälkikäteen on miettinyt sellaistakin juttua, että kuinkakohan laajasti Saab on testannut tuota Sensonic -systeemiä, ennen kuin on päästänyt sen markkinoille? NG900:n huolto-ohjelmassa ei mainita halaistua sanaakaan Sensonicin huoltamisesta. Kuinka tuolla keskusyksiköllä voisi ajaa esim. 200000 km lainkaan sitä huoltamatta? Tuskinpa voi.
Muuten, uusimmassa Bilsportissa on juttu mustasta NG900:sta, johon on myös tehty Sensonic->manuaali -konversio.
Aika lailla olet pistänyt rahaa tuohon autoon, kun ostit ja laitatit nuo osat Viimeksi kun kysyin Rikulta ja Peteltä tasapainoakselien poistoa, se olisi maksanut 2000 euroa ja kestänyt kaksi päivää. Vieläkö tilanne oli sama? Kiinnostaisi tietää!
Samalla kiinnostaisi myös tietää, paljonko maksoi Viggenin kytkin ja sen asennus? Ja tietty kiinnostaisi myös tietää tuon kansirempan hinta?
Kiitos etukäteen!
Terveisin
Turbo ex-Sensonic
P.S. Aluksi se tuntui kyllä tosi haikealta luopua tuosta Sensonicista, mutta sitten kun "oppi uudestaan" käyttämään tuota kytkinpoljinta, niin eihän tässä mitään: auto kulkee ja hyvä niin. Ja siihen ei muuten enää koskaan tule ACS -vikaa
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Haikeutta kesti hetken, mutta sitten...
Olen tässä pitänyt autoaiheista kesälomaviikkoa ja hiukan huoltanut lisää autoa, joten sorry myöhäisestä vastauksesta.
Turbo Sensonicille lähetän erillisen viestin emailillä, johon laitan hinnat.
Autolla on ajettu n. 180 000 km, mutta kuten sanottu toimintavarmuus oli minulle tärkein motiivi tässä remontissa ja toisena syynä oli valmistella konetta kenties hieman korkeampiin tehoihin. Lisäksi tämän moottorin tunnen ja tiedän mitä sillä on tehty ja kuinka sitä on käytetty, joten sen luotettavuuden tiedän olevan kohdallaan. Miten olisi laita purkaamolta tuotetun "uuden" koneen Kuka takaa miten sitä on käytetty
Päätöstäni puoltaa vielä Petrin lausunto koneesta: "En ole vielä koskaan nähnyt näin puhdasta ja siistiä moottoria sisältä näillä kilometreillä", joten uskon koneella olevan vielä huolettomia kilometrejä edessä satoja tuhansia (toivottavasti!).
Itse Viggenin kytkin muutti auton luonnetta tyystin. Samalla kun vaihdettiin vaihteistoöljy niin koko vaihtamistapahtuma tuntuu juhlalta. Kytkin on hieman raskas muttei mikään rata-automainen vaan antaa tuntuman siitä, että tästä laitteesta löytyy voimaa, jota pitää pystyä hallitsemaan. (Olikohan hieman liian korkealentoista? )
PS. Eikä muuten syty ACS-valo
Turbo Sensonicille lähetän erillisen viestin emailillä, johon laitan hinnat.
Autolla on ajettu n. 180 000 km, mutta kuten sanottu toimintavarmuus oli minulle tärkein motiivi tässä remontissa ja toisena syynä oli valmistella konetta kenties hieman korkeampiin tehoihin. Lisäksi tämän moottorin tunnen ja tiedän mitä sillä on tehty ja kuinka sitä on käytetty, joten sen luotettavuuden tiedän olevan kohdallaan. Miten olisi laita purkaamolta tuotetun "uuden" koneen Kuka takaa miten sitä on käytetty
Päätöstäni puoltaa vielä Petrin lausunto koneesta: "En ole vielä koskaan nähnyt näin puhdasta ja siistiä moottoria sisältä näillä kilometreillä", joten uskon koneella olevan vielä huolettomia kilometrejä edessä satoja tuhansia (toivottavasti!).
Itse Viggenin kytkin muutti auton luonnetta tyystin. Samalla kun vaihdettiin vaihteistoöljy niin koko vaihtamistapahtuma tuntuu juhlalta. Kytkin on hieman raskas muttei mikään rata-automainen vaan antaa tuntuman siitä, että tästä laitteesta löytyy voimaa, jota pitää pystyä hallitsemaan. (Olikohan hieman liian korkealentoista? )
PS. Eikä muuten syty ACS-valo
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
Viggenin ic
Mitä eroa on viggenin ic:lla ja tavallisella?
Re: Viggenin ic
Tavallinen NG IC (ei läpivirtaava)Pompo kirjoitti:Mitä eroa on viggenin ic:lla ja tavallisella?
Malli ns. viggen
#1730
500whp.net member
500whp.net member