Aika pahoja kysymyksiä heitit. Vastauksia osaan noista ei varmaan tiedä kuin valtuutetun Saab -pajan työntekijä - jos hänkään
Moottorin tyypit on muistaakseni B205L ja B235L. Aeroissa voi olla moottorityypit B205R (9-3) ja B235R (9-5)
Tarkka poraus on 90 mm. 2.3 -litrainen eroaa 2.0 -litraisesta sillä, että iskun pituus on pidempi (2.3 -litraisessa 90 mm, 2.0 -litraisessa 78 mm). Poraus on molemmissa koneissa sama.
Ahdot: 2.0t (150 hv) ~ 0.50 bar, 2.0T (185 hv) ~ 0.75 bar, 2.0T (205 hv) ~ 1.05 bar, 2.3t (185 hv) ~ 0.8 bar, 2.3T (250 hv) ~ 1.4 bar.
Moottoreiden ulkopuolelta otettuja kuvia? Mitä varten? Periaatteessahan nuo moottorit näyttävät lähes samanlaisilta ulospäin. Esim. 2.3 -litraiseen koneeseen voi laittaa 2.0 -litraisen koneen kannen
Moottorin ja vaihteiston kannakkeet: en ole koskaan nähnyt kuvia netissä. Mulla on NG900:n kannakkeista kuvat WIS -ohjelmassa. 9-3:ssa on varmaan suurin piirtein samat kannakkeet, 9-5:sta en tiedä. Toi kysymyksesi on sellainen, että siihen tarvitsis tietoa "ammattimieheltä"
minkäslainen on moottori vaihteiston puolelta katsottuna, siis siten että nenän edessä näkyy vauhtipyörä kytkinpaketteineen?
Tosi paha! Edelleen tohon tietäisi vastauksen varmaan "ammattimies". Sen verran voin kertoa, että esim. NG900/9-3:een ei voi ihan noin vain heittää Viggenin moottoria keulille. Liityntä vaihdelaatikoon ja vetonivelille on erilainen kuin perus- NG900/9-3:ssa.
Saako kysyä, että mihin tarvitset noita kaikkia kysymäsi tietoja?