Tehokkain ja taloudellisin moottori?
Tehokkain ja taloudellisin moottori?
Tapanani ei yleensä ole ollut huudella vieraisiin pöytiin, mutta nyt tein poikkeuksen.
Tehokkain ja taloudellisin moottori?
Lukekoot ken jaksaa...
Tehokkain ja taloudellisin moottori?
Lukekoot ken jaksaa...
#1730
500whp.net member
500whp.net member
No jo oli pitkät turinat , kahlasin kaikki läpi ja ny on silmät solmussa.
Opelisteille tuntuu olevan tärkeintä se 0-100km/h, onneksi sä tulit järkiin, myit opelin ja ostit saapin = hyppäsit "sivistyneempään" seuraan
Opelisteille tuntuu olevan tärkeintä se 0-100km/h, onneksi sä tulit järkiin, myit opelin ja ostit saapin = hyppäsit "sivistyneempään" seuraan
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
kulutuksesta
No, opel miehet ( myös isäni) aina jaksavat kehua kuinka vähällä pääsee.... Mä olen kuitannut noi jutut sillä, että minkä kulutuksessa häviää sen tehossa ja turvallisuudessa voittaa...
Se vähän ihmetyttää minkä takia saapissa on vectran pohjalevy.... tai opelin diesel
Ja lopuksi hyvä vinkki, kun joku kyselee kulutusta:
Sanot, että kaikki mitä tankissa on ollut on aina mennyt.... siinäpä opelisti miettii mitä tarkoitit kiihdyttäessäsi saapisi pois ....
Se vähän ihmetyttää minkä takia saapissa on vectran pohjalevy.... tai opelin diesel
Ja lopuksi hyvä vinkki, kun joku kyselee kulutusta:
Sanot, että kaikki mitä tankissa on ollut on aina mennyt.... siinäpä opelisti miettii mitä tarkoitit kiihdyttäessäsi saapisi pois ....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: kulutuksesta
Joo, ja vaikka kulutus olisi mitä olisi, niin Opelin omistajan kukkaroa rasittavat takajarruremontit, ym. "lapsentaudit". Esim. entisen työkaverin Astra oli vuoden aikana pajalla 6 kertaa, joista 3:lla kerralla korjattiin pelkästään takajarrujajara kirjoitti:No, opel miehet ( myös isäni) aina jaksavat kehua kuinka vähällä pääsee.... Mä olen kuitannut noi jutut sillä, että minkä kulutuksessa häviää sen tehossa ja turvallisuudessa voittaa...
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 79
- Liittynyt: Ti Heinä 01, 2003 19:14
- Paikkakunta: Helsinki, Viikki
- Viesti:
Vaikka siellä mainittiinkiin sana SAAB (kumarrus), ei se tarkoita, että muiden kommentteja ei pidä ottaa huomioon, eli ainakin noiden kommenttien perusteella, Subaru oli ykkönen sitten volvo ja saab. En muista tarkkoja arvoja, mutta suorituskyvyssä Honda s2000 260 hv 2 litranen vapari, verrattuna 250hv 2.3 litranen ahdettu....
Älkää vetäkö herneitä, mutta joka ainoalla foorumilla, on se sitteen saabclubi OCF, FFp-motorsport, volvolandia yms. Löytyy aina näitä, jotka eivät ota edes huomioon muita merkkejä, itse tykkään ajaa saabillani, mutta ei minun tarvitse naapurin äijää haukkua idiootiksi, kun se ajaa volvolla. Suhtautukaa asioihin objektiivisesti!
Älkää vetäkö herneitä, mutta joka ainoalla foorumilla, on se sitteen saabclubi OCF, FFp-motorsport, volvolandia yms. Löytyy aina näitä, jotka eivät ota edes huomioon muita merkkejä, itse tykkään ajaa saabillani, mutta ei minun tarvitse naapurin äijää haukkua idiootiksi, kun se ajaa volvolla. Suhtautukaa asioihin objektiivisesti!
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
Niistä tehoista ym...
Rimuli on oikeassa!!
Annetaan jokaisen antaa reilusti oma kommentti ja sehän on jokaisen oma asia millä ajaa...
Lähinnä heitin huulena noi ford ym. jutut (anteeksi jos joku veti herneet ), sillä itse olen omaan käyttööni havainnut saapin sopivimmaksi kulkuneuvoksi. Pari omaa naapuriani ajelevat ranskalaisilla eikä ne ole mulle mitään " vihamiehiä" vaan hyviä naapureita.
Joskus kylläkin ihan huulena heitellään pieniä "´kehuja" toisten autoista...
Viat ne on saapissakin, mutta mä diggaan...... ja se turbo koneen potku...
T. Jara
Annetaan jokaisen antaa reilusti oma kommentti ja sehän on jokaisen oma asia millä ajaa...
Lähinnä heitin huulena noi ford ym. jutut (anteeksi jos joku veti herneet ), sillä itse olen omaan käyttööni havainnut saapin sopivimmaksi kulkuneuvoksi. Pari omaa naapuriani ajelevat ranskalaisilla eikä ne ole mulle mitään " vihamiehiä" vaan hyviä naapureita.
Joskus kylläkin ihan huulena heitellään pieniä "´kehuja" toisten autoista...
Viat ne on saapissakin, mutta mä diggaan...... ja se turbo koneen potku...
T. Jara
Olihan tarinaa. Mutta onhan siellä jäseniäkin, kun siinä joku oli heittäny et threadi on linkattu tännekin, ettei meillä muuta tekemistä olis ku lukee muita oman foorumin ollessa hiljainen. Toisaalta kun on vähemmän jäseniä, niihin mahtuu silloin vähemmän ala-arvosiakin provoilijoita Ja onneks Saab ei oo massa-auto.
Eikä se Saab niin paljoa kuluta, pikkukippojahan ei Saabin tehtailta ole koskaan tullu. Joku oli kyllä vetäny turbo-Astralle hauskat kulutukset, 7.5 litraa kaupungis ja maantiellä 4,7 litraa. Muutenki threadi oli karseeta luettavaa, kun kaikki lainaili toisiltaan 1000-merkkisiä vuodatuksia sekasinsa ja heitti siihen perään omat rivinsä. Voipi olla foorumi muuten ihan asiallinen mutta "kyseinen helmi" on varsin huonotasoinen. Sit noi koneen "indeksointikaavat" oli huippuja, yhdellä luvulla varmaan pystyy rankkaamaan koneet järjestykseen.
Vigge oli vetäny varsin asialliset kommentit entisenä opelistina (et kai enää haksahda? ), eikä niihin kyetty ottaan asiallisesti kantaa.
Eikä se Saab niin paljoa kuluta, pikkukippojahan ei Saabin tehtailta ole koskaan tullu. Joku oli kyllä vetäny turbo-Astralle hauskat kulutukset, 7.5 litraa kaupungis ja maantiellä 4,7 litraa. Muutenki threadi oli karseeta luettavaa, kun kaikki lainaili toisiltaan 1000-merkkisiä vuodatuksia sekasinsa ja heitti siihen perään omat rivinsä. Voipi olla foorumi muuten ihan asiallinen mutta "kyseinen helmi" on varsin huonotasoinen. Sit noi koneen "indeksointikaavat" oli huippuja, yhdellä luvulla varmaan pystyy rankkaamaan koneet järjestykseen.
Vigge oli vetäny varsin asialliset kommentit entisenä opelistina (et kai enää haksahda? ), eikä niihin kyetty ottaan asiallisesti kantaa.
BMW 320dA Coupe LCI
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juuri näin. Täytyy myöntää, että joskus heikolla hetkellä, kuten esim. tänään todetessani kuukauden bensalaskun kivunneen neljännelle sadalle juurolle , on mieleen livahtanut ajatus jostain VAG-konsernin turbodiisselöidystä katiskasta (seattii, volkkarii, skodaa ja mitänäitänyt olikaan). Niissä kun on tuo kulutus kohdillaan ja tehoakin alkaa löytymään jonkin verran uusimmista commonrailturbohilavitkuinjectioncooler-hässäköistä. Mutta sitten istahtaminen Saabin tilavaan ohjaamoon ja kaikinpuolin mieltä ylentävä ajonautinto palauttaa "järjen" päähän. Kyllä tommoisen uuden nakunaku kinnerin hinnalla ostan vielä jonkun tankin menovettä tonnariin.Frostgrey kirjoitti:Olen tässä jonkin aikaa ihmetellyt miksi ihmiset ostavat noita liki 100 000 euron diisseli autoja esim. BMW, MB
Jos ihmisellä on varaa ostaa tommonen auto niin eiku ole varaa ostaa bensaa ,ettei tarvi ajaa millään traktorilla.
Noi pienet kiisseli vehkeet jotenkuten vielä ymmärrän.
Mutta kuten "Pakkasenharmaa" totesi, en myöskään minä ymmärrä noiden ylikoko (ja ylihinta) diisuleiden funktiota, ainakaan Suomen diselverotuksessa, joka nyt kuitenkin vissiin perustuu kuutiotilavuuteen.
-Ville
Mutta hei pojat tiedän, että teillä nousee tukka pystyyn, mutta saabia saa myös GM:n diiselillä! Ihan vaan tällaisenä pikkuisena huomautuksena.
Ja tuosta 3.0 Tid:stä saa lastutettuna 220 heppaa niin kyllä se tiukan vastuksen teidän steg 18 ja downpipe vehkeille antaa
Vielä kun saisi tuosta diiselistä tuon tyhjäkäyntiäänen jotenkin kauniimmaksi niin eipä paljon moitteensijaa enää löydä...hakemallakaan!
Ja tuosta 3.0 Tid:stä saa lastutettuna 220 heppaa niin kyllä se tiukan vastuksen teidän steg 18 ja downpipe vehkeille antaa
Vielä kun saisi tuosta diiselistä tuon tyhjäkäyntiäänen jotenkin kauniimmaksi niin eipä paljon moitteensijaa enää löydä...hakemallakaan!
Joo kyllähän noista saabinkin kiisseleistä ollaan tietoisia
Itselläni ei ole kokemusta kuin Passat TDI 90hv ja Volvo s70 Tdi 140hv.
Kyllä noissakin ihan mukavasti on vääntöä ja kulkua, mutta kun se veto alkaa niin silloin se melkein loppuukin.(kyllä kuulemma 3.0 TID samanmoinen)
Noita kumpaakaan ei voi mielestäni verrata bensavehkeeseen milloinkaan
Kyllähän nuo nyky kiisselit ovat hiljaisia ja tosi hyväkulkuisia, mutta mielestäni bensa on bensa ja diisseli on diisseli
Itselläni ei ole kokemusta kuin Passat TDI 90hv ja Volvo s70 Tdi 140hv.
Kyllä noissakin ihan mukavasti on vääntöä ja kulkua, mutta kun se veto alkaa niin silloin se melkein loppuukin.(kyllä kuulemma 3.0 TID samanmoinen)
Noita kumpaakaan ei voi mielestäni verrata bensavehkeeseen milloinkaan
Kyllähän nuo nyky kiisselit ovat hiljaisia ja tosi hyväkulkuisia, mutta mielestäni bensa on bensa ja diisseli on diisseli